Inny gaźnik do M52

Re: Inny gaźnik do M52

Postprzez halcik » środa, 21 grudnia 2016, 08:33

Gaźniki do mnie dotarły. Jestem na plus zaskoczony dokładnością pasowania. Gaźniki wewnątrz są wypolerowane na lustro. Przepustnice mają ładnie nasunięte tulejki. Całość pasuje dość ciasno, ale sprężyna gaźnika daje sobie z nimi radę. Po wielokrotnym ruchy przepustnicy pojawiają się drobne ryski po całym obwodzie przepustnicy. Ustawię poziom paliwa i zobaczę jak osa pracuje na nowym gaźniku.
Avatar użytkownika
halcik
Moderator
 
Posty: 2606
Dołączył(a): poniedziałek, 13 stycznia 2014, 15:38
Lokalizacja: Kutno

Re: Inny gaźnik do M52

Postprzez arthek » piątek, 29 grudnia 2017, 12:44

Robiłeś testy na tym regenerowanym Pegazie ?
W Tucholi u Styby robiłeś ?
[URL=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/21217] [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/21217/icon3.png[/IMG][/URL]
Avatar użytkownika
arthek
 
Posty: 992
Dołączył(a): wtorek, 21 kwietnia 2009, 21:45
Lokalizacja: Kielce

Re: Inny gaźnik do M52

Postprzez halcik » piątek, 29 grudnia 2017, 13:57

Gość ogłasza się na allegro i jest z innego forum. Teraz jakiś interes robi z nim Cylon. Gaźnik zamontowany w mojej osie i w wsk125. W obu przypadkach ładna i równa praca na niskich obrotach. Silnik wsk 125 ma akurat współczesny cylinder który mimo poprawek w kanałach dolotowych nie działa jeszcze idealnie w pełnym zakresie obrotów i ma lekko przytkany tłumik (na zdezelowanym idzie lepiej). Ale za to gaźnik pegaz jest już objeżdżony i sprawuje się OK.
Avatar użytkownika
halcik
Moderator
 
Posty: 2606
Dołączył(a): poniedziałek, 13 stycznia 2014, 15:38
Lokalizacja: Kutno

Re: Inny gaźnik do M52

Postprzez arthek » piątek, 29 grudnia 2017, 14:45

Masz namiar na niego?
[URL=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/21217] [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/21217/icon3.png[/IMG][/URL]
Avatar użytkownika
arthek
 
Posty: 992
Dołączył(a): wtorek, 21 kwietnia 2009, 21:45
Lokalizacja: Kielce

Re: Inny gaźnik do M52

Postprzez halcik » piątek, 29 grudnia 2017, 19:40

Poszło pw
Avatar użytkownika
halcik
Moderator
 
Posty: 2606
Dołączył(a): poniedziałek, 13 stycznia 2014, 15:38
Lokalizacja: Kutno

Re: Inny gaźnik do M52

Postprzez Yaro » piątek, 29 grudnia 2017, 20:47

Halcik a PW do mnie w tej samej sprawie?
Osa M 52 x 3, Osa M 50, Jawa 250, Pannonia TLF de luxe, IFA BK 350, SHL M06 T, Junak M10, SHL M11, Simson SR 2
Avatar użytkownika
Yaro
Moderator
 
Posty: 2377
Dołączył(a): piątek, 10 lipca 2015, 16:19
Lokalizacja: Sulejówek

Re: Inny gaźnik do M52

Postprzez hornetino » piątek, 29 grudnia 2017, 23:06

halcik napisał(a):Gość ogłasza się na allegro i jest z innego forum.


Jeżeli jest to gość z tej aukcji:

Regeneracja.jpg

to z czystym sumieniem mogę polecić jego robotę. Ten, kto śledzi mój wątek, zapewne pamięta zmagania z gaźnikiem. Pegaz doprowadzał mnie do szewskiej pasji :evil: Nie mogłem wyregulować obrotów biegu jałowego, miałem ogromne trudności z rozruchem. Dlatego myślalem nawet o zaadoptowaniu, gaźnika z MZki TS 175. Oddałem jednak moje dwa pegazy do regeneracji i teraz mam problem z głowy. Wróciłem właśnie z garażu. Osa po miesięcznym postoju odpaliła od pierwszego kopnięcia, trochę podymiła i po rozgrzaniu zaczęła normalnie pracować. Jak widać wszystkiemu winien był gaźnik, którego regeneracja wygląda tak:

- wypolerowane wnętrze gaźnika

IMG_3362.jpg

- przepustnica z koszulką z brązu

IMG_3361.jpg

IMG_3360.jpg

- gardziel uszczelniona teflonem

IMG_3364.jpg

i całość :)

IMG_3365.jpg
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
• Osa M52 (1963) • Komar MR232 (1967) • Komar 2328 (1970) • Pegaz 700 (1973) •
• tel. 502 614 834 • hornetino@icloud.com
Avatar użytkownika
hornetino
 
Posty: 931
Dołączył(a): sobota, 1 stycznia 2011, 23:44
Lokalizacja: Warszawa-Gocław

Re: Inny gaźnik do M52

Postprzez halcik » sobota, 30 grudnia 2017, 14:37

Ta sama osoba, a na aukcji jest mój gaźnik. Byłem pierwszą osobą która skorzystała z jego usług w sprawie regeneracji gaźnika. Szukałem osoby która by się podjęła regeneracji gaźnik w mz trophy (tylko on się odważył). Przy okazji oddałem g20 i gm24u2 i u1.
Avatar użytkownika
halcik
Moderator
 
Posty: 2606
Dołączył(a): poniedziałek, 13 stycznia 2014, 15:38
Lokalizacja: Kutno

Re: Inny gaźnik do M52

Postprzez arthek » sobota, 30 grudnia 2017, 20:52

I ja się pochwalę.Wreszcie dzisiaj po 7 latach :lol: udalo mi się pozbyć problemu z kapaniem/przeciekiem Pegaza.
Od początku mialem problem z mokrym odstojnikiem paliwa i wiszaca kropla paliwa ze sruby regulacji przepustnicy.Po nocy w garazu zawsze byla delikatna plama paliwa na ziemi.Myslalem ze to moze cieknie z uszczelki odstojnika,ale dokrecanie nie dawalo rezultatu.Do tego zawsze wisiala kropla ze tej sruby przepustnicy.Dzisiaj przy okazji prostowania komory plywakowej oraz podmiany wspolczesnego (badziewnego -ogolnie znany problem z zawieszaniem sie go - wadliwy zawias ) plywaka na plywak oryginalny, postanowilem wykrecic srube mocująca komorę plywakowa i uszczelnic gwint teflonem.Po zabiegach gaźniczek wreszcie suchutki , nic nie kapie i nie poci sie .Paliwo z komory plywakowej przedostawalo sie po nieszczelnym gwincie szpilki do wnetrza korpusu gaznika i stamtad po gwincie sruby refulacji przepustnicy kapalo sobie na zewnątrz.

Mogę wreszcie oznajmić ,po uszczelnieniu wałka rozrusznika i gaźnika , że moja Osa nie zostawia po postoju żadnych śladów - nie znaczy już terenu. :twisted:
[URL=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/21217] [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/21217/icon3.png[/IMG][/URL]
Avatar użytkownika
arthek
 
Posty: 992
Dołączył(a): wtorek, 21 kwietnia 2009, 21:45
Lokalizacja: Kielce

Re: Inny gaźnik do M52

Postprzez halcik » sobota, 30 grudnia 2017, 21:55

Kiedyś słyszałem takie zdanie. Polonez nie gubi oleju, on znaczy swój teren :)
Ps tak, moderatorzy powinni mieć wbudowany Alkomat w telefon żeby nie pisać głupot, ale pepkowe kumpla samo się nie zrobi. Arthek jutro przeczytam jeszcze raz i pewnie również przemyśle czy mam podobny problem :)
Avatar użytkownika
halcik
Moderator
 
Posty: 2606
Dołączył(a): poniedziałek, 13 stycznia 2014, 15:38
Lokalizacja: Kutno

Re: Inny gaźnik do M52

Postprzez towot » sobota, 30 grudnia 2017, 22:40

Ja to samo słyszałem o Junaku.
Regenerację robił zubr?
towot
 
Posty: 1268
Dołączył(a): poniedziałek, 27 grudnia 2010, 21:52

Re: Inny gaźnik do M52

Postprzez tomaszowczarz » niedziela, 28 stycznia 2018, 21:56

No W junaku podobno jak nie kapie olej
To go po prostu już nie ma:)
Ja w swojej osce m52 mam pegaza gm26u3 i sprawuje się bdb. Jedynie na filtr przed siatką dołożyłem cieńki filc i jest ok. Wolne obroty są i zbiera się prawidłowo.
osa m52 63
motorynka pony M2 87r
suzuki marauder vz 800 2000r
Avatar użytkownika
tomaszowczarz
 
Posty: 121
Dołączył(a): piątek, 7 marca 2014, 20:12
Lokalizacja: Żory

Re: Inny gaźnik do M52

Postprzez umszlak » poniedziałek, 29 października 2018, 20:47

witajcie

a ma ktoś z Was może model jikov 2926

mogę taki nabyć, podobno od jawy 175ccm
dysze 92 i 55
OSA M52 '63, Romet salto'88
Avatar użytkownika
umszlak
 
Posty: 39
Dołączył(a): niedziela, 30 września 2012, 08:49
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Inny gaźnik do M52

Postprzez Yaro » wtorek, 30 października 2018, 19:29

Są koledzy którzy jeżdżą na Jikovach (profanacja). Nie będę zdradzał. Niech sami się przyznają :lol:
Osa M 52 x 3, Osa M 50, Jawa 250, Pannonia TLF de luxe, IFA BK 350, SHL M06 T, Junak M10, SHL M11, Simson SR 2
Avatar użytkownika
Yaro
Moderator
 
Posty: 2377
Dołączył(a): piątek, 10 lipca 2015, 16:19
Lokalizacja: Sulejówek

Re: Inny gaźnik do M52

Postprzez cylon1 » środa, 31 października 2018, 05:56

Ja posiadam, najlepszy gaźnik, raz regulujesz i cieszysz się z jazdy. Dysza różnie to bywa ja mam 90 a Magda 105. Sam musisz dobrać.
Warszawa 223 1969r, Fiat 126p 1990r, Osa M52 1964r, 2x motorynka M3 1990, Wsk b3 ex 1971r, Rower Diamond Męski 1947r. TEL. 603853328
Avatar użytkownika
cylon1
 
Posty: 631
Dołączył(a): niedziela, 29 lipca 2012, 09:20
Lokalizacja: Czersk (pomorskie)

Re: Inny gaźnik do M52

Postprzez arthek » środa, 31 października 2018, 11:21

Jeżdżę na oryginalnym pegazie GM24U2 od samego początku.
Obecnie mam 9000 km przejechane na silniku i w tym czasie nic nie robiłem z gaźnikiem.Nawet nie regulowałem wolnych obrotów, nie czyściłem bo nie było potrzeby.
Wierzcie lub nie , nie obchodzi mnie to.
Osa ostatnio stała miesiąc i wczoraj zatopiłem pływak na 5 sekund, opuściłem przesłonę powietrza , kopnąłem dwa razy a za trzecim ...dyn, dyn , dyn......miód na uszy :twisted:
Uważam ze sprawny i zadbany Pegaz działa bezproblemowo i nie ma potrzeby robienia rzeźby.
[URL=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/21217] [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/21217/icon3.png[/IMG][/URL]
Avatar użytkownika
arthek
 
Posty: 992
Dołączył(a): wtorek, 21 kwietnia 2009, 21:45
Lokalizacja: Kielce

Re: Inny gaźnik do M52

Postprzez umszlak » środa, 31 października 2018, 15:08

dziękuję Panowie za odpowiedzi
ja niestety albo i stety mam pegaza gm26u
a jukov którego chciałem kupić już "poszedł"

nie wiem też jak moja oska będzie chodziła na posiadanym przeze mnie gaźniku
a do odpalenia jeszcze daleka droga

pozdro
OSA M52 '63, Romet salto'88
Avatar użytkownika
umszlak
 
Posty: 39
Dołączył(a): niedziela, 30 września 2012, 08:49
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Inny gaźnik do M52

Postprzez halcik » środa, 31 października 2018, 16:09

Było to już testowane przez posiadacza shl m11 a innym forum. Opisywał problemy z przejściem między niskimi i wysokimi obrotami. Gaźnik w wsk 175 sprawował się poprawnie. Ale z łatwością kupisz jakiegoś gm24
Avatar użytkownika
halcik
Moderator
 
Posty: 2606
Dołączył(a): poniedziałek, 13 stycznia 2014, 15:38
Lokalizacja: Kutno

Re: Inny gaźnik do M52

Postprzez Yaro » czwartek, 1 listopada 2018, 15:28

Dokładnie - szukaj GM24. Nie musi być U2 bo na gaźniku od M11 też nie powinno być problemu a można je spokojnie znaleźć na bazarach.
Osa M 52 x 3, Osa M 50, Jawa 250, Pannonia TLF de luxe, IFA BK 350, SHL M06 T, Junak M10, SHL M11, Simson SR 2
Avatar użytkownika
Yaro
Moderator
 
Posty: 2377
Dołączył(a): piątek, 10 lipca 2015, 16:19
Lokalizacja: Sulejówek

Re: Inny gaźnik do M52

Postprzez Karol » czwartek, 1 listopada 2018, 22:59

Ten od SHL różni się tylko oznaczeniem. GM24U1 I oczywiście brak bocznego zaworka w gaźnik który można oczywiście dokupić :D. Ja mam w pierwszej Osie Pegaza GM26U I dalej nie wiem co tam było. Nie zrobiłem na niej dużo km Ale gaźnik spisywał się dobrze. Bardzo ładnie kręcił sie na obroty.
2x Osa M52 (trzecia podczas kompletowania), Simson S51, 2x Komar Sztywniak
W przyszłości: kolejna M52, Junak M10, WSK B1, SHL M11
Avatar użytkownika
Karol
 
Posty: 1452
Dołączył(a): wtorek, 29 września 2015, 18:17
Lokalizacja: Kielce/Włoszczowa

Poprzednia strona

Powrót do Silnik i osprzęt

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość