W tym temacie pokazałem końcówkę rury wydechowej( drugie zdjecie) .
http://osiara.pl/forum/viewtopic.php?f=16&t=3086 Na końcówce suchy jasny "meszek" .Uprzedzam że rury nigdy nie czyściłem i osad ten jest w kolorze od ciemno szarego po jasny kawowy - zależy od tempa jazdy

.
Tego dnia zrobiłem blisko 200 km z czego większość z prędkością ~ 70-80 km/h
Wbrew pozorom , mimo niewielkiego wysilenia silnika w Osie, warunki pracy oleju są dość trudne i o ryzyko zerwania filmu olejowego nietrudno, szczególnie w upalne dni .Zabudowany silnik , żeliwny cylinder który skutecznie ogranicza oddawanie ciepła, łożyskowanie główki korbowodu na panewce i związane z tym słabe smarowanie oraz "słaby" dostęp oleju do łożysk głównych wału korbowego, gdzie ze względu na poziomą pracę cylindra nie ma możliwości aby odparowany z mieszanki olej, spływał w czasie postoju silnika do łożysk głównych wału ( w innych dwusuwowych konstrukcjach często stosowane były "kieszenie" w kanałach płuczących z których kanałami olej spływał grawitacyjnie do łożysk głównych).
[URL=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/21217] [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/21217/icon3.png[/IMG][/URL]