USPRAWNIENIA OSY WAŁ KORBOWY SHL-175

Re: USPRAWNIENIA OSY WAŁ KORBOWY SHL-175

Postprzez cylon1 » czwartek, 12 października 2017, 14:13

A odczułem jakąś różnice?
Warszawa 223 1969r, Fiat 126p 1990r, Osa M52 1964r, 2x motorynka M3 1990, Wsk b3 ex 1971r, Rower Diamond Męski 1947r. TEL. 603853328
Avatar użytkownika
cylon1
 
Posty: 631
Dołączył(a): niedziela, 29 lipca 2012, 09:20
Lokalizacja: Czersk (pomorskie)

Re: USPRAWNIENIA OSY WAŁ KORBOWY SHL-175

Postprzez hornetino » czwartek, 12 października 2017, 14:23

Oprócz lżejszej kieszeni i wewnętrznego spokoju (podobno większa żywotność serducha) - różnica niewielka.
• Osa M52 (1963) • Komar MR232 (1967) • Komar 2328 (1970) • Pegaz 700 (1973) •
• tel. 502 614 834 • hornetino@icloud.com
Avatar użytkownika
hornetino
 
Posty: 931
Dołączył(a): sobota, 1 stycznia 2011, 23:44
Lokalizacja: Warszawa-Gocław

Re: USPRAWNIENIA OSY WAŁ KORBOWY SHL-175

Postprzez Yaro » czwartek, 12 października 2017, 14:43

Ja robiłem regenerację wałów u kogo innego na korbowodzie Dullesa z łożyskiem igiełkowym. Jak wyjdzie w praniu nie wiem bo silniki jeszcze nie palone. Robotę widział Hornetino i może ocenić (na razie też tylko wizualnie) ale za to koszt dużo niższy. Za całość ok. 200 złotych (no ale tłok nie odchudzany) :D .
Osa M 52 x 3, Osa M 50, Jawa 250, Pannonia TLF de luxe, IFA BK 350, SHL M06 T, Junak M10, SHL M11, Simson SR 2
Avatar użytkownika
Yaro
Moderator
 
Posty: 2377
Dołączył(a): piątek, 10 lipca 2015, 16:19
Lokalizacja: Sulejówek

Re: USPRAWNIENIA OSY WAŁ KORBOWY SHL-175

Postprzez JanekOska » czwartek, 12 października 2017, 14:50

To i tak niezła cena, ostatnio robiłem remont WSK125 dziadkowi i za regenerację dałem 180 pln z nowym, ale nie wiem jakim korbowodem.
Wracając do remontu silnika w jednej z moich SHL-ek, to chciałem właśnie wypróbować regenerację z tym korbowodem Duells'a i cena Jarka mi się podoba.
350 zł za wał z tłokiem, jak pisze Hornetino...musiałbym mieć coś więcej na zachętę niż marketing Seby, szczególnie biorąc pod uwagę, ze obecnie takie motocykle nie są używane jak kiedyś, w życiu codziennym i przejechanie nimi 20-30 tyś, dla mnie oznacza ok.20-30 lat :D
• Junak M10 (1959) przejściówka z koszem • SHL M11 (1963) • SHL M11 (1964) • Osa M52 (1965) • WSK M06 B1 (1969) • MZ TS 250 (1974) • Fiat 126P (1992) - szkoda było nie wziąć, lalunia po dziadku • Suzuki Boulevard VZR1800 (2006) •
Avatar użytkownika
JanekOska
 
Posty: 122
Dołączył(a): niedziela, 4 grudnia 2011, 18:07
Lokalizacja: Piła

Re: USPRAWNIENIA OSY WAŁ KORBOWY SHL-175

Postprzez hornetino » czwartek, 12 października 2017, 15:05

Zregenerowane wały Jarka generalnie były OK, sprawdzałem bicie promieniowe, jeden miał 3-4 setki, drugi trochę gorzej 6-7, ale myślę, że jest to jeszcze do przyjęcia. Jedyna rzeczą, za którą powiesiłbym regenerującego za jaja, były blachy przeciwwag, wykonane bez przetłoczenia przy czopach, takiego jak jest tu:

blacha.jpg

Z płaskimi blachami tworzy się „dziubek” zwiększający znacznie szerokość wału, a więc trudności ze zmieszczeniem go w karterach. Tak więc lepiej jest zainwestować dodatkowe 30 zł i wysłać wał do regeneracji wraz z nimi.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
• Osa M52 (1963) • Komar MR232 (1967) • Komar 2328 (1970) • Pegaz 700 (1973) •
• tel. 502 614 834 • hornetino@icloud.com
Avatar użytkownika
hornetino
 
Posty: 931
Dołączył(a): sobota, 1 stycznia 2011, 23:44
Lokalizacja: Warszawa-Gocław

Re: USPRAWNIENIA OSY WAŁ KORBOWY SHL-175

Postprzez halcik » czwartek, 12 października 2017, 17:57

Jarka wał poszedł do osoby którą poleciłem ja. Hornetino chciał być chyba grzeczny, ale wał regenerowany u seby Piotr odsyłał do poprawek, więc lepiej szukać innego majstra za niższą cenę (gość wysłał wał jako zrobiony bez sprawdzenia przed wysyłką). Piotrze a powiem jak wyglądała sprawa tulei sworznia, Jarek wysłał sworzeń z wałem, czy rozwiertakiem robiłeś już osobiście. Tuleja powinna być z brązu, było ok?
Avatar użytkownika
halcik
Moderator
 
Posty: 2606
Dołączył(a): poniedziałek, 13 stycznia 2014, 15:38
Lokalizacja: Kutno

Re: USPRAWNIENIA OSY WAŁ KORBOWY SHL-175

Postprzez cylon1 » czwartek, 12 października 2017, 20:25

No to ja jeszcze dodam że swoznie zamawiam w firmie auto-metal przy zamówieniu podaje ze na łożysko igielkowe. Po 500 km zero jakichkolwiek zmian. Dla porównania prędzej po ok 600km zwykły swozen ogólno dostępny już miał leciutkie zużycie.
Warszawa 223 1969r, Fiat 126p 1990r, Osa M52 1964r, 2x motorynka M3 1990, Wsk b3 ex 1971r, Rower Diamond Męski 1947r. TEL. 603853328
Avatar użytkownika
cylon1
 
Posty: 631
Dołączył(a): niedziela, 29 lipca 2012, 09:20
Lokalizacja: Czersk (pomorskie)

Re: USPRAWNIENIA OSY WAŁ KORBOWY SHL-175

Postprzez halcik » czwartek, 12 października 2017, 20:41

Jak po takim przebiegu pewnie był za miękki lub za ciasno leżał w tulei i tuleja się szybciej wyrobiła, ewentualnie jesli na igielkach to również sworzeń za miękki. Tulejki często mają też za duża masę w stosunku do oryginału lub nie mają fazowań.
Ja np tulejkę kosza sprzegłowego dorabiałem i oddawałam do nawęglenia bo te dostępne w sprzedaży miały od razu po montażu luz promieniowy. Do wsk 125 zębatka na wał nie miała centrycznie wykonanego otworu na wał i wiele wiele innych niedociągnięć. Ogólnie składając w tych czasach silnik producenci elementów rzucają nam tylko kłody pod nogi (Jarkowi tujelki wałka pośredniego przysłali za luźne), regeneracja wałów wygląda jak powyżej. Ale zdążą się że i właściciele idą na łatwiznę i kupują no komplet łożysk za 40 zł.
Avatar użytkownika
halcik
Moderator
 
Posty: 2606
Dołączył(a): poniedziałek, 13 stycznia 2014, 15:38
Lokalizacja: Kutno

Re: USPRAWNIENIA OSY WAŁ KORBOWY SHL-175

Postprzez hornetino » czwartek, 12 października 2017, 21:44

Niestety ale musiałem reklamować wał z powodu zbyt dużego bicia promieniowego. Przy tak wysokiej cenie usługi, spodziewałem się ideału z co najmniej pozłacanym korbowodem ;) , a tu taki zonk. Reklamacja była już bezkosztowa, straciłem tylko trochę czasu i nerwów.

A wracając do wałów Jarka, wysyłał je pewnie bez sworzni. Cała regeneracja polegała na wymianie korbowodu, sworznia stopy, blach, centrowaniu i pewnie wyważaniu. Kupując korbowód Duellsa dostajesz gotowy produkt bez żadnych tulejek z brązu itp. Zestaw wgląda jak na zdjęciu. Wszystkie sworznie Jarka pasowały idealnie (były bez wyczuwalnego luzu, a jednocześnie obracały się swobodnie). Sam jestem ciekaw jak będzie po przebiegu 1000 km.
[attachment=0]korbowod.jpg[/attachment]
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
• Osa M52 (1963) • Komar MR232 (1967) • Komar 2328 (1970) • Pegaz 700 (1973) •
• tel. 502 614 834 • hornetino@icloud.com
Avatar użytkownika
hornetino
 
Posty: 931
Dołączył(a): sobota, 1 stycznia 2011, 23:44
Lokalizacja: Warszawa-Gocław

Re: USPRAWNIENIA OSY WAŁ KORBOWY SHL-175

Postprzez hornetino » piątek, 13 października 2017, 11:22

cylon1 napisał(a):No to ja jeszcze dodam że swoznie zamawiam w firmie auto-metal przy zamówieniu podaje ze na łożysko igielkowe. Po 500 km zero jakichkolwiek zmian. Dla porównania prędzej po ok 600km zwykły swozen ogólno dostępny już miał leciutkie zużycie.

Mariusz, czy zamawiając sworzeń do dorobienia, zawoziłeś cały wał wraz z łożyskiem igiełkowym, czy tylko podawałeś średnicę sworznia (15 mm) :?:
• Osa M52 (1963) • Komar MR232 (1967) • Komar 2328 (1970) • Pegaz 700 (1973) •
• tel. 502 614 834 • hornetino@icloud.com
Avatar użytkownika
hornetino
 
Posty: 931
Dołączył(a): sobota, 1 stycznia 2011, 23:44
Lokalizacja: Warszawa-Gocław

Re: USPRAWNIENIA OSY WAŁ KORBOWY SHL-175

Postprzez cylon1 » piątek, 13 października 2017, 12:56

Halcik. To co napisałeś, to święta racja ale niestety to jest taka teoria. Każdy zachwala swoje. Moje spostrzeżenia oparte są na własnym doświadczeniu i obserwacjach. Wałki w tej firmie są ze stali świetnej jakości a dlaczego podaje się ze pod łożysko igiełkowe? Dlatego, że powierzchnia jest jeszcze bardziej gładka niż pod tulejkę.
Hornetino. Zamawiam sam sworzeń podaję wymiar nominalny lub w razie konieczności nad wymiar i taki wykonują. Potem we własnym zakresie rozwiertakiem rozwiercasz tuleję.
Pozdrawiam Panowie ;)
Warszawa 223 1969r, Fiat 126p 1990r, Osa M52 1964r, 2x motorynka M3 1990, Wsk b3 ex 1971r, Rower Diamond Męski 1947r. TEL. 603853328
Avatar użytkownika
cylon1
 
Posty: 631
Dołączył(a): niedziela, 29 lipca 2012, 09:20
Lokalizacja: Czersk (pomorskie)

Re: USPRAWNIENIA OSY WAŁ KORBOWY SHL-175

Postprzez halcik » piątek, 13 października 2017, 13:22

Chyba się nie zrozumieliśmy, ja pisałem o tym który Ci się poddał, a nie o tym który kupiłeś w tej firmie. Swojego nie zachwalam, bo akurat sworznie tłoka mam jakie dali, poprawiałem tylko otwór w tłoku i tuleję w główce. Obecnie łożyska nie mam, ale przy najbliższym remoncie pewnie taką modyfikację uczynię, taki krok do przodu.
Avatar użytkownika
halcik
Moderator
 
Posty: 2606
Dołączył(a): poniedziałek, 13 stycznia 2014, 15:38
Lokalizacja: Kutno

Re: USPRAWNIENIA OSY WAŁ KORBOWY SHL-175

Postprzez halcik » poniedziałek, 5 marca 2018, 14:56

Gdzieś widziałem chyba nawet filmik z wyważenia, a że temat pasuje to wrzucę go tutaj. Pana Sałka i jego książek o silnikach chyba nikomu przedstawiać nie trzeba, a oto jedna ze stron
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Avatar użytkownika
halcik
Moderator
 
Posty: 2606
Dołączył(a): poniedziałek, 13 stycznia 2014, 15:38
Lokalizacja: Kutno

Re: USPRAWNIENIA OSY WAŁ KORBOWY SHL-175

Postprzez hornetino » poniedziałek, 5 marca 2018, 15:47

Ciekawe dlaczego żadna z firm regenerujących wały, nie prosi o dostarczenie wału z tłokiem, pierścieniami i sworzniem :?: O przepraszam, seba8080 prosił :)
• Osa M52 (1963) • Komar MR232 (1967) • Komar 2328 (1970) • Pegaz 700 (1973) •
• tel. 502 614 834 • hornetino@icloud.com
Avatar użytkownika
hornetino
 
Posty: 931
Dołączył(a): sobota, 1 stycznia 2011, 23:44
Lokalizacja: Warszawa-Gocław

Re: USPRAWNIENIA OSY WAŁ KORBOWY SHL-175

Postprzez halcik » poniedziałek, 5 marca 2018, 18:57

Mam cały artykuł jak cie interesuje
Avatar użytkownika
halcik
Moderator
 
Posty: 2606
Dołączył(a): poniedziałek, 13 stycznia 2014, 15:38
Lokalizacja: Kutno

Re: USPRAWNIENIA OSY WAŁ KORBOWY SHL-175

Postprzez hornetino » poniedziałek, 5 marca 2018, 21:35

Chętnie poczytam. Kiedyś, chyba w latach 90., był cykl artykułów Tomasza Sałka w Świecie Motocykli - bardzo rzeczowa i konkretna wiedza. Mam gdzieś te archiwalne numery i z radością do nich wrócę ;) - dzięki za przypomnienie.
• Osa M52 (1963) • Komar MR232 (1967) • Komar 2328 (1970) • Pegaz 700 (1973) •
• tel. 502 614 834 • hornetino@icloud.com
Avatar użytkownika
hornetino
 
Posty: 931
Dołączył(a): sobota, 1 stycznia 2011, 23:44
Lokalizacja: Warszawa-Gocław

Re: USPRAWNIENIA OSY WAŁ KORBOWY SHL-175

Postprzez towot » poniedziałek, 5 marca 2018, 21:44

Kiedyś w ogóle Świat Motocykli trzymał poziom, były fajne cykle artykułów Mój Junak, Talenty na patenty.
towot
 
Posty: 1268
Dołączył(a): poniedziałek, 27 grudnia 2010, 21:52

Re: USPRAWNIENIA OSY WAŁ KORBOWY SHL-175

Postprzez hornetino » poniedziałek, 5 marca 2018, 21:54

Pamiętam, czekało się na kolejny numer, jak na Świat Młodych w czasach dzieciństwa ;) Niestety gdzieś w latach 2009-2010 coś się popsuło i nie dało się już tego czytać, przerzuciłem się na Motocykl, ale obecny marzec jest ostatnim miesiącem jego prenumeraty - szkoda :(
• Osa M52 (1963) • Komar MR232 (1967) • Komar 2328 (1970) • Pegaz 700 (1973) •
• tel. 502 614 834 • hornetino@icloud.com
Avatar użytkownika
hornetino
 
Posty: 931
Dołączył(a): sobota, 1 stycznia 2011, 23:44
Lokalizacja: Warszawa-Gocław

Re: USPRAWNIENIA OSY WAŁ KORBOWY SHL-175

Postprzez halcik » wtorek, 6 marca 2018, 10:22

A więc
2.jpg

3.jpg

4.jpg
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Avatar użytkownika
halcik
Moderator
 
Posty: 2606
Dołączył(a): poniedziałek, 13 stycznia 2014, 15:38
Lokalizacja: Kutno

Poprzednia strona

Powrót do Warsztaty

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość