chromowanie

chromowanie

Postprzez darminek » niedziela, 15 grudnia 2013, 17:34

witam czy ktoś się orientuje gdzie można pochromować drobiazgi w okolicy Zamościa woj.lubelskie pozdrawiam
darminek
 
Posty: 5
Dołączył(a): niedziela, 30 grudnia 2012, 09:45

Re: chromowanie

Postprzez arthek » poniedziałek, 5 stycznia 2015, 15:23

Czy miał ktoś do czynienia z firmą LIMET z Mosiny ( wielkopolskie) ?
Zastanawiam się nad wysłaniem tam gratów od Osy do chromowania.
[URL=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/21217] [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/21217/icon3.png[/IMG][/URL]
Avatar użytkownika
arthek
 
Posty: 981
Dołączył(a): wtorek, 21 kwietnia 2009, 21:45
Lokalizacja: Kielce

Re: chromowanie

Postprzez dr78 » czwartek, 8 stycznia 2015, 21:46

Mi chromowanie i polerowanie robił jakiś człowiek z Bolechowa, podobno dobry - tak mówiły moje majstry.
Jak chcesz to Ci kontakt podam do niego - skoro jesteś z Wielkopolski to to niedaleko. Ten człowiek chyba pracuje na Starołęce i tam można mu przekazać graty.
Osa M50 1961 rok
Suzuki Van Van 125
Avatar użytkownika
dr78
 
Posty: 109
Dołączył(a): sobota, 22 maja 2010, 22:47

Re: chromowanie

Postprzez arthek » piątek, 9 stycznia 2015, 06:39

dr78 napisał(a):Mi chromowanie i polerowanie robił jakiś człowiek z Bolechowa, podobno dobry - tak mówiły moje majstry.
Jak chcesz to Ci kontakt podam do niego - skoro jesteś z Wielkopolski to to niedaleko. Ten człowiek chyba pracuje na Starołęce i tam można mu przekazać graty.

Jestem ze świetokrzyskiego i chromy będe wysyłał do regeneracji.
Ile zapłaciłeś i za co ?
Dostałem informacje od dwóch osób że wspomniany LIMET chromy robi co prawda tanio ale b. kiepsko.
Zastanawiam się więc obecnie nad Galuxem ....ostatecznie TECE Kraków ale nie wiem czy mój budżet to wytrzyma..... ;)
[URL=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/21217] [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/21217/icon3.png[/IMG][/URL]
Avatar użytkownika
arthek
 
Posty: 981
Dołączył(a): wtorek, 21 kwietnia 2009, 21:45
Lokalizacja: Kielce

Re: chromowanie

Postprzez tomaszowczarz » piątek, 9 stycznia 2015, 15:51

witam
robiłem chromy w GALUXIE i szału nie ma- chromują tylko to co jest widoczne, ceny mają dobre ale wykonanie marne.
osa m52 63
motorynka pony M2 87r
suzuki marauder vz 800 2000r
Avatar użytkownika
tomaszowczarz
 
Posty: 121
Dołączył(a): piątek, 7 marca 2014, 20:12
Lokalizacja: Żory

Re: chromowanie

Postprzez dr78 » piątek, 9 stycznia 2015, 17:46

Były dwie opcje: z miedziowaniem droższa - 2100 i bez tańsza chyba 1600 czy jakoś tak. Wybrałem tę droższą.
Do tego polerowanie wszystkich elementów, których nie wiem dlaczego, ale się chromem nie pokrywa.
Co dokładnie chromowane a co polerowane to nie powiem: generalnie wszystko co się nadawało pojechało do chromiarza. Rozmawiałem z nim tylko przez telefon, ale wydawał się kompetentny.
Czy dobrze zrobione trudno mi ocenić, okaże się w czasie jak z trwałością tego. Na razie wygląda ładnie.
Osa M50 1961 rok
Suzuki Van Van 125
Avatar użytkownika
dr78
 
Posty: 109
Dołączył(a): sobota, 22 maja 2010, 22:47

Re: chromowanie

Postprzez wojtex » sobota, 10 stycznia 2015, 01:37

a ja Polecam Chromowanie w Markach k. Warszawy u Pana Pawlaka. Chromy do M50 to koszt około 700 - 800 zł. Na podkładzie miedziowym itd.

ps. Znajomy, który zawodowo remontuje stare pojazdy twierdzi, że najlepsze chromy robi TECE ale są bardzo drodzy. W skali 1-10 Tece ocenił na 10, a Pawlaka na około 8. Z tego co wiem to teraz właśnie większość chromowania robi właśnie u Pawlaka, natomiast jeżeli klient wymaga "mercedesa" to Tece.
WFM OSA M50 (1960r) / JAWA 250 353.04 (1959r) / AWO SIMSON SPORT (1960r) / WSK M06-64 (1964r) / SHL GAZELA M-17 (1969r) / 3xROMET POLO (1976r) / ROMET PEGAZ 750 (1974r) / KOMAR MR232 (1965r) / KOMAR 2320 (1971r) / KOMAR 2330 (1969r) / KOMAR SPORT 2361 (1975r) / SIMSON S51 (1987r.)
Avatar użytkownika
wojtex
 
Posty: 486
Dołączył(a): niedziela, 10 marca 2013, 08:49
Lokalizacja: Pruszków / Sarzyna

Re: chromowanie

Postprzez arthek » sobota, 10 stycznia 2015, 10:51

wojtex napisał(a):a ja Polecam Chromowanie w Markach k. Warszawy u Pana Pawlaka. Chromy do M50 to koszt około 700 - 800 zł. Na podkładzie miedziowym itd.

ps. Znajomy, który zawodowo remontuje stare pojazdy twierdzi, że najlepsze chromy robi TECE ale są bardzo drodzy. W skali 1-10 Tece ocenił na 10, a Pawlaka na około 8. Z tego co wiem to teraz właśnie większość chromowania robi właśnie u Pawlaka, natomiast jeżeli klient wymaga "mercedesa" to Tece.

Ok,dzięki możesz podać dokładny namiar?
[URL=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/21217] [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/21217/icon3.png[/IMG][/URL]
Avatar użytkownika
arthek
 
Posty: 981
Dołączył(a): wtorek, 21 kwietnia 2009, 21:45
Lokalizacja: Kielce

Re: chromowanie

Postprzez halcik » sobota, 10 stycznia 2015, 11:16

I co chromowałeś za tą cenę?
Avatar użytkownika
halcik
Moderator
 
Posty: 2569
Dołączył(a): poniedziałek, 13 stycznia 2014, 15:38
Lokalizacja: Kutno

Re: chromowanie

Postprzez wojtex » sobota, 10 stycznia 2015, 23:59

Jerzy Pawlak - tel. 502375 246
On zajmuje się obróbką elementów, natomiast galwanizuje je w przyzwoitej warsawskiej Galwanizerni Galban, przy ul. Liwskiej. Robi naprawdę poważne chromowania. Sam widziałem u niego części do starych Ferrari, Jaguara E-Type i Rollsa. Co najważniejsze, nie odwala fuszerki, a przy tym jest uczciwy i nie cwaniakuje.
Czas oczekiwania to pewnie około 4 - 5 tygodni.

Zapłaciłem 600 zł za:
- kierownica
- klamki x2
- miseczki główki ramy x2
- zewnętrzna ramka lampy
- wewnętrzna ramka lampy
- śruby boczne lampy x2
- odbłyśnik
- emblemat Osa
- listewka błotnika
- dekiel przedniego koła
- dźwignia zmiany biegów
- dźwignia hamulca
- osłona klaksonu
- pierścienie górne amortyzatorów x4

Muszę jeszcze pochromować kopniak - około 60 zł.
Dolne szklanki tylnych amortyzatorów kupiłem u Hartmana ale ich chromowanie kosztowałoby około 30-40 zł/szt.
Myślę, że w 800 zł można zmieścić się ze wszystkim. Oczywiście cena zależy od stanu wyjściowego części.
WFM OSA M50 (1960r) / JAWA 250 353.04 (1959r) / AWO SIMSON SPORT (1960r) / WSK M06-64 (1964r) / SHL GAZELA M-17 (1969r) / 3xROMET POLO (1976r) / ROMET PEGAZ 750 (1974r) / KOMAR MR232 (1965r) / KOMAR 2320 (1971r) / KOMAR 2330 (1969r) / KOMAR SPORT 2361 (1975r) / SIMSON S51 (1987r.)
Avatar użytkownika
wojtex
 
Posty: 486
Dołączył(a): niedziela, 10 marca 2013, 08:49
Lokalizacja: Pruszków / Sarzyna

Re: chromowanie

Postprzez Rekin » niedziela, 11 stycznia 2015, 00:08

To bardzo dobre ceny! Aż mi się wierzyć nie chce.
Mam już za sobą wyceny chromowania i nie przystają do tych.
Jakości oczywiście nie jestem w stanie oceniać.
Osa M52 1963 r; Osa M52 1965 r; Osa M52 1966 r; Peugeot s157b 1958 r; Koehler-Escoffier MG Starlett S2GC, Przyczepka motocyklowa Niewiadów Typ 31 - 1971 r; Dzik 2 1968
Avatar użytkownika
Rekin
 
Posty: 237
Dołączył(a): niedziela, 21 lipca 2013, 18:09
Lokalizacja: śląskie

Re: chromowanie

Postprzez wojtex » niedziela, 11 stycznia 2015, 00:49

Nic nie koloryzuję. Nie mam żadnego interesu, żeby Pawlakowi naganiać klientów bo on ma tyle roboty, że w zasadzie tego nie potrzebuje. Wiem, z własnego doświadczenia, że trudno znaleźć dobrego chromiarza, który wręcz nie zniszczy elementów. Ja osobiście sprawdziłem już trzy, a nawet i cztery galwanizernie w Warszawie i okolicy. Jawę pochromowałem u Pana Klapińskiego w starej galwanizerni Hartmana, w której potem był pożar i Hartman ją zamknął (z tego co wiem, to Hartman przez dłuższy czas chromował swoje części własnie w Galbanie, a może i nadal tak jest). Te chromy w sumie są dobre (od 5 lat nic się z nimi złego nie dzieje) ale np. pękł na "oczku" kopniaka przy dociąganiu śruby albo na ramce licznika przy zaginaniu. Pawlak powiedział, że nie powinno się to zdarzyć. Kiedyś do Galbana oddałem bezpośrednio bagażnik Jawy i chrom wyszedł spoko, ale tylko na tych powierzchniach, które mogli wygładzić na kole, a między pręcikami pozostały wżery. Po prostu nie chciało im się tego "lizać" i wprost to powiedzieli. Z chromami Rometa Polo pojechałem jeszcze do galwanizerni przy ul. Cukrowniczej w Warszawie ale tam za sama kierownicę facet zaśpiewał mi 250 zł i od razu uprzedził, że na łukach może zostać niewygładzona powierzchnia bo nie dojedzie tam kołem polerskim. Wtedy pojechałem pierwszy raz do Pawlaka i on tę kierownicę zrobił idealnie za 180 zł.
Oczywiście wybór każdy podejmie sam. Oczywiście zawsze, jak każdemu może i Pawlakowi trafić się jakaś wtopa ale to raczej będzie jakiś wypadek przy pracy, a nie konsekwencja pośpiechu czy braku umiejętności. Już widziałem elementy po chromowaniu, które od szlifowania miały dziury na wylot i nadawały się już tylko na złom. Szkoda gdyby tak się stało np. z listewką błotnika, albo osłona reflektora...
WFM OSA M50 (1960r) / JAWA 250 353.04 (1959r) / AWO SIMSON SPORT (1960r) / WSK M06-64 (1964r) / SHL GAZELA M-17 (1969r) / 3xROMET POLO (1976r) / ROMET PEGAZ 750 (1974r) / KOMAR MR232 (1965r) / KOMAR 2320 (1971r) / KOMAR 2330 (1969r) / KOMAR SPORT 2361 (1975r) / SIMSON S51 (1987r.)
Avatar użytkownika
wojtex
 
Posty: 486
Dołączył(a): niedziela, 10 marca 2013, 08:49
Lokalizacja: Pruszków / Sarzyna

Re: chromowanie

Postprzez wojtex » niedziela, 11 stycznia 2015, 01:02

Zdjęcia chromów Osy wrzucę za jakiś czas, jak pojadę do warsztatu natomiast teraz mogę wrzucić małą próbkę - chromy Polo.
Za te chromy, poza kolankiem i oczywiście tłumikiem w 2013 roku zapłaciłem 500 zł.
100_1934.JPG

100_1937.JPG

100_1939.JPG

100_1940.JPG
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
WFM OSA M50 (1960r) / JAWA 250 353.04 (1959r) / AWO SIMSON SPORT (1960r) / WSK M06-64 (1964r) / SHL GAZELA M-17 (1969r) / 3xROMET POLO (1976r) / ROMET PEGAZ 750 (1974r) / KOMAR MR232 (1965r) / KOMAR 2320 (1971r) / KOMAR 2330 (1969r) / KOMAR SPORT 2361 (1975r) / SIMSON S51 (1987r.)
Avatar użytkownika
wojtex
 
Posty: 486
Dołączył(a): niedziela, 10 marca 2013, 08:49
Lokalizacja: Pruszków / Sarzyna

Re: chromowanie

Postprzez Maciej » piątek, 16 stycznia 2015, 22:24

W Galbanie wszytskie prace robili sami, lata minęły i jest ok. Teraz bardzo reklamuje się Classicchrom, są na fb.
pozdrawiam
Maciek
M20 MR230 M52x2 M50
Avatar użytkownika
Maciej
 
Posty: 92
Dołączył(a): czwartek, 12 marca 2009, 15:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: chromowanie

Postprzez Yorg » wtorek, 20 stycznia 2015, 11:32

Mam chromy zrobione jakiś czas temu do junaka, robione w galux-ie w Żorach. Jestem bardzo zadowolony z tym że zaworze im tylko rzeczy przygotowane osobiście pod chromowanie. Wychodzi o wiele taniej. Przypadkiem niech nikt nie daje chromów do Galux-u w Katowicach. Masakra, czas oczekiwania - bliżej nie określony a jakość nie da się sklasyfikować. Walczyłem z nimi jakiś czas ale odpuściłem.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Avatar użytkownika
Yorg
 
Posty: 145
Dołączył(a): niedziela, 16 listopada 2014, 12:12
Lokalizacja: Bytom

Re: chromowanie

Postprzez arthek » wtorek, 20 stycznia 2015, 12:35

wojtex napisał(a):Nic nie koloryzuję. Nie mam żadnego interesu, żeby Pawlakowi naganiać klientów bo on ma tyle roboty, że w zasadzie tego nie potrzebuje. Wiem, z własnego doświadczenia, że trudno znaleźć dobrego chromiarza, który wręcz nie zniszczy elementów. Ja osobiście sprawdziłem już trzy, a nawet i cztery galwanizernie w Warszawie i okolicy. Jawę pochromowałem u Pana Klapińskiego w starej galwanizerni Hartmana, w której potem był pożar i Hartman ją zamknął (z tego co wiem, to Hartman przez dłuższy czas chromował swoje części własnie w Galbanie, a może i nadal tak jest). Te chromy w sumie są dobre (od 5 lat nic się z nimi złego nie dzieje) ale np. pękł na "oczku" kopniaka przy dociąganiu śruby albo na ramce licznika przy zaginaniu. Pawlak powiedział, że nie powinno się to zdarzyć. Kiedyś do Galbana oddałem bezpośrednio bagażnik Jawy i chrom wyszedł spoko, ale tylko na tych powierzchniach, które mogli wygładzić na kole, a między pręcikami pozostały wżery. Po prostu nie chciało im się tego "lizać" i wprost to powiedzieli. Z chromami Rometa Polo pojechałem jeszcze do galwanizerni przy ul. Cukrowniczej w Warszawie ale tam za sama kierownicę facet zaśpiewał mi 250 zł i od razu uprzedził, że na łukach może zostać niewygładzona powierzchnia bo nie dojedzie tam kołem polerskim. Wtedy pojechałem pierwszy raz do Pawlaka i on tę kierownicę zrobił idealnie za 180 zł.
Oczywiście wybór każdy podejmie sam. Oczywiście zawsze, jak każdemu może i Pawlakowi trafić się jakaś wtopa ale to raczej będzie jakiś wypadek przy pracy, a nie konsekwencja pośpiechu czy braku umiejętności. Już widziałem elementy po chromowaniu, które od szlifowania miały dziury na wylot i nadawały się już tylko na złom. Szkoda gdyby tak się stało np. z listewką błotnika, albo osłona reflektora...

Za namową kolegi detale do Osy wysłałem do polecanego Pana Pawlaka.
Bardzo miły kontakt telefoniczny, z mailem gorzej bo kontakt tylko przez jego syna.
Wstępny termin to przełom marca/kwietnia.
Jak już będą zrobione dam znać co i jak.
[URL=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/21217] [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/21217/icon3.png[/IMG][/URL]
Avatar użytkownika
arthek
 
Posty: 981
Dołączył(a): wtorek, 21 kwietnia 2009, 21:45
Lokalizacja: Kielce

Re: chromowanie

Postprzez wojtex » wtorek, 20 stycznia 2015, 19:03

Czuję presję ;-) Z niecierpliwością czekam na Twoją ocenę tej roboty.
WFM OSA M50 (1960r) / JAWA 250 353.04 (1959r) / AWO SIMSON SPORT (1960r) / WSK M06-64 (1964r) / SHL GAZELA M-17 (1969r) / 3xROMET POLO (1976r) / ROMET PEGAZ 750 (1974r) / KOMAR MR232 (1965r) / KOMAR 2320 (1971r) / KOMAR 2330 (1969r) / KOMAR SPORT 2361 (1975r) / SIMSON S51 (1987r.)
Avatar użytkownika
wojtex
 
Posty: 486
Dołączył(a): niedziela, 10 marca 2013, 08:49
Lokalizacja: Pruszków / Sarzyna

Re: chromowanie

Postprzez Czaja » sobota, 31 stycznia 2015, 22:03

TECE mają dobrą jakość na dużych elementach. Z małymi elementami jakie mamy w osach czy w samochodach z "biżuterii" to są problemy. Za dużo nadlewają miedzi i potem efekt jest taki, że powierzchnia jest zniekształcona. Duże elementy typu atrapy chłodnic zderzaki, listwy to jak najbardziej polecam. NP w tece za grubo dali miedzi na kierownicę i musiałem ją szlifować:/
[Boguś]
M 52 64'
SHL M05 54'
DKW KS 250 37'
BMW R 25/3 55'

BMW 501 54'
MERCEDES W189 58'
Avatar użytkownika
Czaja
 
Posty: 501
Dołączył(a): poniedziałek, 8 lutego 2010, 22:29
Lokalizacja: Bytom

Re: chromowanie

Postprzez Moskit1 » wtorek, 5 maja 2015, 10:31

Yorg napisał(a):Mam chromy zrobione jakiś czas temu do junaka, robione w galux-ie w Żorach. Jestem bardzo zadowolony z tym że zaworze im tylko rzeczy przygotowane osobiście pod chromowanie. Wychodzi o wiele taniej. Przypadkiem niech nikt nie daje chromów do Galux-u w Katowicach. Masakra, czas oczekiwania - bliżej nie określony a jakość nie da się sklasyfikować. Walczyłem z nimi jakiś czas ale odpuściłem.

Co do galux-ie w Żorach mam mieszane uczucie robiłem do Awo chromy u nich i jestem zdegustowany :x zagubili mi części 5 x dzwoniłem i wysyłałem fotki bo nie wiedzieli jakie rzeczy mają mi odesłać :/ chrom mi na szprychach odpryska i przy przykręcaniu przedniej oski koła do lagi płachta chromu mi odpadła :/
Dzwoniłem z żalami powiedzieli mi żebym to wszystko zdemontować i wysłał im powrotem :( Na tym tak zostało :(
W rankingu od 1-10 daje 4

Plusy
+ TANO ( Jak kolega pisał jak sam popracujesz to taniej wychodzi )
minusy
- Potrafią zagubić rzeczy
Trwałości chromu nie bardzo
Pozdrawiam
Moskit1
 
Posty: 18
Dołączył(a): niedziela, 24 marca 2013, 13:08

Re: chromowanie

Postprzez Robson » środa, 6 maja 2015, 11:22

arthek napisał(a):Za namową kolegi detale do Osy wysłałem do polecanego Pana Pawlaka.
Bardzo miły kontakt telefoniczny, z mailem gorzej bo kontakt tylko przez jego syna.
Wstępny termin to przełom marca/kwietnia.
Jak już będą zrobione dam znać co i jak.


Też oddałem chromy do p. Pawlaka. Miałem termin przełom kwietnia i maja. Dzwoniłem pod koniec kwietnia, to nawet moja paczka nie została otwarta. A jak sytuacja u Ciebie?
OSA M52 65'
SHL M11 64'
Niewiadów Typ 31 72'
Robson
 
Posty: 53
Dołączył(a): niedziela, 29 czerwca 2014, 22:55
Lokalizacja: Olsztyn

Następna strona

Powrót do Warsztaty

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron