Tulejowanie gwintu w głowicy

Tulejowanie gwintu w głowicy

Postprzez wojtex » niedziela, 15 kwietnia 2018, 22:56

Już jestem na ostatniej prostej przed składaniem silnika w mojej M50 i nagle wyskoczył mi problem.
Okazało się, że w głowicę mam wkręcona jakąś szeroką świecę - standardowy klucz do świec był za mały. Ta wkręcona świeca była na klucz 26.
W końcu ją odkręciłem i okazało się, że gwint w tej świecy też jest szerszy. Oczywiście otwór w głowicy również został powiększony. Podejrzewam, że kiedyś, ktoś zerwał oryginalny gwint i żeby nie tulejować głowicy to rozwiercił otwór i nagwintował pod tę szerszą świecę. Chcę wrócić do standardowej świecy dlatego jedynym wyjściem jest zatulejowanie głowicy.

Czy możecie polecić jakiś zakład albo rzemieślnika, który potrafi to porządnie zrobić?
WFM OSA M50 (1960r) / JAWA 250 353.04 (1959r) / AWO SIMSON SPORT (1960r) / WSK M06-64 (1964r) / SHL GAZELA M-17 (1969r) / 3xROMET POLO (1976r) / ROMET PEGAZ 750 (1974r) / KOMAR MR232 (1965r) / KOMAR 2320 (1971r) / KOMAR 2330 (1969r) / KOMAR SPORT 2361 (1975r) / SIMSON S51 (1987r.)
Avatar użytkownika
wojtex
 
Posty: 477
Dołączył(a): niedziela, 10 marca 2013, 08:49
Lokalizacja: Pruszków / Sarzyna

Re: Tulejowanie gwintu w głowicy

Postprzez hornetino » niedziela, 15 kwietnia 2018, 23:33

Może spróbuj z takim lub podobnym gotowcem:

Screen Shot 2018-04-16 at 00.31.26.png
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
• Osa M52 (1963) • Komar MR232 (1967) • Komar 2328 (1970) • Pegaz 700 (1973) •
• tel. 502 614 834 • hornetino@icloud.com
Avatar użytkownika
hornetino
 
Posty: 889
Dołączył(a): sobota, 1 stycznia 2011, 23:44
Lokalizacja: Warszawa-Gocław

Re: Tulejowanie gwintu w głowicy

Postprzez Yaro » poniedziałek, 16 kwietnia 2018, 11:55

Każdy tokarz dorobi Ci tuleję. Pamiętaj tylko żeby ją dodatkowo wkleić. Nie jest to rozwiązanie idealne ale na jakiś czas wystarczy.
Osa M 52 x 3, Osa M 50, Jawa 250, Pannonia TLF de luxe, IFA BK 350, SHL M06 T, Junak M10, SHL M11, Simson SR 2
Avatar użytkownika
Yaro
Moderator
 
Posty: 2211
Dołączył(a): piątek, 10 lipca 2015, 16:19
Lokalizacja: Sulejówek

Re: Tulejowanie gwintu w głowicy

Postprzez halcik » poniedziałek, 16 kwietnia 2018, 12:19

U mnie tuleja się nie sprawdziła, inna rozszerzalność materiałów (aluminium i stali lub mosiądzu) i na zimnym silniku mi przepuszcza. Na forum MZ przy większej pojemności ludzie zauważają problemy w pracy silnika jeśli tuleja jest za długa i elektroda nie wystaje poza jej obrys. Ja zastosowałbym helikoli (u Ciebie już pewnie za późno) lub zaspawał otwór
Avatar użytkownika
halcik
Moderator
 
Posty: 2525
Dołączył(a): poniedziałek, 13 stycznia 2014, 15:38
Lokalizacja: Kutno

Re: Tulejowanie gwintu w głowicy

Postprzez wojtex » wtorek, 17 kwietnia 2018, 16:18

Niestety otwór jest już pod świecę 18 więc helicoil odpada. Swoją drogą, helicoil to genialny wynalazek. Idealne rozwiązanie do zerwanych gwintów w karterach.
Ja spróbuję z tą redukcją. Nawet nie pomyślałem, że coś takiego można kupić! Na charatanie głowicy zawsze będzie czas, a może akurat to się sprawdzi. Zastanawiam się czy stal to najlepszy materiał na taką redukcję. Redukcja będzie wkręcona w głowicę na klej.
WFM OSA M50 (1960r) / JAWA 250 353.04 (1959r) / AWO SIMSON SPORT (1960r) / WSK M06-64 (1964r) / SHL GAZELA M-17 (1969r) / 3xROMET POLO (1976r) / ROMET PEGAZ 750 (1974r) / KOMAR MR232 (1965r) / KOMAR 2320 (1971r) / KOMAR 2330 (1969r) / KOMAR SPORT 2361 (1975r) / SIMSON S51 (1987r.)
Avatar użytkownika
wojtex
 
Posty: 477
Dołączył(a): niedziela, 10 marca 2013, 08:49
Lokalizacja: Pruszków / Sarzyna

Re: Tulejowanie gwintu w głowicy

Postprzez cylon1 » wtorek, 17 kwietnia 2018, 18:51

Ja mam taką redukcję ale z mosiądzu wklejone na klej do łożysk i narazie trzyma trzeci sezon. A ta świece to pewnie masz od syrenki
Warszawa 223 1969r, Fiat 126p 1990r, Osa M52 1964r, 2x motorynka M3 1990, Wsk b3 ex 1971r, Rower Diamond Męski 1947r. TEL. 603853328
Avatar użytkownika
cylon1
 
Posty: 607
Dołączył(a): niedziela, 29 lipca 2012, 09:20
Lokalizacja: Czersk (pomorskie)

Re: Tulejowanie gwintu w głowicy

Postprzez wojtex » wtorek, 17 kwietnia 2018, 22:30

Spróbujemy z tą stalową tuleją. Już zamówiona.
ps. Obstawiałem, że to z jakiegoś Trabanta
WFM OSA M50 (1960r) / JAWA 250 353.04 (1959r) / AWO SIMSON SPORT (1960r) / WSK M06-64 (1964r) / SHL GAZELA M-17 (1969r) / 3xROMET POLO (1976r) / ROMET PEGAZ 750 (1974r) / KOMAR MR232 (1965r) / KOMAR 2320 (1971r) / KOMAR 2330 (1969r) / KOMAR SPORT 2361 (1975r) / SIMSON S51 (1987r.)
Avatar użytkownika
wojtex
 
Posty: 477
Dołączył(a): niedziela, 10 marca 2013, 08:49
Lokalizacja: Pruszków / Sarzyna

Re: Tulejowanie gwintu w głowicy

Postprzez wojtex » wtorek, 17 kwietnia 2018, 22:44

Cylon, czy świadomie wybrałeś mosiądz zamiast stali? Czy tuleja mosiężna będzie w tym miejscu lepsza?
WFM OSA M50 (1960r) / JAWA 250 353.04 (1959r) / AWO SIMSON SPORT (1960r) / WSK M06-64 (1964r) / SHL GAZELA M-17 (1969r) / 3xROMET POLO (1976r) / ROMET PEGAZ 750 (1974r) / KOMAR MR232 (1965r) / KOMAR 2320 (1971r) / KOMAR 2330 (1969r) / KOMAR SPORT 2361 (1975r) / SIMSON S51 (1987r.)
Avatar użytkownika
wojtex
 
Posty: 477
Dołączył(a): niedziela, 10 marca 2013, 08:49
Lokalizacja: Pruszków / Sarzyna

Re: Tulejowanie gwintu w głowicy

Postprzez Endrju057 » środa, 18 kwietnia 2018, 08:45

Ja również mam wkręconą stalową redukcję w Junaku M10 i na razie jest ok.
Osa M52 (63r),Osa M52 (65r), Osa M52 (65r), Junak M07 (59r), Junak M10 (64r), Mz Es 250/1 (63r), Jawa 353/03 (57r), Awo Sport 425S (58r), DKW 100 (38r)
Avatar użytkownika
Endrju057
 
Posty: 247
Dołączył(a): poniedziałek, 19 grudnia 2016, 11:11
Lokalizacja: Tarnowskie Góry


Powrót do Warsztaty

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość