USPRAWNIENIA OSY WAŁ KORBOWY SHL-175

USPRAWNIENIA OSY WAŁ KORBOWY SHL-175

Postprzez seba8080 » niedziela, 31 lipca 2016, 13:41

Po wstępie na przywitalni za waszą radą załolyłem ten temat

Kilka lat temu opracowałem modyfikacje walu do wsk 175 na japońskim korbowodzie, obejmuje ona pełną regeneracje przeciwwag oraz adaptacje bardzo mocnego i wytrzymałego korbowodu z japońskiego motocykla do wski 175. Cały zestaw jest odpowiednio wyważony i pozbawiony wad fabrycznych PRLu.
0-wibracji wysoka wytrzymałość mocne łożysko stopy oraz łożysko igiełkowe zamiast tulejki. Wielu użytkowników wsk.pl jeździ na tym i są potwierdzone przebiegi pow 20tys km a zestaw nie posiada żadnych śladów zużycia. przebieg naprawczy powinien przekroczyć spokojnie 30tys km myślę ze ok 40tys km a może i więcej będzie:)

Oryginalne korby wykazują znaczne zużycie juz po 10tys km.

Mam kilka patentów tez i do Osy czy SHL to pokrewne silniki.

Ostatnio do tych silników pojawiły sie korbowody duelsa na których tez moge poskładać wal, jednak fabrycznie sa one zle wyważone, i maja kiepskie łożyska.
Opracowałem tez specjalne mocniejsze łożysko do wsk 125-175 jawa cz 175, 350, shl osa i pokrewne zwiększające wytrzymałość korbowodu w znaczący sposób:)

Oczywiście możliwe są też wypełniacze wałów jawa wsk-175, MZ 250, simson, a także planowanie głowic wsk-125, shl 175, Osa,
Jestem tez wstanie zregenerować wal Junaka m 10 na porządnym łożysku jest to najmocniejsza adaptacja jaka ktoś wymyślił mojego pomysłu, łożysko o zwiększonym przebiegu powinien bez problemu zrobić 100tys km a nawet sporo więcej przy uszczelnionym smarowaniu walu, łożysko ma większą nośność niz oryginał i jest tak skonstruowane że mniej sie zużywa, a przy tym kolejna naprawa wymaga tylko zakupu zestawu naprawczego a nie wykonywaniu kolejnej pełnej regeneracji. Dzięki temu eksploatacja jest tańsza bo zestaw kosztuje ok polowe tego co regeneracja pierwotna.

Ponieważ jestem fanem motoryzacji i nie mogłem spokojnie patrzeć jak powstają mity i legendy ze polskie motocykle są nic nie warte i silniki są kiepskie postanowiłem poprawić fabrykę i podzielić się z tym miedzy innymi z wami:)

Zdjęcia w dziale usługi ale wkleję i tu :)
seba8080
 
Posty: 17
Dołączył(a): środa, 15 czerwca 2016, 19:09

Re: USPRAWNIENIA OSY WAŁ KORBOWY SHL-175

Postprzez seba8080 » niedziela, 31 lipca 2016, 14:01

Zdjęcie171.jpg

Wsk YZ 1.jpg

Wsk YZ.jpg


SHL wał1.jpg

Wał shl 175 Duelss.jpg



Korbowód jawa 175 58r.jpg
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Ostatnio edytowano piątek, 24 marca 2017, 21:36 przez seba8080, łącznie edytowano 1 raz
seba8080
 
Posty: 17
Dołączył(a): środa, 15 czerwca 2016, 19:09

Re: USPRAWNIENIA OSY WAŁ KORBOWY SHL-175

Postprzez seba8080 » niedziela, 31 lipca 2016, 14:31

Ktoś w powitalni napisal ze fabryki sie nie poprawia bo jest najlepszy orginał, No niezawsze.
Jak potem wspomniałem wiele czesci i elementów w tamtych czasach było nie dostępne dlatego zastępowano je innymi, co nie zawsze znaczyło ze lepszymi. tak bywało z łożyskowaniem korbowodów. W polsce nie istniało łozysko igiełkowe do korbowodów w koszyku a granice były zamknięte, wiec stworzono łożyskowanie dwu lub 3 rzędowe, zależnie od roku, bez koszyka gdzie rolki sa ciasno ułozone obok siebie, i mimo iż takie łożysko ma dużą nosność statyczna to nie nadaje sie do korbowodów gdzie występują duże obroty i siły bezwładności. dlatego szybko sie zużywa przez ocieranie sie rolek wzajemnie o siebie. Potem wsadzano łozyska z koszykiem z czech, a potem polskiej produkcji, lecz były i sa one kiepskie, bo przez niedokładne wykonanie i kiepski materiał powodują przedwczesne wycieranie bieżni czyli korbowodu przez luźny koszyk, co powoduje zmniejszenie powierzchni tocznej łożyska spadek jego nośności przeciążenie i przedwczesne zużycie. Podobnie z Chinskimi.
seba8080
 
Posty: 17
Dołączył(a): środa, 15 czerwca 2016, 19:09

Re: USPRAWNIENIA OSY WAŁ KORBOWY SHL-175

Postprzez Yaro » niedziela, 31 lipca 2016, 17:15

Muszę powiedzieć, że jestem mocno zainteresowany Twoimi rozwiązaniami. Ciekaw jestem czy są bardzo kosztowne.
Osa M 52 x 3, Osa M 50, Jawa 250, Pannonia TLF de luxe, IFA BK 350, SHL M06 T, Junak M10, SHL M11, Simson SR 2
Avatar użytkownika
Yaro
Moderator
 
Posty: 1760
Dołączył(a): piątek, 10 lipca 2015, 16:19
Lokalizacja: Sulejówek

Re: USPRAWNIENIA OSY WAŁ KORBOWY SHL-175

Postprzez towot » niedziela, 31 lipca 2016, 17:31

Może to głupie pytanie, ale czy wyważanie wału robi się, albo czy można zrobić z zamocowanym tłokiem?
towot
 
Posty: 1138
Dołączył(a): poniedziałek, 27 grudnia 2010, 21:52

Re: USPRAWNIENIA OSY WAŁ KORBOWY SHL-175

Postprzez seba8080 » niedziela, 31 lipca 2016, 17:44

Wyważenie ma duzy wpływ na prace silnika tak na jego wibracje jak i zywotność , te moje adaptacje uwzgledniają poprawne wyważenie, calego układu tłok jest potrzebny ale nie zawsze każdy nadwymiarowy tak :) kwestia co chcesz zrobić i na jakim korbowodzie. jak juz pisałem duels w orginale nie zapewnia prawidłowego wyważenia!!! trzeba go przerabiać. a do tego ma kiepskie łozysko, oczywiscie pracuje obecnie nad lepszym i powinienem miec je juz w przyszłym tygodniu.
seba8080
 
Posty: 17
Dołączył(a): środa, 15 czerwca 2016, 19:09

Re: USPRAWNIENIA OSY WAŁ KORBOWY SHL-175

Postprzez hornetino » niedziela, 31 lipca 2016, 20:02

No dobrze, napisz więc teraz coś o kosztach oraz ile czasu trwa modyfikacja, bo nie wiem czy mam regenerować wał u Ciebie (chętnie zaeksperymentuję), czy w warsztacie, w którym robiłem poprzednie :)
• Osa M52 (1963) • Komar MR232 (1967) • Komar 2328 (1970) •
Avatar użytkownika
hornetino
 
Posty: 670
Dołączył(a): sobota, 1 stycznia 2011, 23:44
Lokalizacja: Warszawa

Re: USPRAWNIENIA OSY WAŁ KORBOWY SHL-175

Postprzez seba8080 » środa, 3 sierpnia 2016, 19:53

Prosze pytac indywidualnie bo jest kilka opcji tej regeneracji jak znajde chwile to opisze 512-129-126
seba8080
 
Posty: 17
Dołączył(a): środa, 15 czerwca 2016, 19:09

Re: USPRAWNIENIA OSY WAŁ KORBOWY SHL-175

Postprzez Piotr_M50 » czwartek, 5 stycznia 2017, 15:32

Cześć!
Czy ktoś już skorzystał? Jakieś opinie co do jakości?
Czy zajmujesz się też tulejowaniem cylindrów do 2T?
Chciałem wrócić u siebie do nominału w M50, szukam sprawdzonego warsztatu.
Pozdrawiam
Piotr
Avatar użytkownika
Piotr_M50
 
Posty: 12
Dołączył(a): poniedziałek, 11 kwietnia 2011, 09:19

Re: USPRAWNIENIA OSY WAŁ KORBOWY SHL-175

Postprzez halcik » czwartek, 5 stycznia 2017, 17:24

Znam taki, nazywa się intr-mot jak się interesowałem to kosztowało w okolicach 450
Avatar użytkownika
halcik
Moderator
 
Posty: 2203
Dołączył(a): poniedziałek, 13 stycznia 2014, 15:38
Lokalizacja: Kutno

Re: USPRAWNIENIA OSY WAŁ KORBOWY SHL-175

Postprzez Piotr_M50 » środa, 25 stycznia 2017, 11:14

Cześć
Cylinder wysłany. Polecono mi tulejowanie.jackomotors.pl
Zobaczymy.
Próbują dobrać tłok. Wydawało mi się, że tak jak wyczytałem na forum można dobrać od MZ. Ktoś nawet pisał, że jeździ na takim.
Jednak okazuje się, że odległość od sworznia do denka tłoka znacznie się różni w porownaniu z tlokiem, na którym jeździłem do tej pory.
Pzdr
Piotr
Avatar użytkownika
Piotr_M50
 
Posty: 12
Dołączył(a): poniedziałek, 11 kwietnia 2011, 09:19

Re: USPRAWNIENIA OSY WAŁ KORBOWY SHL-175

Postprzez seba8080 » czwartek, 23 marca 2017, 23:57

halcik napisał(a):Znam taki, nazywa się intr-mot jak się interesowałem to kosztowało w okolicach 450


Obecnie tez mam mozliwosc tulejowania w zaprzyjaznionym warsztacie i maja ciut taniej jak Podaje halcik :) ale i tak to sa spore koszty.
seba8080
 
Posty: 17
Dołączył(a): środa, 15 czerwca 2016, 19:09

Re: USPRAWNIENIA OSY WAŁ KORBOWY SHL-175

Postprzez Yaro » piątek, 24 marca 2017, 12:02

Nie miałem jeszcze okazji jeździć na tulejowanym cylindrze. Może ktoś ma jakieś doświadczenia i napisze czy ma to wpływ na pracę silnika np. jak jest z temperaturą, nie grzeje się bardziej????
Osa M 52 x 3, Osa M 50, Jawa 250, Pannonia TLF de luxe, IFA BK 350, SHL M06 T, Junak M10, SHL M11, Simson SR 2
Avatar użytkownika
Yaro
Moderator
 
Posty: 1760
Dołączył(a): piątek, 10 lipca 2015, 16:19
Lokalizacja: Sulejówek

Re: USPRAWNIENIA OSY WAŁ KORBOWY SHL-175

Postprzez seba8080 » piątek, 24 marca 2017, 21:44

Przy dobrze zrobionym nie powinno być problemów, gdzieś widziałem ze powinno się zamiedziować tuleje przed wcisnięciem. ale chyba prawie nikt tego nie robi. Magik który to robi wykonuje takie tuleje do wyczynowych motocykli i nie ma problemu, a wiadomo tam temperatury są inne :)

Ale opcja miedziowania jest

Z tego co sie orientuje to opcja dla tych co maja 150ke rozwiercona do 175 i chcą powrócić do oryginału :) oraz tam gdzie cylindty są albo drogie albo nie dostępne:)
seba8080
 
Posty: 17
Dołączył(a): środa, 15 czerwca 2016, 19:09

Re: USPRAWNIENIA OSY WAŁ KORBOWY SHL-175

Postprzez Yaro » sobota, 25 marca 2017, 11:32

Ja znowu słyszałem o firmie motor-tech z Katowic. Podobno tulejowanie w ich wykonaniu to najwyższa klasa z pewnym zastrzeżeniem. Otóż człowiek który polecał mi tą firmę radził aby ograniczyć się do samego tulejowania natomiast szlif zrobić gdzie indziej. Ceny niestety wygórowane ale może lepiej zrobić raz a dobrze niż coś powtarzać.
Osa M 52 x 3, Osa M 50, Jawa 250, Pannonia TLF de luxe, IFA BK 350, SHL M06 T, Junak M10, SHL M11, Simson SR 2
Avatar użytkownika
Yaro
Moderator
 
Posty: 1760
Dołączył(a): piątek, 10 lipca 2015, 16:19
Lokalizacja: Sulejówek

Re: USPRAWNIENIA OSY WAŁ KORBOWY SHL-175

Postprzez halcik » sobota, 25 marca 2017, 13:34

Dlatego polecam intra, który robi dobrze od początku do końca
Avatar użytkownika
halcik
Moderator
 
Posty: 2203
Dołączył(a): poniedziałek, 13 stycznia 2014, 15:38
Lokalizacja: Kutno

Re: USPRAWNIENIA OSY WAŁ KORBOWY SHL-175

Postprzez seba8080 » piątek, 31 marca 2017, 21:07

Tulejowanie tulejowaniem to rzadko wykonywana sprawa w tego typu motocyklach czesciej dotyczy wyczynowych gdzie szybko padają cylindry.
seba8080
 
Posty: 17
Dołączył(a): środa, 15 czerwca 2016, 19:09

Re: USPRAWNIENIA OSY WAŁ KORBOWY SHL-175

Postprzez junfan » sobota, 16 września 2017, 19:19

seba8080 napisał(a):jak juz pisałem duels w orginale nie zapewnia prawidłowego wyważenia!!! trzeba go przerabiać. a do tego ma kiepskie łozysko, oczywiscie pracuje obecnie nad lepszym i powinienem miec je juz w przyszłym tygodniu.


W jaki sposób stwierdziłeś że łożysko duellsa jest kiepskie?Jakieś badania?Osobiście złożyłem sobie wał na tym korbowodzie lecz jeszcze nie miałem okazji przetestować .
junfan
 
Posty: 26
Dołączył(a): sobota, 5 września 2009, 19:08

Re: USPRAWNIENIA OSY WAŁ KORBOWY SHL-175

Postprzez JanekOska » środa, 20 września 2017, 14:23

Ja z kolei chętnie wrócę do pytania o koszty??
Chodzi o regenerację wału do Osy 175 lub SHL M11, bo prawdopodobnie będę się zamierzał do remontu silnika w Shl-ce i może zaeksperymentuję, skoro to takie "cudo" :D
• Junak M10 (1959) przejściówka z koszem • SHL M11 (1963) • SHL M11 (1964) • Osa M52 (1965) • WSK M06 B1 (1969) • MZ TS 250 (1974) • Fiat 126P (1992) - szkoda było nie wziąć, lalunia po dziadku • Suzuki Boulevard VZR1800 (2006) •
Avatar użytkownika
JanekOska
 
Posty: 118
Dołączył(a): niedziela, 4 grudnia 2011, 18:07
Lokalizacja: Piła

Re: USPRAWNIENIA OSY WAŁ KORBOWY SHL-175

Postprzez hornetino » czwartek, 12 października 2017, 13:29

JanekOska napisał(a):Ja z kolei chętnie wrócę do pytania o koszty??
Chodzi o regenerację wału do Osy 175 lub SHL M11, bo prawdopodobnie będę się zamierzał do remontu silnika w Shl-ce i może zaeksperymentuję, skoro to takie "cudo" :D

Ponieważ seba8080 milczy, odpowiem Ci ja (mam wał po jego regeneracji): zregenerowany i wyważony wał (japoński korbowód, odchudzony tłok) - 350 zł :?
• Osa M52 (1963) • Komar MR232 (1967) • Komar 2328 (1970) •
Avatar użytkownika
hornetino
 
Posty: 670
Dołączył(a): sobota, 1 stycznia 2011, 23:44
Lokalizacja: Warszawa

Następna strona

Powrót do Warsztaty

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość