Znaczek na kokonie osa m50

Znaczek na kokonie osa m50

Postprzez shakur18 » środa, 28 listopada 2018, 18:39

Mam takie pytanie, szukałem na forum ale nie mogę za bardzo znaleźć wątku na ten temat, a mianowice, jakie logo osy miały m50 na kokonie- przyklejane czy przykręcane? znalazłem parę z przykręcanymi ale na internecie widzę też bez przykręcania na te dwie śruby jak w mojej. Wiecie jak to było w tych osach? Ewentualnie jak był już taki temat proszę o link bo ni jak nie moge znaleźć
shakur18
 
Posty: 6
Dołączył(a): sobota, 24 listopada 2018, 21:02

Re: Znaczek na kokonie osa m50

Postprzez halcik » środa, 28 listopada 2018, 18:41

M50 miały otwór w kokonie i były przykręcane od dołu. W powitalni nie dałeś zdjęć i roku produkcji więc ciężko podpowiedzieć jaki znaczek powinien być u ciebie.
Avatar użytkownika
halcik
Moderator
 
Posty: 2606
Dołączył(a): poniedziałek, 13 stycznia 2014, 15:38
Lokalizacja: Kutno

Re: Znaczek na kokonie osa m50

Postprzez shakur18 » środa, 28 listopada 2018, 22:22

Motor rozebrany w rodzinnym domu stoi, ale spokojnie zdjecia będą :p rok 1960 z tego co pamietam 8-)
shakur18
 
Posty: 6
Dołączył(a): sobota, 24 listopada 2018, 21:02

Re: Znaczek na kokonie osa m50

Postprzez halcik » środa, 28 listopada 2018, 23:44

Nie jest to dobra informacja, ale i jest rozwiązanie. Rocznik 60 był właśnie przełomem zmiany. Sprawdź ile masz dziur w kokonie. Na początku znaczki były na jedną nakrętke, a później dołożyli drugą. Myślę że ten sposób będzie najprostszy. Fajnie jak byś udokumentował jak to było u Ciebie plus zdjęcie tabliczki. Może będzie łatwiej pomóc innym osobą z tym samym pytaniem.
Avatar użytkownika
halcik
Moderator
 
Posty: 2606
Dołączył(a): poniedziałek, 13 stycznia 2014, 15:38
Lokalizacja: Kutno

Re: Znaczek na kokonie osa m50

Postprzez pawelek » czwartek, 29 listopada 2018, 08:24

To jeszcze w uzupełnieniu wypowiedzi halcika. Obie Osy - i M50 i M52 w kokonach mają otwory na zamocowanie znaczka. W obu wersjach znaczki przykręcane są od spodu. Różnica polega na tym, że w pierwszych latach Osy M50 miały znaczek z jedną śrubką mocowania przykręcany od spodu kokonu / jeden otwór w kokonie/. Późniejsze wersje Osy M50 i Osy m52 miały takie samo logo - znaczek - ale jest on do mocowania na dwie śrubki M4 i też przykręcany od spodu kokonu dwoma nakrętkami / dwa otwory w kokonie /. Co do samych znaczków to różnią się one właściwie tylko sposobem mocowania. Pierwszy miał jedną śrubkę na stałe chyba przyspawaną od spodu znaczka , a drugi znaczek miał takie dwa "ucha" i był przykręcany od spodu do kokonu oddzielnymi śrubkami M4. ;) Pozdrawiam Paweł.
pawelek
 
Posty: 192
Dołączył(a): czwartek, 11 czerwca 2009, 18:59
Lokalizacja: Nisko

Re: Znaczek na kokonie osa m50

Postprzez motorski » czwartek, 29 listopada 2018, 11:42

Oj chłopy w jednej kwestii pleciecie głupoty ;)
Emblemat w pierwszych rocznikach miał śrubki łapane od spodu na mosiądz,ale dwie sztuki.
Nigdy ,ale to nigdy nie spotkałem się z jedną śrubeczką ,no jedynie przy emblematach robionych współcześnie.
Avatar użytkownika
motorski
 
Posty: 430
Dołączył(a): niedziela, 1 listopada 2009, 13:05

Re: Znaczek na kokonie osa m50

Postprzez Yaro » czwartek, 29 listopada 2018, 13:34

No tu się zgadzam. Motorski ma rację. Wczesne znaczki miały przylutowane dwie śruby, które wpuszczało się w otwory na kokonie a późniejsze specjalne uszy z otworami przez które przekładano śrubki. W M50 stosowano oba rodzaje znaczków ale od kiedy ten z uszami nie bardzo jestem w stanie powiedzieć.
Osa M 52 x 3, Osa M 50, Jawa 250, Pannonia TLF de luxe, IFA BK 350, SHL M06 T, Junak M10, SHL M11, Simson SR 2
Avatar użytkownika
Yaro
Moderator
 
Posty: 2376
Dołączył(a): piątek, 10 lipca 2015, 16:19
Lokalizacja: Sulejówek

Re: Znaczek na kokonie osa m50

Postprzez shakur18 » czwartek, 29 listopada 2018, 14:05

No właśnie z tego co pamiętam w mojej emblemat nie ma uszu stąd myślałem że przyklejany jest. Co do roku to na pewno 1960 ale jak będę miał zdjęcia wrzucę. Dzięki za info :D
shakur18
 
Posty: 6
Dołączył(a): sobota, 24 listopada 2018, 21:02

Re: Znaczek na kokonie osa m50

Postprzez Yaro » czwartek, 29 listopada 2018, 14:52

Wobec powyższego miał przylutowane od spodu dwie śrubki, które zostały odłamane. Wystarczy naprawić :)
Osa M 52 x 3, Osa M 50, Jawa 250, Pannonia TLF de luxe, IFA BK 350, SHL M06 T, Junak M10, SHL M11, Simson SR 2
Avatar użytkownika
Yaro
Moderator
 
Posty: 2376
Dołączył(a): piątek, 10 lipca 2015, 16:19
Lokalizacja: Sulejówek


Powrót do Inne problemy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość