Zbiornik paliwa - sposoby na czyszczenie

Re: Zbiornik paliwa - sposoby na czyszczenie

Postprzez cylon1 » niedziela, 1 grudnia 2013, 13:25

Znalazłem dobry sposób na wyczyszczenie baku.

Do wyczyszczenia baku z rdzy potrzebne będą:
a) zardzewiały od wewnątrz bak
filet z wędzonej rybki, najlepiej tłusty lub alternatywnie krople walerianowe
c) przyrząd do rozsad kwiatowych (takie połączenie szczypiec z kubkiem)
d) młody kot (taki aby mógł się zmieścić przez otwór wlewowy)


Jak to zrobić

1) wkladamy filet do baku i potrząsamy nim na tyle długo, aby całe wnętrze baku nosiło ślady kontaktu z rybką (alternatywnie rozporwadzamy po wnętrzu baku krople walerianowe)
2) wyciągamy filet z baku
3) za pomocą polecenia "kici kici, cho no tu" przywołujemy kotka (w przypadku kropli walerianowych przywołanie nie będzie potrzebne, ale wtedy musimy kotka zamknąć uprzednio w klatce)
4) krępujemy kotka za pomocą przyrządu do rozsad i wprowadzamy do wnętrza baku (w przypadku braku przyrządu do rozsad wprowadzamy kotka ręcznie, należy zaoparzyć się w rękawiczki)
5) i tu z pomocą przychodzi nam nasz spryt i sama matka natura- kotek będący jak każdy wie fanem rybki (i jeszcze większym fanem waleriany) i jednocześnie wyposażony w szorstki jak papier ścierny języczek zaczyna nam zlizywać posmarowane rybim tłuszczem lub walerianą wnętrze baku, czyszcząc je przy tym z rdzy !!!
6) po zakoñczeniu operacji usuwamy kotka ze zbiornika wabiąc go na zewnątrz filetem, pozostałą walerianą lub w ostateczności możemy usunąć kotka z baku poprzez podanie sprężonego powietrza do wnętrza baku przez wyjście kranika.
7) teraz możemy zamontować bak, a kotka oddać do zakładu utylizacji kotków.

UWAGA!
Ta operacja ma jedną wadę. W przypadku użycia rybiego filetu nasz motocykl przez jakiś czas będzie wydalał z siebie spaliny o intensywnym zapachu nadmorskiej smażalni co może skutkować:
- stałym pobudzeniem naszego apetytu na rybkę
- wzmożonym zainteresowaniem i gromadzeniem się padlinożerców w pobliżu koncówek naszych wydechów (wiecie: szakale, sępy, hieny itp.)
W przypadku zastosowania waleriany musimy liczyć się z tym, że przez jakiś czas po usunięciu rdzy za naszym motocyklem bedzie gonić gromada dziwnie natarczywych kotków, a w przypadku pozostawienia motocykla na postoju będą się nim ineteresować kotki z najbliższych 3 powiatów...
Warszawa 223 1969r, Fiat 126p 1990r, Osa M52 1964r, 2x motorynka M3 1990, Wsk b3 ex 1971r, Rower Diamond Męski 1947r. TEL. 603853328
Avatar użytkownika
cylon1
 
Posty: 613
Dołączył(a): niedziela, 29 lipca 2012, 09:20
Lokalizacja: Czersk (pomorskie)

Re: Zbiornik paliwa - sposoby na czyszczenie

Postprzez zygzak » niedziela, 1 grudnia 2013, 20:22

Jak by ktoś potrzebował to mam małego kota,tylko trzeba się spieszyć bo dużo żre i może się nie zmieścić przez wlew
Kilka Os+kilkanaście innych peerelowskich motocykli,Cezeta 502 i oczywiście ZZR1200
601192677-Robert
Avatar użytkownika
zygzak
 
Posty: 753
Dołączył(a): niedziela, 18 marca 2012, 10:34
Lokalizacja: Turek

Re: Zbiornik paliwa - sposoby na czyszczenie

Postprzez Bandurko » niedziela, 1 grudnia 2013, 22:33

Ja widzę jeden słaby punkt tej metody.
Wsadzemy małego kotka, no a on przecież pochłonie całkiem sporą ilość tej pachnącej rybki i trochę mu się utyje. A co jak za bardzo i przez wlew nie da isę go wyciągnąć?
Czekać aż schudnie czy wyciągać na siłę?
OSA M52 1963 i jeszcze kilka dwukołowych piękności na dokładkę
Avatar użytkownika
Bandurko
 
Posty: 273
Dołączył(a): czwartek, 19 lutego 2009, 17:58
Lokalizacja: Pakosław

Re: Zbiornik paliwa - sposoby na czyszczenie

Postprzez kpt-bomba » poniedziałek, 2 grudnia 2013, 01:04

...jak dzieci! łapy precz od kotów kanalie!
Tomasz Grzegorczyk tel 888197233
15xOsa M50, 12xOSA M52, 27xWFM M06
6xSHL Gazela .Wózek boczny WFM do Osy 2 osobowy (dwoje dzieci ,lub jeden dorosły)
peugeot BIMA de luxe -53r skutr CEZETA 502 63 r.
citroen DS 19- 61r. citroen SM-maserati- 71r.
Triumph Tiger 1050,Suzuki DR350
Avatar użytkownika
kpt-bomba
 
Posty: 602
Dołączył(a): sobota, 12 listopada 2011, 01:17
Lokalizacja: Kazimierz Dolny-Parchatka

Re: Zbiornik paliwa - sposoby na czyszczenie

Postprzez wojtex » środa, 12 września 2018, 16:43

Odgrzeję ten temat, nie chcąc zakładać nowego wątku. Co prawda mój problem związany jest z bakiem od Jawy 250 ale uważam, że może dotyczyć również innych motorów, w tym i Osy. Czyszczenie baku dotyczy wszystkich. Jawa stała nie jeżdżona około 10 miesięcy. Wiedząc, że tak będzie zalałem bak paliwem w około 2/3 pojemności. Ostatnio zaglądnąłem do baku i ku mojemu ogromnemu zdziwieniu (przerażeniu) całe wnętrze było pokryte dość grubą rdzą. Kranik pokrył się grubym nalotem, jakby kamieniem, a miedziana siateczka po prostu się pokruszyła. Kranik oczywiście był zatkany. Co ciekawe, włożona we wlew siatka (sitko) zmieniła kolor ze złotego na szary, a rdza pojawiła się również na wewnętrznej powierzchni korka. To był szok ...i teraz jest kupa roboty. W zasadzie zgłupiałem, bo zalany w 2/3 bak paliwem z olejem zardzewiał na całej powierzchni, nawet pod benzyną! Dodam jeszcze, że remont został zakończony w 2014 roku, a zadziało się to dopiero teraz. Przez ten cały czas Jawa stała w tym samym miejscu i była jeżdżona z podobną częstotliwością

W związku z tym mam dwa trzy pytania.
1. Jak to możliwe, że zalany paliwem bak kompletnie zardzewiał?
2. Jak temu zapobiec na przyszłość? Nie chciałbym za jakiś czas znowu zdejmować i odrdzewiać baku.
3. Czy słyszeliście o preparacie ochronnym NanoProTech? Na jakimś motocyklowym forum spotkałem się z opinią, że jest całkiem dobrym zabezpieczeniem elementów stalowych. Osoby, które o tym pisały i rzekomo stosowały twierdziły, że jest skuteczny tylko powłokę należy odnawiać co około 2 lata. Lepsze to niż odrdzewianie baku co dwa lata...
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie w tym temacie?
WFM OSA M50 (1960r) / JAWA 250 353.04 (1959r) / AWO SIMSON SPORT (1960r) / WSK M06-64 (1964r) / SHL GAZELA M-17 (1969r) / 3xROMET POLO (1976r) / ROMET PEGAZ 750 (1974r) / KOMAR MR232 (1965r) / KOMAR 2320 (1971r) / KOMAR 2330 (1969r) / KOMAR SPORT 2361 (1975r) / SIMSON S51 (1987r.)
Avatar użytkownika
wojtex
 
Posty: 486
Dołączył(a): niedziela, 10 marca 2013, 08:49
Lokalizacja: Pruszków / Sarzyna

Re: Zbiornik paliwa - sposoby na czyszczenie

Postprzez hornetino » środa, 12 września 2018, 16:51

Może odpowiem na pytanie 2. Jeżeli chcesz mieć naprawdę spokój, przejdź całą procedurę opisaną tu:

http://osiara.pl/download/artykuly/reno ... ocyklu.pdf

nie jest to może najtańszy sposób, ale za jednym zamachem możesz zrobić dwa, trzy zbiorniki. Mam tak u siebie w osie i o rdzy w zbiorniku już zapomniałem (7 lat).
Ostatnio edytowano środa, 12 września 2018, 16:54 przez hornetino, łącznie edytowano 1 raz
• Osa M52 (1963) • Komar MR232 (1967) • Komar 2328 (1970) • Pegaz 700 (1973) •
• tel. 502 614 834 • hornetino@icloud.com
Avatar użytkownika
hornetino
 
Posty: 901
Dołączył(a): sobota, 1 stycznia 2011, 23:44
Lokalizacja: Warszawa-Gocław

Re: Zbiornik paliwa - sposoby na czyszczenie

Postprzez towot » środa, 12 września 2018, 16:53

Ja po Fedoxie i Fertanie zabezpieczalem w środku Tapoxem i od tego czasu spokój.
towot
 
Posty: 1250
Dołączył(a): poniedziałek, 27 grudnia 2010, 21:52

Re: Zbiornik paliwa - sposoby na czyszczenie

Postprzez halcik » środa, 12 września 2018, 17:06

W paliwie jest dodatek alkoholu, alkohol nigdy nie jest w 100% czystych. Przypuszczam że ten dodawany do paliw jest wytwarzany i nie poddany np obrabiany np destylacji azeotropowej.
Jakie znam inne sposoby, że względu na fakt że benzyna rozdziela się z olejem po pewnym czasie można zamiast niej zastosować np ropę (olej napędowy lub olej opałowy). Z pewnością jest tłusty, ale mimo to zalać należało by pod korek lub co jakiś czas mieszać.
Najlepsze rozwiązanie masz opisane powyżej. I radzę nie kombinować z innymi farbami. Z informacji z innych for można doczytać że te inne czasami się odparzają. Można sobie wyobrazić co dzieje się później.
Avatar użytkownika
halcik
Moderator
 
Posty: 2562
Dołączył(a): poniedziałek, 13 stycznia 2014, 15:38
Lokalizacja: Kutno

Re: Zbiornik paliwa - sposoby na czyszczenie

Postprzez wojtex » czwartek, 13 września 2018, 07:15

Przyznam, że też o tym zestawie pomyślałem ale obawiam się że te odrdzewiacze mogą zniszczyć lakier. Jest duże ryzyko, że coś chlapnie na lakier.
WFM OSA M50 (1960r) / JAWA 250 353.04 (1959r) / AWO SIMSON SPORT (1960r) / WSK M06-64 (1964r) / SHL GAZELA M-17 (1969r) / 3xROMET POLO (1976r) / ROMET PEGAZ 750 (1974r) / KOMAR MR232 (1965r) / KOMAR 2320 (1971r) / KOMAR 2330 (1969r) / KOMAR SPORT 2361 (1975r) / SIMSON S51 (1987r.)
Avatar użytkownika
wojtex
 
Posty: 486
Dołączył(a): niedziela, 10 marca 2013, 08:49
Lokalizacja: Pruszków / Sarzyna

Re: Zbiornik paliwa - sposoby na czyszczenie

Postprzez halcik » czwartek, 13 września 2018, 08:12

Ubierz zbiornik w folię, a wylot i wlot obklej taśmą. Odrdzewiacz to mieszanina kwasów, w tym organicznych, garbniki i inne dodatki, a na koniec epoksyd.
Avatar użytkownika
halcik
Moderator
 
Posty: 2562
Dołączył(a): poniedziałek, 13 stycznia 2014, 15:38
Lokalizacja: Kutno

Re: Zbiornik paliwa - sposoby na czyszczenie

Postprzez wojtex » czwartek, 13 września 2018, 10:28

Zadzwoniłem do firmy Fertan i dowiedziałem się że Fedox i Fertan nie są szkodliwe dla lakieru, a ewentualne wycieki należy zetrzeć mokrą szmatką. Tapox to żywica epoksydowa więc wycieki należy szybko zetrzeć bo jak zacznie wiązać to już będzie trudno to usunąć.
Podejmuję to wyzwanie! Od razu zabezpieczę zbiornik od Osy.

Ps. Zestaw o wartości około 300zł wystarczy na zbiornik o pojemności 16-30l więc spokojnie da się zrobić przynajmniej dwa baki motocyklowe. Uważam że warto bo jak widać, obecne paliwo sprzyja korozji stali.
WFM OSA M50 (1960r) / JAWA 250 353.04 (1959r) / AWO SIMSON SPORT (1960r) / WSK M06-64 (1964r) / SHL GAZELA M-17 (1969r) / 3xROMET POLO (1976r) / ROMET PEGAZ 750 (1974r) / KOMAR MR232 (1965r) / KOMAR 2320 (1971r) / KOMAR 2330 (1969r) / KOMAR SPORT 2361 (1975r) / SIMSON S51 (1987r.)
Avatar użytkownika
wojtex
 
Posty: 486
Dołączył(a): niedziela, 10 marca 2013, 08:49
Lokalizacja: Pruszków / Sarzyna

Re: Zbiornik paliwa - sposoby na czyszczenie

Postprzez wojtex » czwartek, 13 września 2018, 10:38

Halcik, dokładnie tak zrobię. Okleję szczelnie folią i chemia do środka.

Wcześniej postaram się mechanicznie wyczyścić wnętrze wrzucając jakieś podkładki. Może wykorzystam patent z betoniarką...
WFM OSA M50 (1960r) / JAWA 250 353.04 (1959r) / AWO SIMSON SPORT (1960r) / WSK M06-64 (1964r) / SHL GAZELA M-17 (1969r) / 3xROMET POLO (1976r) / ROMET PEGAZ 750 (1974r) / KOMAR MR232 (1965r) / KOMAR 2320 (1971r) / KOMAR 2330 (1969r) / KOMAR SPORT 2361 (1975r) / SIMSON S51 (1987r.)
Avatar użytkownika
wojtex
 
Posty: 486
Dołączył(a): niedziela, 10 marca 2013, 08:49
Lokalizacja: Pruszków / Sarzyna

Re: Zbiornik paliwa - sposoby na czyszczenie

Postprzez halcik » czwartek, 13 września 2018, 11:15

Przy zastosowaniu chemii jaką wymieniłeś żadne dodatkowe prace są niepotrzebne. W innym temacie podawałem link do forum MZ tam było porównanie różnych preparatów, pokazane ich działanie itd ze zdjęciami.
Jeśli masz czas i chęci możesz zrobić taką fotorelację dla naszego forum. Stan przed, w trakcie i stan końcowy.
Avatar użytkownika
halcik
Moderator
 
Posty: 2562
Dołączył(a): poniedziałek, 13 stycznia 2014, 15:38
Lokalizacja: Kutno

Re: Zbiornik paliwa - sposoby na czyszczenie

Postprzez wojtex » czwartek, 13 września 2018, 12:16

Ok. Mam tylko nadzieję że będzie to poradnik jak to robić, a nie jak nie robić ;-)
WFM OSA M50 (1960r) / JAWA 250 353.04 (1959r) / AWO SIMSON SPORT (1960r) / WSK M06-64 (1964r) / SHL GAZELA M-17 (1969r) / 3xROMET POLO (1976r) / ROMET PEGAZ 750 (1974r) / KOMAR MR232 (1965r) / KOMAR 2320 (1971r) / KOMAR 2330 (1969r) / KOMAR SPORT 2361 (1975r) / SIMSON S51 (1987r.)
Avatar użytkownika
wojtex
 
Posty: 486
Dołączył(a): niedziela, 10 marca 2013, 08:49
Lokalizacja: Pruszków / Sarzyna

Re: Zbiornik paliwa - sposoby na czyszczenie

Postprzez towot » czwartek, 13 września 2018, 13:02

Tylko rób od razu te 2 zbiorniki na raz, bo jak połączysz składniki Tapoxa to trzeba go od razu wykorzystać, bo bardzo szybko się utwardza.
towot
 
Posty: 1250
Dołączył(a): poniedziałek, 27 grudnia 2010, 21:52

Re: Zbiornik paliwa - sposoby na czyszczenie

Postprzez wojtex » czwartek, 13 września 2018, 15:44

Ok.
Ps. Kupiłem też ten Nano Protech. Oczywiście do baku nie będę go już psikał ale sprawdzę go na jakiejś blasze stalowej. Jeżeli działa to może będzie to dobry preparat do konserwacji stalowych elementów i chromów.
WFM OSA M50 (1960r) / JAWA 250 353.04 (1959r) / AWO SIMSON SPORT (1960r) / WSK M06-64 (1964r) / SHL GAZELA M-17 (1969r) / 3xROMET POLO (1976r) / ROMET PEGAZ 750 (1974r) / KOMAR MR232 (1965r) / KOMAR 2320 (1971r) / KOMAR 2330 (1969r) / KOMAR SPORT 2361 (1975r) / SIMSON S51 (1987r.)
Avatar użytkownika
wojtex
 
Posty: 486
Dołączył(a): niedziela, 10 marca 2013, 08:49
Lokalizacja: Pruszków / Sarzyna

Poprzednia strona

Powrót do Inne problemy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron