Problem z regulacją zapłonu

Re: Podwójne odrodzenie M52

Postprzez KarolOsaM52 » środa, 1 lutego 2017, 13:53

Załóżcie sobie temat w dziele elektryka pt. Hornetino vs halcik i tam sobie możecie dyskutować do woli heh :P
2x Osa M52 (trzecia podczas kompletowania), Simson S51, 2x Komar Sztywniak
W przyszłości: kolejna M52, Junak M10, WSK B1, SHL M11
Avatar użytkownika
KarolOsaM52
 
Posty: 1273
Dołączył(a): wtorek, 29 września 2015, 18:17
Lokalizacja: Kielce/Włoszczowa

Re: Podwójne odrodzenie M52

Postprzez JacKar » środa, 1 lutego 2017, 21:37

Obiecane zdjecia. Nie dziwcie sie ze krzywka jest roznitowana bo probowalem na starej jak i na nowej. Przed remontem kolo magneta bylo zdjete z silnika kory ponoc byl na chodzie. Po remoncie silnika jak juz pisalem i namagmesowaniu w tej kombinacji nie dalo sie uruchomic silnika. Mimo, ze byla iskra itp. Najwidoczniej sa jakies roznice pomiedzy typem 05 a 06. Tylko jak to chodzilo wczesniej ???? :)
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
M-72
OSA M-52 X2
SUZUKI RV 90
JacKar
 
Posty: 104
Dołączył(a): niedziela, 23 sierpnia 2015, 10:23

Re: Podwójne odrodzenie M52

Postprzez hornetino » czwartek, 2 lutego 2017, 01:46

Różnicę widać na zdjęciach, które zamieściłeś :). Same koła magnesowe (05 i 06) są identyczne, inne są krzywki. Porównaj jak ustawiony jest wpust na klin. Patrząc od wewnętrznej strony magneta, raz jest po lewej stronie od otworu służącego do ściągania (3106), raz po prawej (3105). Różnica ta, powoduje że w momencie, w którym rozwierane są platynki, magnesy nie ustawiają się optymalnie nad cewką zapłonową. Inaczej mówiąc przez obwód niskiego napięcia cewki zapłonowej nie płynie prąd o maksymalnym natężeniu, a co za tym idzie iskra na świecy jest mizerna lub nie ma jej wcale ;)

ps. prawdopodobnie dodatkowe nacięca magneta (na śruby ściągacza), to efekt obrócenia krzwki od (3105) w lewo. Wtedy mogło to działać :D
• Osa M52 (1963) • Komar MR232 (1967) • Komar 2328 (1970) •
Avatar użytkownika
hornetino
 
Posty: 728
Dołączył(a): sobota, 1 stycznia 2011, 23:44
Lokalizacja: Warszawa

Re: Podwójne odrodzenie M52

Postprzez cylon1 » czwartek, 2 lutego 2017, 06:24

Masz racje ,tylko. Tylko przy takiej złej krzywce nie idzie ostawić poprawnie zapłonu (max 5-6 przed GMP), chyba że przerobił (dłuższe) fasolki w podstawie wtedy można opóźnić do 4,2 ale niżej i tak nie zejdzie.
Avatar użytkownika
cylon1
 
Posty: 529
Dołączył(a): niedziela, 29 lipca 2012, 09:20

Re: Podwójne odrodzenie M52

Postprzez halcik » czwartek, 2 lutego 2017, 06:32

Krzywka była nowa i przynitowana w ten sam sposób co w pierwszym kole.
Przy założeniu niewłaściwego koła u mnie silnik działał jak najbardziej ok, ale platynami rozwierały się gdy były schowane pod blachę od magneta. Ba, mam nawet koło które zostało podcięte przez poprzedniego właściciela żeby jednak można było precyzyjnie ustawić platyny. Dzisiaj zrobię fotkę jak znajdę to koło :)
Avatar użytkownika
halcik
Moderator
 
Posty: 2304
Dołączył(a): poniedziałek, 13 stycznia 2014, 15:38
Lokalizacja: Kutno

Re: Podwójne odrodzenie M52

Postprzez towot » czwartek, 2 lutego 2017, 09:37

Panowie Moderatorzy proszę o wydzielenie/ew. skopiowanie i wydzielenie tej części do działu Elektryka, bo są tu ciekawe informacje, zwłaszcza dla rozpoczynającego przygodę z Osami. Ja swego czasu też walczyłem z magnetami. Mam nadzieję, że Autor tematu nie będzie miał nic przeciwko?
towot
 
Posty: 1168
Dołączył(a): poniedziałek, 27 grudnia 2010, 21:52

Re: Podwójne odrodzenie M52

Postprzez hornetino » czwartek, 2 lutego 2017, 11:58

cylon1 napisał(a):Masz racje ,tylko. Tylko przy takiej złej krzywce nie idzie ostawić poprawnie zapłonu (max 5-6 przed GMP), chyba że przerobił (dłuższe) fasolki w podstawie wtedy można opóźnić do 4,2 ale niżej i tak nie zejdzie.


Poniżej porównanie obu krzywek. Po lewej 3105, po prawej 3106 (na wiatraku Osy jest oznaczenie 3107, ale to magneto 3106 z otworami na wiatrak ;) ). Trzon obu krzywek jest jednakowy, kąt pomiędzy klinem a garbikiem to 90°, więc nie bardzo rozumiem skąd niemożność ustawienia odpowiedniego kąta wyprzedzenia zapłonu ;) Różnica polega na innym umiejscowieniu magneta względem trzonu. Wg moich pomiarów, magneto w 3106 (3107) jest obrócone o ok. 45°w prawo) patrząc od wewnętrznej strony.

Krzywki.jpg

Muszę to jeszcze sprawdzić, ale najprawdopodobniej strumień indukcji (przy założonym magnecie 3105), nie przechodzi wtedy przez cewkę zapłonową tak jak w poz. 1, na rysunku poniżej i stąd problemy z zapłonem. Ale jeżeli było jak pisze halcik, to już zgłupiałem :shock: Może magnesy były za słabe :?: A nie, doczytałem, że były magnesowane :shock:

Srumien.jpg
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Ostatnio edytowano czwartek, 2 lutego 2017, 13:26 przez hornetino, łącznie edytowano 1 raz
• Osa M52 (1963) • Komar MR232 (1967) • Komar 2328 (1970) •
Avatar użytkownika
hornetino
 
Posty: 728
Dołączył(a): sobota, 1 stycznia 2011, 23:44
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z regulacją zapłonu

Postprzez cylon1 » czwartek, 2 lutego 2017, 12:45

Taka sytuacje mnialem przy ZlotowlOsej. Jedno naciecie na klin patrzy prosto na otwór a przy drugim jest minimalnie przesunięte i z tat ta roznica
Avatar użytkownika
cylon1
 
Posty: 529
Dołączył(a): niedziela, 29 lipca 2012, 09:20

Re: Problem z regulacją zapłonu

Postprzez halcik » czwartek, 2 lutego 2017, 12:52

Spokojnie, wkleję zdjęcie tego magneta. Ogólnie ilość rodzajów magnet jest spora, mam również takie z miejscem na dwa kliny, ale chyba go nie testowałem
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Avatar użytkownika
halcik
Moderator
 
Posty: 2304
Dołączył(a): poniedziałek, 13 stycznia 2014, 15:38
Lokalizacja: Kutno

Re: Problem z regulacją zapłonu

Postprzez hornetino » czwartek, 2 lutego 2017, 13:14

Przy takiej ilości rodzajów magnet, krzywek itp. rzeczywiście ciężko jest coś doradzać, porównywać i rozwiązywać problemy. Do każdego przypadku, trzeba podchodzić indywidualne :)
• Osa M52 (1963) • Komar MR232 (1967) • Komar 2328 (1970) •
Avatar użytkownika
hornetino
 
Posty: 728
Dołączył(a): sobota, 1 stycznia 2011, 23:44
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z regulacją zapłonu

Postprzez hornetino » czwartek, 14 grudnia 2017, 11:29

Wracając do tematu krzywek, wpadł mi w ręce taki oto egzemplarz:

IMG_3310.JPG

Ma fabrycznie zrobione otwory pod ściągacz, pasujące zarówno do magneta 3105 jak i 3106.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
• Osa M52 (1963) • Komar MR232 (1967) • Komar 2328 (1970) •
Avatar użytkownika
hornetino
 
Posty: 728
Dołączył(a): sobota, 1 stycznia 2011, 23:44
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z regulacją zapłonu

Postprzez halcik » czwartek, 14 grudnia 2017, 11:33

Uniseks jakiś
Avatar użytkownika
halcik
Moderator
 
Posty: 2304
Dołączył(a): poniedziałek, 13 stycznia 2014, 15:38
Lokalizacja: Kutno

Re: Problem z regulacją zapłonu

Postprzez hornetino » czwartek, 14 grudnia 2017, 16:54

halcik napisał(a):Uniseks jakiś

Albo hybryda :)
• Osa M52 (1963) • Komar MR232 (1967) • Komar 2328 (1970) •
Avatar użytkownika
hornetino
 
Posty: 728
Dołączył(a): sobota, 1 stycznia 2011, 23:44
Lokalizacja: Warszawa

Poprzednia strona

Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron