Ogranicznik skrętu przedniego widelca.

Ogranicznik skrętu przedniego widelca.

Postprzez eeo » czwartek, 7 czerwca 2018, 09:28

Drodzy Koledzy! Po zamontowaniu przedniego widelca z kołem i błotnikiem, okazało się że skręt całości nie ma ograniczenia, co powoduje obijanie się błotnika o osłonę nóg...
Bardzo proszę podeślijcie mi podpowiedź w postaci rysunku bądź zdjęcia, jak wygląda ogranicznik skrętu przedniego koła. Na dostępnych mi rysunkach niczego takiego nie dostrzegam, w opisach części także niczego takiego nie doczytałem. Bardzo proszę o pilną pomoc :) Pozdrawiam Paweł
OSA M50/1961, SIMSON S51/1/1990, HONDA CX500/1979
Avatar użytkownika
eeo
 
Posty: 51
Dołączył(a): sobota, 27 stycznia 2018, 12:09
Lokalizacja: Gogołów

Re: Ogranicznik skrętu przedniego widelca.

Postprzez Yaro » czwartek, 7 czerwca 2018, 19:46

Pawle, całość jest banalnie prosta. Działanie blokady skrętu zapewniają trzy elementy. Po pierwsze z tyłu, za dolną częścią główki ramy jest dospawany metalowy języczek długości ok 5 cm a szerokości ok 2 cm (nie mierzyłem więc mogę się mylić nieco). Po drugie, na przednim widelcu jest specjalne podcięcie między którym przechodzi ów języczek i które powoduje, że po osiągnięciu wartości granicznych widelca nie skręcisz bardziej w lewo lub w prawo. Po trzecie specjalnie wyprofilowany otwór na widelec w przednim błotniku, który umożliwia działanie tego wszystkiego (nawet nie chcę pisać, że jest to jakiś mechanizm). Wszystko pokazałem na fotkach.
1.jpg

2.jpg

3.jpg
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Osa M 52 x 3, Osa M 50, Jawa 250, Pannonia TLF de luxe, IFA BK 350, SHL M06 T, Junak M10, SHL M11, Simson SR 2
Avatar użytkownika
Yaro
Moderator
 
Posty: 2172
Dołączył(a): piątek, 10 lipca 2015, 16:19
Lokalizacja: Sulejówek

Re: Ogranicznik skrętu przedniego widelca.

Postprzez eeo » czwartek, 7 czerwca 2018, 21:30

Panie, to ja rozumiem - materiał poglądowy pierwsza klasa ;)
I tu moje wczorajsze przypuszczenia się sprawdziły, że tego języczka brak właśnie, jest przyczyną kłopotu. Niestety podczas piaskowania i malowania ramy, kompletnie nie zdając sobie sprawy z istnienia takiego elementu, nie uzupełniłem go i teraz jest problem. Ale jak już pobrałem naukę, to się jakoś z tym uporam. Dziękuję za pomoc :)
OSA M50/1961, SIMSON S51/1/1990, HONDA CX500/1979
Avatar użytkownika
eeo
 
Posty: 51
Dołączył(a): sobota, 27 stycznia 2018, 12:09
Lokalizacja: Gogołów


Powrót do Karoseria i zawieszenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość