Filtr powietrza M52

Filtr powietrza M52

Postprzez BartekG » sobota, 13 sierpnia 2011, 21:14

Hej!
Podpowie ktoś, do czego powinno być przykręcone ucho filtra powietrza? Kombinuję i jakoś nic mi nie przychodzi do głowy, a nie sądzę żeby było ot tak sobie....
Pozdrawiam!
BartekG
M52 '64
Avatar użytkownika
BartekG
 
Posty: 96
Dołączył(a): piątek, 5 marca 2010, 13:23
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Filtr powietrza M52

Postprzez motorski » niedziela, 14 sierpnia 2011, 11:31

Ucho przykręcone jest do pokrywy silnika śrubą o długości 70 mm.Dodatkowo jest tam tulejka dystansowa ,której wydaje mi się ,że jej nie masz i dlatego nie możesz dopasować filtra!?
Avatar użytkownika
motorski
 
Posty: 420
Dołączył(a): niedziela, 1 listopada 2009, 13:05

Re: Filtr powietrza M52

Postprzez BartekG » wtorek, 16 sierpnia 2011, 07:38

Aaa, no to juz wiem. A możesz podpowiedzieć, jaką długość ma ta tulejka? Może jakieś zdjęcie poglądowe? :) Z góry dziękuję
Pozdrawiam!
BartekG
M52 '64
Avatar użytkownika
BartekG
 
Posty: 96
Dołączył(a): piątek, 5 marca 2010, 13:23
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Filtr powietrza M52

Postprzez motorski » wtorek, 16 sierpnia 2011, 18:52

U mnie przy dwóch Osach tulejka ma długość 28mm,po zewnątrz ma 10mm,a otwór 6,5mm
Avatar użytkownika
motorski
 
Posty: 420
Dołączył(a): niedziela, 1 listopada 2009, 13:05

Re: Filtr powietrza M52

Postprzez wojtekzal » poniedziałek, 6 lutego 2012, 10:32

Witam!
Włączę się do tematu, bo nie mogę sobie poradzić z filtrem.
Mam oryginalny, nieprzerabiany filtr i oryginalną tulejkę dystansową. Ale gdy mocuję filtr na gaźniku i przykręcam ucho filtra do silnika to ułożenie filtra jest takie, że opiera się on o pokrywę silnika. Przez to nie da się nasunąć filtra na gaźnik prosto i dociskanie opaską (oryginalnym "cybantem") niewiele daje. Filtr zsuwa się z gaźnika.
Rozmawiałem z człowiekiem, który jeździł M52 przez 8 lat (kupił nową...). Powiedział, ze miał taki sam problem i że poradził sobie z tym wkręcając 2 śrubki w opaskę zaciskową i szyjkę filtra tak, że zaciskały się na rowku znajdującym się na końcówce gaźnika.
Czy ktoś ma taki problem? Jak sobie z tym radzicie?
Dzięki za podpowiedzi!
Pozdrawiam!!
wojtekzal
 
Posty: 4
Dołączył(a): niedziela, 18 września 2011, 22:15

Re: Filtr powietrza M52

Postprzez motorski » poniedziałek, 6 lutego 2012, 20:16

Mam wrażenie ,że masz dogięte ucho od filtra
A gdy zakładasz filtr na gaźnik i ściskasz opaskę,to siedzi ciasno czy się rusza?
Avatar użytkownika
motorski
 
Posty: 420
Dołączył(a): niedziela, 1 listopada 2009, 13:05

Re: Filtr powietrza M52

Postprzez towot » wtorek, 7 lutego 2012, 16:31

A czy przy okazji mógłby ktoś wrzucić szkic i wymiary takiej tulejki dystansowej??? Bo moja Osa żyje już prawie 3 lata, ale jakoś do tej pory filtr trzyma się tylko na gaźniku.
towot
 
Posty: 1249
Dołączył(a): poniedziałek, 27 grudnia 2010, 21:52

Re: Filtr powietrza M52

Postprzez Bandurko » czwartek, 9 lutego 2012, 08:10

motorski napisał(a):U mnie przy dwóch Osach tulejka ma długość 28mm,po zewnątrz ma 10mm,a otwór 6,5mm

Oto i wymiary podane kilka postów wyżej :).
OSA M52 1963 i jeszcze kilka dwukołowych piękności na dokładkę
Avatar użytkownika
Bandurko
 
Posty: 273
Dołączył(a): czwartek, 19 lutego 2009, 17:58
Lokalizacja: Pakosław

Re: Filtr powietrza M52

Postprzez towot » czwartek, 9 lutego 2012, 21:10

:oops: Faktycznie, dzięki, jakoś mi to umknęło. A już myślałem, że mnie wszyscy olali.
towot
 
Posty: 1249
Dołączył(a): poniedziałek, 27 grudnia 2010, 21:52

Re: Filtr powietrza M52

Postprzez wojtekzal » piątek, 6 lipca 2012, 20:39

motorski napisał(a):Mam wrażenie ,że masz dogięte ucho od filtra
A gdy zakładasz filtr na gaźnik i ściskasz opaskę,to siedzi ciasno czy się rusza?


Sam filtr pasuje ciasno, ale tylko gdy jest pionowo w dół. Wówczas ucha nie da się przykręcić do bloku silnika. Gdy obrócę filtr na króćcu gaźnika tak, żeby ucho dało się przykręcić do bloku silnika (mam oryginalną tuleję dystansową) to filtr zawadza o blok i zsuwa się z króćca od strony bloku. Podgiąłem nieco ucho i teraz całość trzyma się, ale filtr jest nałożony na krócic pod pewnym kątem i szoruje o blok.
wojtekzal
 
Posty: 4
Dołączył(a): niedziela, 18 września 2011, 22:15

Re: Filtr powietrza M52

Postprzez motorski » piątek, 13 lipca 2012, 22:37

Wrzuć fotki filtra z różnych profili,może łatwiej będzie coś stwierdzić?
Avatar użytkownika
motorski
 
Posty: 420
Dołączył(a): niedziela, 1 listopada 2009, 13:05

Re: Filtr powietrza M52

Postprzez webster » środa, 3 stycznia 2018, 17:55

W mojej osie ktoś kombinował.z filtrem powietrza dorobił " kruciec i wywiercil otwor domyslam sie ze mialo to służyć odprowadzeniem resztek paliwa tak by nie kapały na dywanik.

Ale zastanawiam sie czy przy takiej przerubce gaźnik nie bedzie zasysac nagrzanego powietrza wprost z cylinddra widac na fotce ( gaznik trzymam w rece bo przyłożyłem go tylko by zrobic foto ).

Jakie wasze zdanie ?
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Osa m52 Wiatka wp.150 Vespa 125gt Awo 425s Jawa 555
Avatar użytkownika
webster
 
Posty: 309
Dołączył(a): czwartek, 5 marca 2009, 01:25
Lokalizacja: gliwice

Re: Filtr powietrza M52

Postprzez arthek » środa, 3 stycznia 2018, 18:49

Takiej wariacji na temat filtra powietrza w Osie jeszcze nie widziałem.
Ja bym to obciął i wrócił do oryginału.
Po pierwsze silnik zasysa powietrze nie przez cały wkład , tylko jakby bokiem przez co jest napewno gorzej filtrowane.
Po drugie zaciąga nagrzane powietrze z okolicy cylindra i kolanka.Po trzecie jeśli nawet paliwo tamtędy spływa z filtra to płynie w okolice nagrzanego silnika.......niezbyt to bezpieczne.
Filtr można upolować już za stówkę.
[URL=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/21217] [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/21217/icon3.png[/IMG][/URL]
Avatar użytkownika
arthek
 
Posty: 981
Dołączył(a): wtorek, 21 kwietnia 2009, 21:45
Lokalizacja: Kielce

Re: Filtr powietrza M52

Postprzez cylon1 » środa, 3 stycznia 2018, 19:12

Jasny gwint :o . To jest od tej Osy do której zrobili turbine. Wszystko masz w nalezytym pozadku tam powinna być podlonczona turbina dalej interculler i do gaźnika :lol: . To musiało wyrywać z pod dupy :shock:
Warszawa 223 1969r, Fiat 126p 1990r, Osa M52 1964r, 2x motorynka M3 1990, Wsk b3 ex 1971r, Rower Diamond Męski 1947r. TEL. 603853328
Avatar użytkownika
cylon1
 
Posty: 613
Dołączył(a): niedziela, 29 lipca 2012, 09:20
Lokalizacja: Czersk (pomorskie)

Re: Filtr powietrza M52

Postprzez wojtekzal » środa, 3 stycznia 2018, 19:52

motorski napisał(a):Wrzuć fotki filtra z różnych profili,może łatwiej będzie coś stwierdzić?


Nie wrzuciłem fotek 6 lat! Sorki, że tak się zaniedbałem. W tym czasie mam filtr założony tak, jak się dało czyli lekko ukośnie na króćcu gaźnika. Nieco rzeźba, ale trzyma się. Czasem odciągam strzykawką z grubą igłą nagromadzony w nim olej, żeby nie kapało na dywanik. Przydałoby się zrobienie odprowadzenia, ale nie tak brutalnego jak na fotkach Webstera.
wojtekzal
 
Posty: 4
Dołączył(a): niedziela, 18 września 2011, 22:15

Re: Filtr powietrza M52

Postprzez webster » środa, 3 stycznia 2018, 21:51

Ta osa to była jeden wielki brutal koła od jawy ... a najlepsze to dziury w osłonach cylindra :-)
Osa m52 Wiatka wp.150 Vespa 125gt Awo 425s Jawa 555
Avatar użytkownika
webster
 
Posty: 309
Dołączył(a): czwartek, 5 marca 2009, 01:25
Lokalizacja: gliwice

Re: Filtr powietrza M52

Postprzez Endrju057 » czwartek, 4 stycznia 2018, 08:48

Ja mam tak rozwiązany problem z kapającym filtrem
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Osa M52 (63r),Osa M52 (65r), Osa M52 (65r), Junak M07 (59r), Junak M10 (64r), Mz Es 250/1 (63r), Jawa 353/03 (57r), Awo Sport 425S (58r),
Avatar użytkownika
Endrju057
 
Posty: 254
Dołączył(a): poniedziałek, 19 grudnia 2016, 11:11
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Filtr powietrza M52

Postprzez arthek » czwartek, 4 stycznia 2018, 08:59

Też niezbyt szczęśliwie, przesłonięte połowę filtra.
Na pewno będą problemy ze składem mieszanki .
Ja rozwiązałem u siebie problem z kapaniem benzyny na dywanik w ten sposób ( Zdjecia na dole strony) :
viewtopic.php?f=10&t=177&start=20
[URL=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/21217] [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/21217/icon3.png[/IMG][/URL]
Avatar użytkownika
arthek
 
Posty: 981
Dołączył(a): wtorek, 21 kwietnia 2009, 21:45
Lokalizacja: Kielce

Re: Filtr powietrza M52

Postprzez hornetino » czwartek, 4 stycznia 2018, 12:49

Arthek a nie będzie Ci żal nowego, żółciutkiego przewodu paliwowego ułożonego tuż nad kołem zębatym rozrusznika ;) :?:

U siebie puściłem go nad górnym mocowaniem silnika i nic go nie trze :)
Z mojego „sportowego” filtra o dziwo w ogóle nie cieknie, jeżeli już, to czasem z otworu zatapiacza pływaka, ale mam na to taki patent:

IMG_3128.jpg
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
• Osa M52 (1963) • Komar MR232 (1967) • Komar 2328 (1970) • Pegaz 700 (1973) •
• tel. 502 614 834 • hornetino@icloud.com
Avatar użytkownika
hornetino
 
Posty: 901
Dołączył(a): sobota, 1 stycznia 2011, 23:44
Lokalizacja: Warszawa-Gocław

Re: Filtr powietrza M52

Postprzez arthek » czwartek, 4 stycznia 2018, 13:25

Obecny stary przewód paliwowy , puszczony mam pod wałkiem rozrusznika, wtedy w razie "W" całe paliwo ze zbiornika spływa do gaźnika.
Poza tym przewód puściłem trochę niżej tak ze nie dotyka rozrusznika . Nowy żółty też tak założę.
Myślałem kiedyś nad puszczeniem przewodu tak jak ty ale niestety przewód jest wtedy wyżej niż najniższy punkt zbiornika i paliwa trochę zostaje w zbiorniku.
Dlaczego nie założyłeś oryginalny filtr powietrza ?

Poza tym masz nieoryginalny zatapiacz :mrgreen:
[URL=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/21217] [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/21217/icon3.png[/IMG][/URL]
Avatar użytkownika
arthek
 
Posty: 981
Dołączył(a): wtorek, 21 kwietnia 2009, 21:45
Lokalizacja: Kielce

Następna strona

Powrót do Silnik i osprzęt

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość