Dźwignia i linka sprzęgła.

Dźwignia i linka sprzęgła.

Postprzez arthek » poniedziałek, 14 marca 2011, 08:14

Chciałem zapytać o parę rzeczy związanych ze sprzęgłem i potwierdzić czy podobnie jest u was
Założyłem linkę od sprzęgła i sprzęgło działa tak jak powinno ale denerwuje mnie kilka rzeczy.
Ciężko jest poprowadzić linkę tak , aby szła w miarę prosto i łagodnie .Dlatego też trzeba użyć dużej siły aby wcisnąć klamkę sprzęgła.
Czuć wtedy tarcie na lince.Jak puszczę ją luźno , tak żeby miała jak najmniej promieni to wtedy sprzęgło działa zdecydowanie lżej. Ale nie będę przecież jeździł z linką na wierzchu :mrgreen:
Druga sprawa.Dźwignia sprzęgła na silniku jest b.blisko płaszczyzny karteru i w trackie wysprzęglania baryłka zaciskajaca linkę trze po karterze.
I trzecia sprawa.
"Opornik" linki przy karterze o który opiera się linka u mnie jest nieruchomy .Nie wiem czy tak powinno być, bo w trakcie wysprzęglania linka trze w środku o otwór tego "opornika".Czy u was ten opornik jest ruchomy ? Można go u was obracać ?
[URL=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/21217] [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/21217/icon3.png[/IMG][/URL]
Avatar użytkownika
arthek
 
Posty: 992
Dołączył(a): wtorek, 21 kwietnia 2009, 21:45
Lokalizacja: Kielce

Re: Dźwignia i linka sprzęgła.

Postprzez mwasiu » poniedziałek, 14 marca 2011, 15:41

Może pancerz linki jest za długi.
Skracając go zmniejszysz je promień.
Co do reszty jeszcze nie ten etap więc nie podpowiem.
Pozdrawiam
Maciek

Ojciec boso, matka boso, a syn Osą ...
============================================================
WFM OSA M52 64'
Zundapp DB 200 36'
SHL M11 62'
Romet Pony (motorynka) 87'
Skoda 1102 "Tudor" 52'
Alfa Romeo Alfetta 73'
Avatar użytkownika
mwasiu
 
Posty: 687
Dołączył(a): wtorek, 25 stycznia 2011, 12:53
Lokalizacja: Warszawa > Kąty Węgierskie

Re: Dźwignia i linka sprzęgła.

Postprzez arthek » wtorek, 15 marca 2011, 07:38

Problem praktycznie rozwiązany. :D
Wczoraj przyjrzałem się na spokojnie problemowi.
Wyjaśniam więc w czym był problem, może przyda się innym .
Okazuje się , że "Opornik" o który zapiera się pancerz linki przy karterze, powinien się lekko obracac wokół własnej osi ( u mnie "stał" stywno ) .
Ponadto, dźwignia sprzęgła ( ta przy silniku) nie była prosta , tylko lekko skrzywiona ( albo zły odlew) , dlatego mimo właściwego jej wydystansowania , opierała się końcem o karter powodując w trakcie wysprzęglania przycieranie baryłki linki o karter.
Zauważyłem to biorąc druga dźwignię z innego silnika ( mam drugi w częsciach) .Ta druga dźwignia okazała się prosta.
No i jeszcze linka.
Fakt , jest za długa( pancerz) i dlatego ciężko jest ją tak poprowadzić aby szła w miarę łagodnym łukiem.
Ale i to opanowałem metodą prób i testów :lol:
Teraz sprzęgło pracuje "miodzio", na dwa palce :twisted:

Przy okazji chciałem zauważyć jakim badziewiem są obecnie produkowane białe linki ( kupione w skuter dębica , podobno z częstochowy) :evil:
W trakcie wyjmowania linki sprzegła okazało się , że biała osłona się rozerwała na długości 5-6cm.To białe towrzywo jest tak delikatne i miękkie , że szkoda gadać. Nie wróżę tym linkom długiego żywota.
Nie wiem jak z czarnymi linkami , może tam tworzywo jest trwalsze. :?:
Generalnie oprócz fatalnej jakosci białej osłony ,praktycznie żadna z kupionych linek dedykowanych do Osy , ( za wyjątkiem linki sprzęgła) nie pasowała długością .Każdą trzeba było przerabiać oprócz wspomnianego sprzęgła.
Krew człowieka zalewa na myśl o jakosci części zamiennych współczesnej produkcji.
To ,że producent sobie nie zdaje sprawy z tego , że produkuje badziew to jeszcze jestem w stanie zrozumieć ( bo nie ma bezpośredniej styczności z klientem) , ale jeśli handlarz ( sprzedawca w sklepie) nadal świadomie sprzedaje "badziew" ,wiedząc o tym z licznych reklamacji lub telefonów od klientów ( maili ) , to oznacza tylko jedno - "zlewa" klienta.


pozdr
[URL=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/21217] [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/21217/icon3.png[/IMG][/URL]
Avatar użytkownika
arthek
 
Posty: 992
Dołączył(a): wtorek, 21 kwietnia 2009, 21:45
Lokalizacja: Kielce

Re: Dźwignia i linka sprzęgła.

Postprzez mwasiu » wtorek, 15 marca 2011, 12:09

Jeżeli chodzi o linki to właśnie tak jest z białymi.
Człowiek z alledrogo nimi handluje i z powodu reklamacji robi je już w innym miejscu. Kiedy zadałem mu o nie pytanie
szczerze mi o tym powiedział i poprosił mnie żebym mu wysłał oryginały z epoki na wzór. Miałem takie i wysłałem. Czekam na białe linki. Jak będą spoko rzucę wątek na forum.
Pozdrawiam
Maciek

Ojciec boso, matka boso, a syn Osą ...
============================================================
WFM OSA M52 64'
Zundapp DB 200 36'
SHL M11 62'
Romet Pony (motorynka) 87'
Skoda 1102 "Tudor" 52'
Alfa Romeo Alfetta 73'
Avatar użytkownika
mwasiu
 
Posty: 687
Dołączył(a): wtorek, 25 stycznia 2011, 12:53
Lokalizacja: Warszawa > Kąty Węgierskie

Re: Dźwignia i linka sprzęgła.

Postprzez arthek » czwartek, 10 sierpnia 2017, 06:21

Odgrzebuję swojego posta.
Od początku trapi mnie problem ciężko działającej dźwigni sprzęgła, która w zasadzie działa skokowo i czuć tarcie linki w pancerzu.
W trakcie kilku lat "przerobiłem" już kilka białych linek z "Dębicy" i na początku po wymianie na nową jest w miarę ok, a po pewnym czasie linka zaczyna się jakby zacierać w środku.

Doszedłem do wniosku że za miękki musi być stalowy pancerz i linka pracując , w krótkim czasie wyciera ten pancerz , powodując przycieranie w trakcie pracy , objawiające się skokowa pracą sprzęgła.
Od razu wyprzedzam pytanie : linkę zawsze zalewam olejem minimum dwa razy w sezonie , tak że sączy się z pancerza olej a mimo to objawy zacierania są takie jak napisałem.

Jedynym wyjściem jest dorobienie SOLIDNEJ linki sprzęgła na zamówienie w technologi w której wykonywane są linki do japońców ( linka pracuje w koszulce teflonowej włożonej dopiero w stalowy pancerz).
Pytanie : GDZIE ?
Jest LINMOT ale to oni chyba produkują to gófno które jest w skuter dębicy .

O taka linkę mi chodzi , z takim wkładem

http://allegro.pl/simson-sr50-skuter-li ... 62519.html
Ostatnio edytowano czwartek, 10 sierpnia 2017, 08:22 przez arthek, łącznie edytowano 1 raz
[URL=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/21217] [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/21217/icon3.png[/IMG][/URL]
Avatar użytkownika
arthek
 
Posty: 992
Dołączył(a): wtorek, 21 kwietnia 2009, 21:45
Lokalizacja: Kielce

Re: Dźwignia i linka sprzęgła.

Postprzez halcik » czwartek, 10 sierpnia 2017, 07:27

Napisz do cylona pomagałem mu z jednym tematem około linkowym. Może będzie miał jakieś dobre info
Avatar użytkownika
halcik
Moderator
 
Posty: 2606
Dołączył(a): poniedziałek, 13 stycznia 2014, 15:38
Lokalizacja: Kutno

Re: Dźwignia i linka sprzęgła.

Postprzez arthek » czwartek, 10 sierpnia 2017, 07:59

wysłałem pw
[URL=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/21217] [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/21217/icon3.png[/IMG][/URL]
Avatar użytkownika
arthek
 
Posty: 992
Dołączył(a): wtorek, 21 kwietnia 2009, 21:45
Lokalizacja: Kielce

Re: Dźwignia i linka sprzęgła.

Postprzez arthek » czwartek, 10 sierpnia 2017, 09:17

Tu jest ciekawy watek, i chyba tak zrobię.

http://www.jawacz.pl/index.php?topic=28460.0

W tym celu zakupiłem pancerz biały z wkładką teflonową od tylnego hamulca rowerowego + linka nierdzewna 1,5 mm.
O efektach zdam relację po montażu.
[URL=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/21217] [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/21217/icon3.png[/IMG][/URL]
Avatar użytkownika
arthek
 
Posty: 992
Dołączył(a): wtorek, 21 kwietnia 2009, 21:45
Lokalizacja: Kielce

Re: Dźwignia i linka sprzęgła.

Postprzez hornetino » czwartek, 10 sierpnia 2017, 14:54

Pancerz grubości 5 mm?
• Osa M52 (1963) • Komar MR232 (1967) • Komar 2328 (1970) • Pegaz 700 (1973) •
• tel. 502 614 834 • hornetino@icloud.com
Avatar użytkownika
hornetino
 
Posty: 930
Dołączył(a): sobota, 1 stycznia 2011, 23:44
Lokalizacja: Warszawa-Gocław

Re: Dźwignia i linka sprzęgła.

Postprzez arthek » czwartek, 10 sierpnia 2017, 18:46

Tak
[URL=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/21217] [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/21217/icon3.png[/IMG][/URL]
Avatar użytkownika
arthek
 
Posty: 992
Dołączył(a): wtorek, 21 kwietnia 2009, 21:45
Lokalizacja: Kielce

Re: Dźwignia i linka sprzęgła.

Postprzez beja.j » czwartek, 10 sierpnia 2017, 22:08

Ja mam przy wszystkich Osach linki od producenta z Krakowa ( konsor ) i nie mam żadnych problemów że ciężko pracują i ich nie smaruję. Może problem jest nie w lince tylko w sprzęgle ?
Avatar użytkownika
beja.j
 
Posty: 147
Dołączył(a): wtorek, 20 grudnia 2011, 23:05
Lokalizacja: Gorlice

Re: Dźwignia i linka sprzęgła.

Postprzez arthek » sobota, 12 sierpnia 2017, 22:41

Linka założona , jestem w szoku jak lekko potrafi chodzić klamka sprzęgła w osie :shock:
Sprzęgło chodzi bardzo lekko i bez żadnych oporów.
Klamkę jestem w stanie nacisnąć jednym palcem .
Linka
http://allegro.pl/linka-hamulcowa-hamul ... ZTNhMDY%3D
Pancerz z teflonem
http://allegro.pl/pancerz-linki-hamulca ... ZDQxODk%3D
Ta linka pasuje idealnie , zakuta końcówka jest niemal taka sama jak w Osie więc pasuje do oryginalnej baryłki.
Pancerz obciąłem na dł 1300 mm i przełożyłem stalowe końcówki ze starej linki .
Włożyłem linkę w pancerz z jednej strony do oporu i z drugiej strony obciąłem linkę tak , aby wystawała z pancerza na dł 130 mm, końcówkę linki po obcięciu zalutowałem aby się nie strzępiła.
Całość operacji trwała 10 min, a banan z twarzy spowodowany pracą sprzęgła nie schodzi mi do dzisiaj.
[URL=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/21217] [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/21217/icon3.png[/IMG][/URL]
Avatar użytkownika
arthek
 
Posty: 992
Dołączył(a): wtorek, 21 kwietnia 2009, 21:45
Lokalizacja: Kielce


Powrót do Silnik i osprzęt

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron