ŁOŻYSKA - zakręcony problem

Re: ŁOŻYSKA - zakręcony problem

Postprzez arthek » piątek, 24 marca 2017, 06:35

To teoria,a czas i eksploatacja pokarze ;)
[URL=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/21217] [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/21217/icon3.png[/IMG][/URL]
Avatar użytkownika
arthek
 
Posty: 981
Dołączył(a): wtorek, 21 kwietnia 2009, 21:45
Lokalizacja: Kielce

Re: ŁOŻYSKA - zakręcony problem

Postprzez hornetino » piątek, 24 marca 2017, 10:04

Może jednak czas nie będzie dla mnie tak surowy ;)
• Osa M52 (1963) • Komar MR232 (1967) • Komar 2328 (1970) • Pegaz 700 (1973) •
• tel. 502 614 834 • hornetino@icloud.com
Avatar użytkownika
hornetino
 
Posty: 901
Dołączył(a): sobota, 1 stycznia 2011, 23:44
Lokalizacja: Warszawa-Gocław

Re: ŁOŻYSKA - zakręcony problem

Postprzez seba8080 » piątek, 24 marca 2017, 16:50

Nie do końca teoria, bo tak jak kolega pisał w innych motocyklach były takie rozwiązania np w MZ ES, i napewno działało :) więc i Tu będzie działało :). Nasi do tego jeszce nie doszli w WSK czy SHL które to silniki pochdza w prostej lini od DKWek a MZ w tamtych czasach przodowało w rozwiazaniach technicznych silników 2T. Maja przecież nawet ustanowiony rekord mocy z 250cm i pojemnosciowy stosunek mocy do pojemnosci. Na pewno bedzie dobrze :).

Tym bardziej ze kolego zrobił to fachowo, raz zastosował maksymalnie wąski uszczelniacz dzieki czemu zmieniona odległosć łozyska nie ma większego wpływu na stabilność podparcia. Oraz tuleje dorobione na pasowanie, choć dobrze by nie było ono zbyt ciasne bo klej do łozysk zapewnia odpowiednią szczelnosć i mocowanie, a łatwiej bedzie je ewentualnie zaciągnąć przy ew wymianie kiedys tam. choc taki zestaw powinien zrobić ładny przebieg :)
Dobrze ze zastosowałeś też łożyska C4, zawsze to bezpieczniej gdyby miło nastapić jakieś sinusoidowanie czopu.
Przy składaniu postaraj sie jednak aby łożyska nie dociskały silno do tych tulejek by nie kasowało to luzu na kulkach, czyli żeby były odprężone, to bardzo ważne!! mogą się stykać ale niech ich tam nic nie dociska. nawet mały luz kilka dych, (nawet jest wskazany, ew cienka podkładka talerzowa) nie zaszkodzi lepsze to niż zbytni docisk.

Wiedziałem podobne rozwiazania adaptowane do wsk 125. Gdzie czopy sa jeszce cieńsze, i działało.

Jednym słowem Pogratulować pomysłu, :) inicjatywy, wykonania i przemyśleń, oraz zyczyć udanej eksploatacji ;)
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
seba8080
 
Posty: 17
Dołączył(a): środa, 15 czerwca 2016, 19:09

Re: ŁOŻYSKA - zakręcony problem

Postprzez halcik » piątek, 24 marca 2017, 19:52

Ładnie o tych silnikach Es napisałeś, ale trzeba dodać, że już zaczynając od modelu 250/1 tą koncepcję zarzucono. Może była uciążliwa w eksploatacji? A dodatkowo moc w późniejszych modelach wzrosła. Hornetino kiedy próby drogowe? Jestem ciekawy twojej strzały :)
Avatar użytkownika
halcik
Moderator
 
Posty: 2562
Dołączył(a): poniedziałek, 13 stycznia 2014, 15:38
Lokalizacja: Kutno

Re: ŁOŻYSKA - zakręcony problem

Postprzez hornetino » niedziela, 26 marca 2017, 12:11

Dzięki seba8080 za bardzo merytoryczne podejście do tematu. Oczywiście w zastosowanym przeze mnie rozwiązaniu, przewidziałem odpowiedni luz (zaznaczone w niebieskiej elipsie). Luz jest tylko po prawej stronie, ponieważ oba lewe łożyska są zblokowane poprzez tuleje dystansowe wewnętrznej i zewnętrznej bieżni, więc w sumie działają jak jedno łożysko dwurzędowe. Wszystko mam już zmontowane, zregenerowny przez Ciebie wał obraca się swobodnie, bez żadnych oporów :)

rys.jpg


ps. niestety od prawie miesiąca prace przy silniku stanęły w miejscu - wciąż czekam na wałki rozrusznika :(
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
• Osa M52 (1963) • Komar MR232 (1967) • Komar 2328 (1970) • Pegaz 700 (1973) •
• tel. 502 614 834 • hornetino@icloud.com
Avatar użytkownika
hornetino
 
Posty: 901
Dołączył(a): sobota, 1 stycznia 2011, 23:44
Lokalizacja: Warszawa-Gocław

Re: ŁOŻYSKA - zakręcony problem

Postprzez piotrkaczmarek9 » niedziela, 25 czerwca 2017, 17:26

Czy może mi ktoś podpowiedzieć parametry oringów wskazanych na rysunkach - nr 67 (pokrywa silnika) i nr 20 (na wałku zmieniacza)?
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
piotrkaczmarek9
 
Posty: 26
Dołączył(a): niedziela, 26 kwietnia 2015, 15:13

Re: ŁOŻYSKA - zakręcony problem

Postprzez halcik » niedziela, 25 czerwca 2017, 21:39

Chcesz kupić coś innego niż to co jest dostępne na allegro? Z doświadczenia, ale nie osowego wiem że często przyczyną wycieku jest wyrobienie pokrywy. Pośledź posty hornetino. I jeszcze jedno pytanie, piszesz o uszczelniaczach na kopniaku w temacie o łożyskach?
Avatar użytkownika
halcik
Moderator
 
Posty: 2562
Dołączył(a): poniedziałek, 13 stycznia 2014, 15:38
Lokalizacja: Kutno

Re: ŁOŻYSKA - zakręcony problem

Postprzez piotrkaczmarek9 » niedziela, 25 czerwca 2017, 22:27

Kilka postów wcześniej wojtex poruszył temat uszczelek, więc się dołączyłem.
piotrkaczmarek9
 
Posty: 26
Dołączył(a): niedziela, 26 kwietnia 2015, 15:13

Re: ŁOŻYSKA - zakręcony problem

Postprzez hornetino » poniedziałek, 26 czerwca 2017, 09:57

piotrkaczmarek9 napisał(a):Czy może mi ktoś podpowiedzieć parametry oringów wskazanych na rysunkach - nr 67 (pokrywa silnika) i nr 20 (na wałku zmieniacza)?


Proponuję przenieść posty dotyczące uszczelnienia do odpowiedniego działu :)

Odpowiedź poniżej :)
Co prawda rysunki są od SHL-ki, ale identyczne oringi są w Osie. Z doświadczenia podpowiem, że zastosowanie takowych nie gwarantuje szczelności, zwłaszcza na styku wałek rozrusznika-kapa. Tu trzeba dobierać uszczelniacz w zależności od wyrobienia otworu w kapie. Ja straciłem już cierpliwość i wkrótce zabiorę się za jej tulejowanie (info niebawem).

Uszczelnienie_Walka.jpg
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
• Osa M52 (1963) • Komar MR232 (1967) • Komar 2328 (1970) • Pegaz 700 (1973) •
• tel. 502 614 834 • hornetino@icloud.com
Avatar użytkownika
hornetino
 
Posty: 901
Dołączył(a): sobota, 1 stycznia 2011, 23:44
Lokalizacja: Warszawa-Gocław

Re: ŁOŻYSKA - zakręcony problem

Postprzez piotrkaczmarek9 » poniedziałek, 26 czerwca 2017, 16:13

Chcę bardzo podziękować hornetino za pełną odpowiedź.
piotrkaczmarek9
 
Posty: 26
Dołączył(a): niedziela, 26 kwietnia 2015, 15:13

Poprzednia strona

Powrót do Silnik i osprzęt

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 2 gości

cron