osłony silnika

osłony silnika

Postprzez leszek-leszek » poniedziałek, 25 stycznia 2010, 20:43

Witam. Chcę COŚ zrobić z osłonami, tzn. doprowadzić do stanu w miarę oryginalnego, ale nie wiem jak się do tego zabrać. Wydaje mi się, że były w ocynku. Z tego co się już zorientowałem można poddac metodą ogniową , elektolitycznie lub galwanicznie. I tu jest dla mnie problem. Co Wy na to ??????
Avatar użytkownika
leszek-leszek
 
Posty: 65
Dołączył(a): czwartek, 12 marca 2009, 20:53
Lokalizacja: Pobiedziska Wielkopolska

Re: osłony silnika

Postprzez leszek-leszek » piątek, 29 stycznia 2010, 12:07

Nikt nie wie w jaki sposób potraktować osłonki ???? Aż trudno uwierzyć . Pozdrawiam
Avatar użytkownika
leszek-leszek
 
Posty: 65
Dołączył(a): czwartek, 12 marca 2009, 20:53
Lokalizacja: Pobiedziska Wielkopolska

Re: osłony silnika

Postprzez marso » piątek, 29 stycznia 2010, 12:16

[quote="leszek-leszek"]Nikt nie wie w jaki sposób potraktować osłonki ???? Aż trudno uwierzyć ...

Na pewno bardzo delikatnie hehehe, ale tak na poważnie Kolego ja będę niebawem odnawiał swoje i zrobię to w ocynku metodą galwaniczną.
Nie będę tego polerował, chromował czy czegoś w tym stylu...

Ocynk ogniowy jest na pewno trwalszy, ale ma wg mnie ( może się mylę ) dwie zasadnicze jak dla mnie wady.
Po pierwsze - temperatura w której się to wykonuje to ok 400 st. C, a więc dość sporo ( być może nie ma to większego wpływu na naprężenia i takie tam akurat w przypadku osłon... )
Po drugie - na powierzchni powstają widoczne dość wyraźnie "płytki" - nie ma jednolitej struktury ( chodzi mi o "płytki" czyli po polsku ciapy )
Jak się mylę to proszę o sprostowanie.
Pozdrawiam
OsaM52 63,64r.Komar232 65r.2320x2,2330 69r.2350 70rNIEWIADÓW Typ-31,WSK M06L 64r.SHL M05 54r.Jawa250 Pérák 54r.WSK KOS 81r.Fiat126p 91r.Moskwicz, Małysz na pedały, SimsonS51 88r. i Sr2E 62r.JunakM10 65r.Żak 60r.x2 i 62r.Miele36r,Motorynka87r.DELFIN II,Rowery 60,2 GNOMY,REX,Cyclemaster.
Avatar użytkownika
marso
Moderator
 
Posty: 1423
Dołączył(a): czwartek, 19 lutego 2009, 09:54
Lokalizacja: Gostyń Wielkopolska

Re: osłony silnika

Postprzez pawelek » piątek, 29 stycznia 2010, 14:58

do leszek-leszek. Szanowny kolego trochę niefajnie jeżeli pozwalasz sobie na jakieś drwiny na tym zacnym forum. Jeżeli ktoś pyta bo ma jakiś problem, czy nie wie jak postąpić w danej sprawie to tu, na tej stronce szuka POMOCY. Tak się już fajnie to ułożyło, że ludzie, którzy coś wiedzą na temat reanimacji Osek bardzo chętnie dzielą się swoją wiedzą z tymi którzy akurat na dany temat wiedzą mniej. Sam bardzo chętnie czytam te wiadomości i powiem szczerze - dużo mi dają. Nie sądzę że Ty masz taką wiedzę i wiesz wszystko na temat renowacji starych motocykli. Ale może się mylę??? Jeżeli tak to przepraszam. Ta strona jest między innymi po to właśnie abyśmy mogli wymieniać swoje doświadczenia, a nie drwić i kpić z kogoś kto nie wie co z daną rzeczą zrobić, a dla Ciebie jest to sprawą śmiesznie prostą. Myślę, że jeżeli wszystko byśmy wiedzieli to nie byłoby takich fajnych rozmów na tej stronie. Zalecam na przyszłość więcej pokory i zrozumienia dla innych. Nie ma co psuć wspaniałej zabawy / ja to tak traktuję/ jaką jest możliwość przebywania na tej stronie. Dla mnie jest to wspaniała szkoła o motoryzacji i bardzo często - nawet kilka razy dziennie tu zaglądam. Prawie za każdym razem dowiaduję się czegoś nowego od kolegów osiarzy.Tak trzymajmy dalej. Przepraszam kolegę leszka-leszka za może zbyt ostry ton. Pozdrawiam Paweł.
pawelek
 
Posty: 173
Dołączył(a): czwartek, 11 czerwca 2009, 18:59
Lokalizacja: Nisko

Re: osłony silnika

Postprzez leszek-leszek » piątek, 29 stycznia 2010, 17:28

MARSO - dzięki . PAWEŁKU - Twoja reakcja jest bardzo ostra i nie adekwatna do sytuacji. Nie wiem za co tak mnie objechałeś ??? Może to ta
pogoda ? POZDRAWIAM
Avatar użytkownika
leszek-leszek
 
Posty: 65
Dołączył(a): czwartek, 12 marca 2009, 20:53
Lokalizacja: Pobiedziska Wielkopolska

Re: osłony silnika

Postprzez motorski » piątek, 29 stycznia 2010, 18:16

Cześć!
ja zrobiłem te blachy w ocynku metodą galwaniczną i wyszły o.k Choć obecnie wykonywany ocynk różni się wyglądem jak i jakością od tego z przed 50 lat :cry: jest po prostu gorszy -takie jest moje zdanie.
I tak jak napisał marso nie ma co ich ani chromować ani też polerować w sumie to najlepiej by było zostawić oryginalny ocynk ale wielką rzadkością jest spotkać owe blachy z ładnym ocynkiem bez śladów rdzy!?

pozdr
Avatar użytkownika
motorski
 
Posty: 420
Dołączył(a): niedziela, 1 listopada 2009, 13:05

Re: osłony silnika

Postprzez marso » piątek, 29 stycznia 2010, 20:22

No Kolego pawelek ja też nie widzę tu nawet w najmniejszym stopniu jakichkolwiek drwin ?!
Qrcze przecież nie o to tu na tym forum nam chodzi !
Jeśli coś jest nie tak to wytłumacz to proszę bo za chiny nie wiem o co lotto naprawdę...
Pozdrowionka z uśmiechem na twarzy mimo upierdliwości dnia codziennego i tej pieruńskiej zimy, która dla nas motocyklistów nie jest miłą porą ( tymbardziej w tym roku ... )
Osiarze byle do wiosnyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy!
Pozdrawiam Kolegów

P.S.
I pamiętajcie, że prawdziwi Osomaniacy to wporzo ludzie
Hey
OsaM52 63,64r.Komar232 65r.2320x2,2330 69r.2350 70rNIEWIADÓW Typ-31,WSK M06L 64r.SHL M05 54r.Jawa250 Pérák 54r.WSK KOS 81r.Fiat126p 91r.Moskwicz, Małysz na pedały, SimsonS51 88r. i Sr2E 62r.JunakM10 65r.Żak 60r.x2 i 62r.Miele36r,Motorynka87r.DELFIN II,Rowery 60,2 GNOMY,REX,Cyclemaster.
Avatar użytkownika
marso
Moderator
 
Posty: 1423
Dołączył(a): czwartek, 19 lutego 2009, 09:54
Lokalizacja: Gostyń Wielkopolska

Re: osłony silnika

Postprzez mucha » piątek, 29 stycznia 2010, 21:39

A ja swoje polakierowałem proszkowo :) na biało A co :)
Junaki m 10 x 2, Osy m 52 x 3, wsk kos, wsk lelek, garbuski x 2, pzl x 4, dwuramówka, kosz do janka, velorex (nowy), 2 niewiadowy, ogar 200, wsk gnom x 3
Avatar użytkownika
mucha
 
Posty: 206
Dołączył(a): czwartek, 19 lutego 2009, 09:00
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Re: osłony silnika

Postprzez misiek » piątek, 29 stycznia 2010, 23:34

koledzy, pomalu tu sie robi offtopic, ale co mi tam... :D

bardzo mi sie podobaja m`ki i gratuluje fajnego sprzeta, jak go skonczysz to prosilbym o foty, wiem ze to troszke potrwa ale nic nie szkodzi ;)

zycze ci szybkiego remontu i jak najmniej problemów.

pozdro
Wfm OSA m52 1965 r
Avatar użytkownika
misiek
 
Posty: 389
Dołączył(a): czwartek, 19 lutego 2009, 11:08
Lokalizacja: Wiślica / Świętokrzyskie

Re: osłony silnika

Postprzez marso » piątek, 29 stycznia 2010, 23:43

... Aha Marso: zima jest super bo można pogonić z robotą,(przynajmniej taka jest moja opinia) ;)

O no to to wiadomo, tylko mnóstwo czasu pochłania np. odgarnianie śniegu w tym roku nie ? ;) ;) ;)
Żartuję oczywiście, chociaż faktycznie jest sporo z tym roboty ...

Jasne jasne zimą można ładnie remoncik podgonić czego życzę każdemu i sobie również.
Aha i ciepełka w garażu bo inaczej brrrrrrrrrrr i z katarem do doktora nie ;) ;) ;)
Zdrówko też się przyda!
Hey.
P.S.
No ale my tu radośnie o tym o tamtym a temat postu - osłony silnika ...
Prosimy innych o swoje spostrzeżenia w tej kwestii ...
OsaM52 63,64r.Komar232 65r.2320x2,2330 69r.2350 70rNIEWIADÓW Typ-31,WSK M06L 64r.SHL M05 54r.Jawa250 Pérák 54r.WSK KOS 81r.Fiat126p 91r.Moskwicz, Małysz na pedały, SimsonS51 88r. i Sr2E 62r.JunakM10 65r.Żak 60r.x2 i 62r.Miele36r,Motorynka87r.DELFIN II,Rowery 60,2 GNOMY,REX,Cyclemaster.
Avatar użytkownika
marso
Moderator
 
Posty: 1423
Dołączył(a): czwartek, 19 lutego 2009, 09:54
Lokalizacja: Gostyń Wielkopolska

Re: osłony silnika

Postprzez leszek-leszek » poniedziałek, 8 lutego 2010, 20:28

osłony już po zabiegu :D czyli ocynkowaniu metodą galwaniczną - wyszło ok. Dzięki za pomoc !!!
Avatar użytkownika
leszek-leszek
 
Posty: 65
Dołączył(a): czwartek, 12 marca 2009, 20:53
Lokalizacja: Pobiedziska Wielkopolska

Re: osłony silnika

Postprzez mpwit » wtorek, 9 lutego 2010, 10:15

leszek-leszek napisał(a):osłony już po zabiegu :D czyli ocynkowaniu metodą galwaniczną - wyszło ok.

To może zapodasz jakieś fotki? Pozdro.
Osa M52 1964
Yamaha Virago XV750 1992
Komar MR 232 1966
Komar Mr 2320 1969
Prototypowa przyczepka motocyklowa oprac. w Z.D. PREDOM Białystok Typ P/LOO 1970 r. - nr fabr.1
Przyczepki motocyklowe Niewiadów Typ 31 1971 i 1972 (3 szt.)
Przyczepka motocyklowa Delfin II
Przyczepka motocyklowa Pav-40
Avatar użytkownika
mpwit
 
Posty: 887
Dołączył(a): czwartek, 19 lutego 2009, 17:29
Lokalizacja: Witaszyce

Re: osłony silnika

Postprzez leszek-leszek » środa, 10 lutego 2010, 20:03

W piątek lub w sobotę wrzucę kilka zdjęć. Pozdrawiam
Avatar użytkownika
leszek-leszek
 
Posty: 65
Dołączył(a): czwartek, 12 marca 2009, 20:53
Lokalizacja: Pobiedziska Wielkopolska

Re: osłony silnika

Postprzez leszek-leszek » poniedziałek, 22 lutego 2010, 15:37

Obiecane zdjęcia. W realu wyglądają lepiej.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Avatar użytkownika
leszek-leszek
 
Posty: 65
Dołączył(a): czwartek, 12 marca 2009, 20:53
Lokalizacja: Pobiedziska Wielkopolska

Re: osłony silnika

Postprzez mpwit » poniedziałek, 22 lutego 2010, 19:30

leszek-leszek napisał(a):Obiecane zdjęcia. W realu wyglądają lepiej.

Dzięki. Na fotkach też wyglądają przyzwoicie. Zdradź, ile Cię kosztowała ta przyjemność.
Osa M52 1964
Yamaha Virago XV750 1992
Komar MR 232 1966
Komar Mr 2320 1969
Prototypowa przyczepka motocyklowa oprac. w Z.D. PREDOM Białystok Typ P/LOO 1970 r. - nr fabr.1
Przyczepki motocyklowe Niewiadów Typ 31 1971 i 1972 (3 szt.)
Przyczepka motocyklowa Delfin II
Przyczepka motocyklowa Pav-40
Avatar użytkownika
mpwit
 
Posty: 887
Dołączył(a): czwartek, 19 lutego 2009, 17:29
Lokalizacja: Witaszyce

Re: osłony silnika

Postprzez leszek-leszek » poniedziałek, 22 lutego 2010, 20:26

Witaj. Samo cynkowanie kompletu osłon 24 zł. Wcześniej były wypiaskowane, ale nie wiem ile to kosztuje, bo zrobił mi to dobry znajomy. Pozdrawiam
Avatar użytkownika
leszek-leszek
 
Posty: 65
Dołączył(a): czwartek, 12 marca 2009, 20:53
Lokalizacja: Pobiedziska Wielkopolska

Re: osłony silnika

Postprzez pawelek » wtorek, 23 lutego 2010, 09:56

Witam. Podaj kolego dokładny adres gdzie mogę oddać moje osłony do cynkowania. Pozdrawiam Paweł.
pawelek
 
Posty: 173
Dołączył(a): czwartek, 11 czerwca 2009, 18:59
Lokalizacja: Nisko

Re: osłony silnika

Postprzez pawelek » sobota, 27 lutego 2010, 13:15

Jeszcze raz prośba do leszek-leszek. Jeżeli możesz i chcesz to podaj proszę adres i nr tel. tego gościa od cynkowania. Mam osłony do cynkowania i nie wiem gdzie można to dobrze zrobić? Te Twoje są ekstra zrobione to może dzięki Tobie też takie będę miał. Czekam na odpowiedź, pozdrawiam Paweł.
pawelek
 
Posty: 173
Dołączył(a): czwartek, 11 czerwca 2009, 18:59
Lokalizacja: Nisko

Re: osłony silnika

Postprzez leszek-leszek » niedziela, 28 lutego 2010, 22:47

Witaj. W połowie tygodnia dowiem się i podam dokładny adres. Dzisiaj nie wiem, dlatego, że sam nie oddawałem osłon .
Avatar użytkownika
leszek-leszek
 
Posty: 65
Dołączył(a): czwartek, 12 marca 2009, 20:53
Lokalizacja: Pobiedziska Wielkopolska

Re: osłony silnika

Postprzez leszek-leszek » wtorek, 2 marca 2010, 11:45

Podaję adres: Dariusz Michalski. ul. Bałtycka 16, 61-013 Poznań tel: 61 87-80-303
Avatar użytkownika
leszek-leszek
 
Posty: 65
Dołączył(a): czwartek, 12 marca 2009, 20:53
Lokalizacja: Pobiedziska Wielkopolska

Następna strona

Powrót do Silnik i osprzęt

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron