Inny gaźnik do M52

Inny gaźnik do M52

Postprzez Kosiek » niedziela, 1 marca 2009, 22:02

Gwoli wyjaśnienia, nie jestem ekstraweteraniarzem, moja Osa nie musi być 100% oryginałem, za to ma jeździć i nie sprawiać problemu.

A sprawia, bo regulacja gaźnika GM24U? Pegaz doprowadza mnie do szewskiej pasji. Jest poskładany z najmniej zużytych części pochodzących z trzech różnych pegazów + nowe elementy z Dębicy. Wiem, jak się go reguluje, co nieco poczytałem o tym na necie (np na stronie Jacota (tego od junaków), który również podziela opinię o upierdliwości pegaza w regulacjach). I wiecznie źle, albo za sucho, albo zalewa, odpala wg widzimisię a tak czy siak chodzi nierówno. Elektryka wyregulowana tak jak powinna, kompresja ok, jakby się ktoś pytał, czy błąd nie tkwi gdzie indziej.

Mile za to wspominam posiadaną kiedyś etezetę, zero problemów regulacyjnych.

No więc w etz 150 jest sobie gaźnik o takiej samej gardzieli 24 mm, np. BVF 24N2, albo BING 53/24/201. Podstawową jego zaletą jest ciągły dostęp do nowych fabrycznie sztuk, stosunkowo niska cena, banalna łatwość regulacji, możliwość jakiejkolwiek pracy nawet na średnio wyregulowanym egzemplarzu. Gdyby ze starego zużytego korpusu pegaza dotoczyć króciec typu "rurka na zacisk" i zamienić dyszę główną, ze 105 na jakąś większą, powinien teoretycznie pasować.

Czy ktoś coś wie o istniejących implementacjach takiego zamiennika zamiast GM24? (Osa, SHL M11, cokolwiek) Jakieś szczegóły (np. czy i jak zmieniać dysze, poziom paliwa?). A może jeszcze inny współczesny typ by pasował?

Pozdro
Kosiek
 
Posty: 14
Dołączył(a): niedziela, 22 lutego 2009, 23:32
Lokalizacja: Bestwinka k. B-B

Re: Inny gaźnik do M52

Postprzez madmax » poniedziałek, 2 marca 2009, 20:07

CZESC.JESLI MASZ PROBLE Z GAZNIKIEM TO POLECAM GAZNIK OD JAWY 350.MAM TAKI ZALOZONY W MOJEJ OSIE.DZIALA SUPER.MA SREDNICE GARDZIELI 26,DYSZE ORGINALNE JAWA.KUPILEM NOWY I TAKI ZAMONTOWALEM.JAK COS TO DZWON.603240840.PIOTR GDANSK.
madmax
 
Posty: 6
Dołączył(a): poniedziałek, 2 marca 2009, 19:51

Re: Inny gaźnik do M52

Postprzez mucha » poniedziałek, 2 marca 2009, 23:12

Ja miałem jawe w junaku na testach jak zaburzył było pięknie, tylko że burzyć nie chciał za bardzo :) pewnie za mało testów:) kombinowć heheheh a mój pegazio nawiasem mówiąć w jasku doznał tzw somoregulacji :) z osiaganych kosmicznych obrotów w najmniej oczekiwanych momentach teraz nie poznaje kolegi poprostu :) hehehehhe
Junaki m 10 x 2, Osy m 52 x 3, wsk kos, wsk lelek, garbuski x 2, pzl x 4, dwuramówka, kosz do janka, velorex (nowy), 2 niewiadowy, ogar 200, wsk gnom x 3
Avatar użytkownika
mucha
 
Posty: 206
Dołączył(a): czwartek, 19 lutego 2009, 09:00
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Re: Inny gaźnik do M52

Postprzez pawkiec » poniedziałek, 16 marca 2009, 23:26

Ja mam oryginalny w shl m11 pegaz i nieźle jeździ. Jednak jako że lubię wymyślać zacząłem szukać zamienników i znalazłem:)
Pasujące gaźniki:
Oryginalny Pegaz GM24U1 śr.24mm
Mikuni;
Keihin śr.32mm i trzeba w cylindrze przerabiać;
Dellorto śr. 28mm;

Nie wiem jak będą się sprawowały ale kolega miał mikuni i chwalił sobie że mniejsze spalanie i inne bzdety:)
Ja teraz podchodzę sceptycznie do zamienników bo po rozmowie z mądrzejszymi doszedłem do wniosku że lepiej znaleźć tokarza który
obtoczy przepustnicę i dorobi specjalny środek do oryginalnego gaźnika bo główny problem to lewe powietrze spowodowane przez luzy
wyrobioną przepustnicą. Na razie więcej nie napiszę bo dopiero będę się zabierał za czyszczenie i inne roboty
przy sprzęcie na wakacjach. Mam nadzieję że w niewielkim stopniu pomogłem:)
Avatar użytkownika
pawkiec
 
Posty: 68
Dołączył(a): poniedziałek, 16 marca 2009, 23:07

Inny gaźnik do M52

Postprzez gebels » środa, 18 marca 2009, 10:01

Moja jezdziła na gazniku czechosłowackim od jawy 250 pasuje bez przerobek, jedyny to filtr powietrza GAZNIK JAWOSKI
ma za małą srednice wlotu powietrza.Zrezygnowałem z niego z powodu załozenia orginału ( choc jezdziła i odpalała bez probemów) GM24U1jednak co orginał to orginał. :mrgreen: :mrgreen:
Avatar użytkownika
gebels
 
Posty: 88
Dołączył(a): czwartek, 12 marca 2009, 17:46
Lokalizacja: Stryków

Re: Inny gaźnik do M52

Postprzez moro » sobota, 11 kwietnia 2009, 19:51

U mnie chodzi na oryginalnym gaźniku i nie ma problemów z odpalaniem ani wolnymi obrotami. Jedyne modyfikacje to wywaliłem ssanie i zaślepiłem dziure w deklu gaźnika po lince ssania oraz mam założony filtr powietrza papierowy od "malucha". Jeszcze filtr paliwa na przewodzie i jest święty spokój. No i te silniki są bardzo wrażliwe na wielkość przerwy na świecy i platynkach (lepiej mniejsze jak większe). I już.
Avatar użytkownika
moro
 
Posty: 51
Dołączył(a): poniedziałek, 6 kwietnia 2009, 19:34
Lokalizacja: Radom

Re: Inny gaźnik do M52

Postprzez wisnia » czwartek, 16 kwietnia 2009, 12:46

Gebels,
Czyli jak kupię gaźnik Jawa 250 np.: http://moto.allegro.pl/item605694924_ga ... k_175.html do mojej M52 to zakładam i wszystko (regulacja wiadomo), czy coś z tym filtrem powietrza jeszcze jest do kombinowania ?
Trace już cierpliwość z tym pegazem i odbiegne chyba od oryginału.
Avatar użytkownika
wisnia
 
Posty: 18
Dołączył(a): niedziela, 8 marca 2009, 18:07

Re: Inny gaźnik do M52

Postprzez pawkiec » czwartek, 16 kwietnia 2009, 21:01

powiem tak przepustnicy powietrza to mieć już nie będziesz :( i przygotuj się że gaźnik trzeba będzie uszczelnić po swojemu bo ja miałem kilka nowych gaźników ze sklepu i KAŻDY ciekł jak zły po prostu uszczelki są do d.... Ja używam zamiast nich oringów biorę gaźnik i idę do rolniczego i dobieram. Proszę się nie rzucać na mnie od razu że guma twardnieje i dalej się leje ale w moim rozwiązaniu mam spokój na conajmniej półtora sezonu bo zazwyczaj po zimowej przerwie i tak trzeba rozkręcić gaźnik w celu przedmuchania. Sposób sprawdzony ja polecam :)

PS
przynajmniej w nowym gaźniku masz przepustnicę bez luzów (teoretycznie bo różnie to jest dlatego radzę sprawdzić w sklepie) i nie ma problemów z lewym powietrzem. Wybór należy do Ciebie :]
Avatar użytkownika
pawkiec
 
Posty: 68
Dołączył(a): poniedziałek, 16 marca 2009, 23:07

Re: Inny gaźnik do M52

Postprzez cylon1 » poniedziałek, 31 października 2016, 07:06

W zyciu nie kupiłbym juz Pegaz a tym bardziej nowego. Bezkonkurencyjne w 52 najlepiej zamontować od cz 350 zmiejszyc dysze na 95 i nie ten motor i raz reguluje i cieszę się z jazdy i dynamiki
Warszawa 223 1969r, Fiat 126p 1990r, Osa M52 1964r, 2x motorynka M3 1990, Wsk b3 ex 1971r, Rower Diamond Męski 1947r. TEL. 603853328
Avatar użytkownika
cylon1
 
Posty: 626
Dołączył(a): niedziela, 29 lipca 2012, 09:20
Lokalizacja: Czersk (pomorskie)

Re: Inny gaźnik do M52

Postprzez halcik » poniedziałek, 31 października 2016, 08:18

Rzuciłeś rękawice, będziemy się ścigać i niech wygra lepszy
Avatar użytkownika
halcik
Moderator
 
Posty: 2597
Dołączył(a): poniedziałek, 13 stycznia 2014, 15:38
Lokalizacja: Kutno

Re: Inny gaźnik do M52

Postprzez zygzak » poniedziałek, 31 października 2016, 08:42

Halcik uważaj czego się podejmujesz,osobiście widziałem jak Budyń z gaźnikiem CZ(i w dwie osoby) objechał Lo Bombe na pegazie.Ja nawet w tym starciu nie podejmowałem walki.Ja natomiast podjąłem walkę na szybkość z Zundappem Bella.
Kilka Os+kilkanaście innych peerelowskich motocykli,Cezeta 502 i oczywiście ZZR1200
601192677-Robert
Avatar użytkownika
zygzak
 
Posty: 770
Dołączył(a): niedziela, 18 marca 2012, 10:34
Lokalizacja: Turek

Re: Inny gaźnik do M52

Postprzez Heniek » wtorek, 1 listopada 2016, 22:33

Widziałem ten wyscig. Zdziwienie ogromne.
Avatar użytkownika
Heniek
 
Posty: 83
Dołączył(a): piątek, 9 listopada 2012, 22:53
Lokalizacja: Piła

Re: Inny gaźnik do M52

Postprzez Yaro » środa, 2 listopada 2016, 12:54

Lo Bombę na Pegazie??? Na pewno?
Osa M 52 x 3, Osa M 50, Jawa 250, Pannonia TLF de luxe, IFA BK 350, SHL M06 T, Junak M10, SHL M11, Simson SR 2
Avatar użytkownika
Yaro
Moderator
 
Posty: 2340
Dołączył(a): piątek, 10 lipca 2015, 16:19
Lokalizacja: Sulejówek

Re: Inny gaźnik do M52

Postprzez halcik » środa, 2 listopada 2016, 13:26

Czyli osa z gaźnikiem CZ objechała osę na gaźniku CZ :)
Avatar użytkownika
halcik
Moderator
 
Posty: 2597
Dołączył(a): poniedziałek, 13 stycznia 2014, 15:38
Lokalizacja: Kutno

Re: Inny gaźnik do M52

Postprzez cylon1 » środa, 2 listopada 2016, 14:45

Bomba tez ma ten gaźnik
Warszawa 223 1969r, Fiat 126p 1990r, Osa M52 1964r, 2x motorynka M3 1990, Wsk b3 ex 1971r, Rower Diamond Męski 1947r. TEL. 603853328
Avatar użytkownika
cylon1
 
Posty: 626
Dołączył(a): niedziela, 29 lipca 2012, 09:20
Lokalizacja: Czersk (pomorskie)

Re: Inny gaźnik do M52

Postprzez halcik » środa, 2 listopada 2016, 14:49

Czyli cylon miszczu regulacji :)
Avatar użytkownika
halcik
Moderator
 
Posty: 2597
Dołączył(a): poniedziałek, 13 stycznia 2014, 15:38
Lokalizacja: Kutno

Re: Inny gaźnik do M52

Postprzez Yaro » środa, 2 listopada 2016, 21:37

Ja myślę, że to pasażerka dodała mu wigoru :D a nie gaźnik.
Osa M 52 x 3, Osa M 50, Jawa 250, Pannonia TLF de luxe, IFA BK 350, SHL M06 T, Junak M10, SHL M11, Simson SR 2
Avatar użytkownika
Yaro
Moderator
 
Posty: 2340
Dołączył(a): piątek, 10 lipca 2015, 16:19
Lokalizacja: Sulejówek

Re: Inny gaźnik do M52

Postprzez Heniek » środa, 2 listopada 2016, 22:18

Cylon. Czy mowa o gaźniku ikowa. Chyba mam taki.
Ten facet co kupił moją osę ma dużo różnych częsci. Warto nawiązać kontakt.
Avatar użytkownika
Heniek
 
Posty: 83
Dołączył(a): piątek, 9 listopada 2012, 22:53
Lokalizacja: Piła

Re: Inny gaźnik do M52

Postprzez towot » czwartek, 3 listopada 2016, 08:37

Panowie byście napisali coś więcej o tych gaźnikach, które stosujecie.
towot
 
Posty: 1264
Dołączył(a): poniedziałek, 27 grudnia 2010, 21:52

Re: Inny gaźnik do M52

Postprzez cylon1 » czwartek, 3 listopada 2016, 11:26

Witam. Gaźnik To jikov oznaczenie 2826. Lekko trzeba poszerzyć otworki przy mocowaniu do krucca bo ma bliżej siebie ok 0,5mm na stronę. Z drugiej strony tuleja redukcyjna na mocowanie filtra i linka musi być dłuższa chyba ok 1.5cm. No i chyba dysza paliwowa 95.
Warszawa 223 1969r, Fiat 126p 1990r, Osa M52 1964r, 2x motorynka M3 1990, Wsk b3 ex 1971r, Rower Diamond Męski 1947r. TEL. 603853328
Avatar użytkownika
cylon1
 
Posty: 626
Dołączył(a): niedziela, 29 lipca 2012, 09:20
Lokalizacja: Czersk (pomorskie)

Następna strona

Powrót do Silnik i osprzęt

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość