Osa się dusi po nagrzaniu

Osa się dusi po nagrzaniu

Postprzez roqabilly » poniedziałek, 17 kwietnia 2017, 11:19

Mam następujący problem. Po nagrzaniu silnika występuje efekt duszenia silnika. Dodaję gazu i brakuje mocy. Dusi się i gaśnie a potem trudno odpalić. Generalnie ma problemy z odpalaniem.

Ktoś mówił ze ,,puchnie tłok" bo nie ma dobrego chłodzenia. Może podczas remontu w 1995 ktoś założył dziadowski tłok? Ale jak sobie przypominam po remoncie jeździła. Miała chwilowe problemy z odpaleniem ale jechała....

Szukam dobrego fachowca który w okolicach Krakowa wyremontuje silnik.
roqabilly
 
Posty: 36
Dołączył(a): poniedziałek, 17 kwietnia 2017, 10:48

Re: Osa się dusi po nagrzaniu

Postprzez halcik » poniedziałek, 17 kwietnia 2017, 11:26

Za mały poziom paliwa, przytkana dysza w gaźniku. Ile od remontu nią przejechałeś, na czym polegał remont? Może wystarczy regulacja i jednak pojeździsz. Te silniki mają żywotność miedzyremontową około 20tyś więc sporo. Przy twoim problemie należałoby również sprawdzić jaką masz średnicę tloka, ponieważ gaźnik g20 będzie dawał za ubogą mieszankę przy pojemności 175cm3 i trzeba pomyśleć o wymianie dyszy głównej
Avatar użytkownika
halcik
Moderator
 
Posty: 2562
Dołączył(a): poniedziałek, 13 stycznia 2014, 15:38
Lokalizacja: Kutno

Re: Osa się dusi po nagrzaniu

Postprzez roqabilly » poniedziałek, 17 kwietnia 2017, 11:41

Generalnie po kapitalnym remoncie może przejechała 1000 km. Bak nie był czyszczony wiec może jakieś ,,syfki" przytykają dysze. Nie chce mi się wierzyć ze puchnie tłok.
Faktycznie może zacząć od gaźnika i wyczyszczenia/renowacji baku. A jak to nie pomoże to głębiej zaglądać. Wał i reszta jest ok. Między cylindrem a głowicą widoczny jest silikon/uszczelniacz. Może to coś jeszcze bruździ.
roqabilly
 
Posty: 36
Dołączył(a): poniedziałek, 17 kwietnia 2017, 10:48

Re: Osa się dusi po nagrzaniu

Postprzez halcik » poniedziałek, 17 kwietnia 2017, 11:53

Zacznij od zapłonu, sprawdź, czy jest iskra, czy świeca jak kopiesz jest mokra. Wyczyść gaźnik, zawsze mógł się zanieczyścić olejem z mieszanki. Mogły puścić simeringi, mogła puścić śruba spustowa lub uszczelka pod lub nad cylindrem. Tego jest sporo dlatego zacznij od gaźnika i zapłonu. Sprawdź później stan świecy i pisz
Avatar użytkownika
halcik
Moderator
 
Posty: 2562
Dołączył(a): poniedziałek, 13 stycznia 2014, 15:38
Lokalizacja: Kutno

Re: Osa się dusi po nagrzaniu

Postprzez Zdzisław56 » poniedziałek, 4 września 2017, 13:45

Co z tą Osą ? Jeździ ? U mnie był podobny problem. Wymieniłem cewkę zapłonową polskiej produkcji i jakieś 200 km było O.K. Teraz problem wrócił.Zauważyłem ,że świeca jest czarna . Może zmniejszyć poziom paliwa ? Pozdrawiam
Sulejów
Avatar użytkownika
Zdzisław56
 
Posty: 57
Dołączył(a): piątek, 26 grudnia 2014, 21:06

Re: Osa się dusi po nagrzaniu

Postprzez halcik » poniedziałek, 4 września 2017, 15:20

Poziom można łatwo sprawdzić i nie powinno się go ustawiać za bardzo pod warunki. Bo wszelkie większe odstępstwa od standardów często oznaczają problemy w innym miejscu. Czarna świecą oznacza nie dopalanie mieszanki, a przyczyn może być kilka w zależności od objawów dodatkowych: regulacja gaźnika (śruba wolnych obrotów i iglica), wyeksploatowany gaźnik, za duża przerwa na platynach, lewe powietrze na dolocie łącznie z kartami i cylindrem, za dużą ilość oleju zły rodzaj świecy (za ciepła świeca), zaciąganie oleju ze skrzyni. Wszystko to sprawia że świecą działa w złych warunkach obciążając cewkę. W takich warunkach szybko padają świece, ale i cewki.

Uwielbiam pisać na telefonie. Poprawie na kompie wieczorem :(
Avatar użytkownika
halcik
Moderator
 
Posty: 2562
Dołączył(a): poniedziałek, 13 stycznia 2014, 15:38
Lokalizacja: Kutno

Re: Osa się dusi po nagrzaniu

Postprzez cylon1 » poniedziałek, 4 września 2017, 17:04

Pędze z odsieczą zaraz dzwonie :D
Warszawa 223 1969r, Fiat 126p 1990r, Osa M52 1964r, 2x motorynka M3 1990, Wsk b3 ex 1971r, Rower Diamond Męski 1947r. TEL. 603853328
Avatar użytkownika
cylon1
 
Posty: 613
Dołączył(a): niedziela, 29 lipca 2012, 09:20
Lokalizacja: Czersk (pomorskie)

Re: Osa się dusi po nagrzaniu

Postprzez kramuz » czwartek, 21 czerwca 2018, 12:29

Witam !
Mam podobny problem z tym że u mnie silnik zapala perfekcyjnie obojętnie czy zimny czy ciepły,
pali od kopa, jednak po przejechaniu ok. 2-3 km silnik gaśnie i dalej nie ma jazdy.
Po odczekaniu ok. 5 min. mogę osę odpalić i pojechać dalej , ale po przejechaniu następnego odcinka silnik
znów gaśnie. Do niedawna skuter jeździł bez zastrzeżeń każdą odległość i nie było problemu.
Nic nie regulowałem w gaźniku , przerwa na platynkach prawidłowa, kilka świec wymienionych i dalej problem,
nawet kondensator wymieniłem na nowy i nic.
Może macie jakieś sugestie ?

Pozdrawiam kramuz
Avatar użytkownika
kramuz
 
Posty: 8
Dołączył(a): niedziela, 29 kwietnia 2018, 06:04

Re: Osa się dusi po nagrzaniu

Postprzez halcik » czwartek, 21 czerwca 2018, 13:34

Zatkane odpowietrzenia zbiornika. Odkręć nakrętke w chwili kryzysu, zostaw tylko lekko przyłapaną i jazda na kolejny test
Avatar użytkownika
halcik
Moderator
 
Posty: 2562
Dołączył(a): poniedziałek, 13 stycznia 2014, 15:38
Lokalizacja: Kutno

Re: Osa się dusi po nagrzaniu

Postprzez kramuz » czwartek, 21 czerwca 2018, 18:25

Jeździłem nawet z całkowicie odkręconym korkiem ale nic to nie dało, nadal ten sam problem :-(
Avatar użytkownika
kramuz
 
Posty: 8
Dołączył(a): niedziela, 29 kwietnia 2018, 06:04

Re: Osa się dusi po nagrzaniu

Postprzez cylon1 » czwartek, 21 czerwca 2018, 18:58

Moje pierwsze skojarzenie to brak paliwa. A gdy gaśnie to od razu się wyłącza czy pierw zakłócenia a potem gasnie
Warszawa 223 1969r, Fiat 126p 1990r, Osa M52 1964r, 2x motorynka M3 1990, Wsk b3 ex 1971r, Rower Diamond Męski 1947r. TEL. 603853328
Avatar użytkownika
cylon1
 
Posty: 613
Dołączył(a): niedziela, 29 lipca 2012, 09:20
Lokalizacja: Czersk (pomorskie)

Re: Osa się dusi po nagrzaniu

Postprzez halcik » czwartek, 21 czerwca 2018, 19:35

Zapchany kranik (siatka), zacinajacy się zaworek iglicowy, zapchana siatka na odstojniku gaźnika lub cewka WN.
Avatar użytkownika
halcik
Moderator
 
Posty: 2562
Dołączył(a): poniedziałek, 13 stycznia 2014, 15:38
Lokalizacja: Kutno

Re: Osa się dusi po nagrzaniu

Postprzez kramuz » czwartek, 21 czerwca 2018, 19:40

Jedzie normalnie i nagle gaśnie jak by zaspawało świecę, ale po odkręceniu świecy wszystko jest ok i świeca jest ładnie wypalona.
brak benzyny nie wchodzi w grę bo dzieje się to przy pełnym zbiorniku.Paliwo też normalnie dolatuje do gaźnika.
Co zauważyłem to że iskra po zatrzymaniu jest bardzo słabiutka ledwo widoczna, a może cewka po nagrzaniu szwankuje,
sam już nie wiem.
Avatar użytkownika
kramuz
 
Posty: 8
Dołączył(a): niedziela, 29 kwietnia 2018, 06:04

Re: Osa się dusi po nagrzaniu

Postprzez cylon1 » czwartek, 21 czerwca 2018, 20:53

Wiec paliwo masz ok. Obstawiam jeszcze cewke wysokiego napięcia. Poprostu gdy się nagrzeje uzwojenia dostaje przerwy i dlatego brak iskry. Wymień cewkę WN.
Warszawa 223 1969r, Fiat 126p 1990r, Osa M52 1964r, 2x motorynka M3 1990, Wsk b3 ex 1971r, Rower Diamond Męski 1947r. TEL. 603853328
Avatar użytkownika
cylon1
 
Posty: 613
Dołączył(a): niedziela, 29 lipca 2012, 09:20
Lokalizacja: Czersk (pomorskie)

Re: Osa się dusi po nagrzaniu

Postprzez halcik » piątek, 22 czerwca 2018, 11:32

Powyżej wymieniłem ci cewkę, tak samo zresztą jak cylon. A pełny zbiornik nie oznacza, że gdzieś po drodze nie ma zatoru. Możesz też nie mieć podkładki izolującej w gaźniku. Ale sam sobie odpowiedziałeś gdzie masz zacząć szukać problemu. Poczytaj o współczesnych cewkach lub szukaj oryginalnej. Jest jedna polecana firma i te które nawet nie podają swojej nazwy. Testuj i daj sprawozdanie czy pomogło.
Avatar użytkownika
halcik
Moderator
 
Posty: 2562
Dołączył(a): poniedziałek, 13 stycznia 2014, 15:38
Lokalizacja: Kutno

Re: Osa się dusi po nagrzaniu

Postprzez tomaszowczarz » piątek, 31 sierpnia 2018, 18:47

Witam
Zbyt mały poziom paliwa w gaźniku,
Zatkany korek paliwa
Kondensator
Albo jeżeli zastosowałeś papierowy filterek na wężyku to wywal go.
osa m52 63
motorynka pony M2 87r
suzuki marauder vz 800 2000r
Avatar użytkownika
tomaszowczarz
 
Posty: 121
Dołączył(a): piątek, 7 marca 2014, 20:12
Lokalizacja: Żory


Powrót do Silnik i osprzęt

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość