Rozbiórka silnika- skrzynia biegów. Problem

Rozbiórka silnika- skrzynia biegów. Problem

Postprzez bob423 » piątek, 20 kwietnia 2012, 20:27

Zabrałem się właśnie za rozbiórkę silnika celem ponownego uszczelnienia go oraz wyszkiełkowania ale mam pewien problem. Nie wiem jak wyjąć wałek trybu zdawczego który osadzony jest w karterze za pomocą jakiejś miedzianej tulejki. Nie chce tego na siłę wybijać żeby czasami czegoś nie uszkodzić. Do zobrazowania załączam zdjęcia. Czy ktoś z was ma na to pomysł?
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
bob423
 
Posty: 6
Dołączył(a): czwartek, 23 lutego 2012, 19:19
Lokalizacja: Września

Re: Rozbiórka silnika- skrzynia biegów. Problem

Postprzez bitels » sobota, 21 kwietnia 2012, 20:40

Ja na tych zdjęciach w ogóle nie widzę wałka zdawczego.
Jest tam wałek sprzęgłowy i pośredni.
Ten co go nie możesz wyjąć to wałek pośredni. A tulejka nie jest miedziana tylko brązowa.
Ktoś ją zapunktował przecinakiem dlatego może ciasno wchodzić.
Normalnie powinien wyjść lekko, jeżeli nie musisz go delikatnie wybić.
Jeżeli się nie obraca w tulejce to ona też do wymiany.
M 52 + Kilka innych polskich motocykli i motorowerów.
Avatar użytkownika
bitels
 
Posty: 585
Dołączył(a): sobota, 13 czerwca 2009, 19:08
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Rozbiórka silnika- skrzynia biegów. Problem

Postprzez bob423 » niedziela, 22 kwietnia 2012, 12:45

Zgadza się wałek sprzęgłowy i pośredni, mój błąd. Udało mi się go wybić. Dzięki za pomoc!
A przy okazji okazało się że mam pęknięty kawałek karterów. :( Teraz muszę poszukać tylko majstra któremu uda się to naprawić.
bob423
 
Posty: 6
Dołączył(a): czwartek, 23 lutego 2012, 19:19
Lokalizacja: Września

Re: Rozbiórka silnika- skrzynia biegów. Problem

Postprzez klaudiusz » czwartek, 3 kwietnia 2014, 09:25

temat odświeżam.

po pierwsze - według schematu w tym miejscu

Obrazek

(na schemacie nr 10 i 20)
Obrazek

powinna być jakaś podkładka/dystans? Nie mam pojęcia co to ma być. Jedyne co mi przychodzi do głowy, to podkładka sprężynująca - taka jak na foto. Ale czy to możliwe?

Obrazek



No i problem nr 2, czyli wałek.

Obrazek

czy na nim (wedlug schematu coś tam jest) powinna być taka tulejka?

Obrazek

jeśli tak, to w którą stronę powinno być ułożone wewnętrzne podtoczenie?

Obrazek
klaudiusz
 
Posty: 21
Dołączył(a): piątek, 13 września 2013, 21:53

Re: Rozbiórka silnika- skrzynia biegów. Problem

Postprzez halcik » czwartek, 3 kwietnia 2014, 10:24

pyt 1. Tak powinna być podkładka bo przy przełączaniu biegu jest ruch i to jest ochrona karteru przed wycieraniem, więc sprężystej bym na pewno nie wkładał. Zresztą czy taka grubość Ci w ogóle wejdzie?
pyt 2. Tulejka powinna być, ta Twoja wygląda na trochę wysłużoną, Z tego co pamiętam w jednym położeniu da się złożyć kartery, a w drugim już nie. Ale obstawiałbym wcięciem w stronę trybu zdawczego jako kieszonki do smarowania tulejki z brązu w wałku. Może ktoś skoryguje
Avatar użytkownika
halcik
Moderator
 
Posty: 2562
Dołączył(a): poniedziałek, 13 stycznia 2014, 15:38
Lokalizacja: Kutno

Re: Rozbiórka silnika- skrzynia biegów. Problem

Postprzez klaudiusz » czwartek, 3 kwietnia 2014, 11:21

Jeśli nie sprężysta, to jaka? Dobrać podkładkę?
klaudiusz
 
Posty: 21
Dołączył(a): piątek, 13 września 2013, 21:53

Re: Rozbiórka silnika- skrzynia biegów. Problem

Postprzez halcik » czwartek, 3 kwietnia 2014, 14:08

Ja miałem coś takiego jak na pierwszym zdjęciu u bob423 w miejscu nóżki zmiany biegów. Tylko ja ja miałem z obu stron
Avatar użytkownika
halcik
Moderator
 
Posty: 2562
Dołączył(a): poniedziałek, 13 stycznia 2014, 15:38
Lokalizacja: Kutno

Re: Rozbiórka silnika- skrzynia biegów. Problem

Postprzez tomaszowczarz » czwartek, 8 maja 2014, 21:15

witaj kolego.
akurat też jestem na etapie składanie silnika i myślę że nie ma tam być żadnej podkładki- ponieważ na ośce zmiany biegów nakładasz tulejkę startera i zabezpieczasz to segerem co spowoduje że wałek zmiany biegów nie ma możliwości cofania się do wewnątrz silnika i obcierania.
natomiast podkładka którą pokazałeś - ta z tym wyżłobieniem przychodzi na wałek główny w miejscu gdzie wchodzi do wałka zdawczego.
pozdrawiam.
osa m52 63
motorynka pony M2 87r
suzuki marauder vz 800 2000r
Avatar użytkownika
tomaszowczarz
 
Posty: 121
Dołączył(a): piątek, 7 marca 2014, 20:12
Lokalizacja: Żory

Re: Rozbiórka silnika- skrzynia biegów. Problem

Postprzez Maciekk » czwartek, 8 maja 2014, 23:16

1. Na wałku zmieniacza nie ma żadnych podkładek, to ma wyglądać tak jak na pierwszym zdjęciu
Pozycja 20 to cienki gumowy oring który siedzi w zagłębieniu na wałku zmieniacza - uszczelnia wałek zmieniacza względem wałka startera
A pozycja 10 to sprezynowe zabezpieczenie zabieraka które u Ciebie jest na wałku ale go słabo widać. W tym temacie nie kombinuj nic
GG 4440319
Osa M-52, Komar 2350
Warszawa 223
Ford Capri II Ghia
Avatar użytkownika
Maciekk
 
Posty: 338
Dołączył(a): niedziela, 6 grudnia 2009, 13:55
Lokalizacja: Kobyłka koło W-wy

Re: Rozbiórka silnika- skrzynia biegów. Problem

Postprzez klaudiusz » piątek, 9 maja 2014, 09:06

tak właśnie zrobiłem :)

a do tego, że to uszczelka, doszedłem dopiero kilka dni temu :)
klaudiusz
 
Posty: 21
Dołączył(a): piątek, 13 września 2013, 21:53

Re: Rozbiórka silnika- skrzynia biegów. Problem

Postprzez piotrkaczmarek9 » środa, 30 sierpnia 2017, 22:07

Pociągnę temat dalej, gdyż sam skręcam silnik do m52. W załączniku jak na zdjęciach przedstawiam koło zdawcze 22 zęby z "jakąś żółtą" podkładką i łożyskiem. Na ten wieloklin wchodzi koło łańcuchowe zdawcze 14 zębów. Po rozkręceniu mojego silnika zastałem stan jak na zdjęciach, jednakże nie mam pojęcia po co jest ta duża żółta podkładka między kołem 22 zęby a łożyskiem. Czy jest to przypadkowy wymysł jakiegoś mojego poprzednika? Podkładka ta znajduje się od strony skrzynki biegów, więc nie wiem za bardzo jaką rolę miałaby odgrywać - tym bardziej, że nie mogę jej znaleźć w katalogu części. A może powinna ona być z drugiej strony łożyska? Pomóżcie proszę i dajcie mi konkretne wskazówki (może ktoś ma zdjęcia).
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
piotrkaczmarek9
 
Posty: 26
Dołączył(a): niedziela, 26 kwietnia 2015, 15:13

Re: Rozbiórka silnika- skrzynia biegów. Problem

Postprzez towot » środa, 30 sierpnia 2017, 22:10

Też miałem taką podkładkę i również ją założyłem składając silnik.
towot
 
Posty: 1249
Dołączył(a): poniedziałek, 27 grudnia 2010, 21:52

Re: Rozbiórka silnika- skrzynia biegów. Problem

Postprzez halcik » środa, 30 sierpnia 2017, 22:45

Jest to prawdopodobnie coś ala pokładka dystansowa odsuwajaca tryb od krateru/łożyska. Może również ma inne zadanie bo ma za dużą średnicę. Nie miałem silnika bez tej podkładki
Avatar użytkownika
halcik
Moderator
 
Posty: 2562
Dołączył(a): poniedziałek, 13 stycznia 2014, 15:38
Lokalizacja: Kutno

Re: Rozbiórka silnika- skrzynia biegów. Problem

Postprzez piotrkaczmarek9 » środa, 30 sierpnia 2017, 23:14

Czy nie wpływa to na smarowanie łożyska? Ale z tego co pamiętam, to w mojej WFM S06 też miałem taką podkładkę.
piotrkaczmarek9
 
Posty: 26
Dołączył(a): niedziela, 26 kwietnia 2015, 15:13

Re: Rozbiórka silnika- skrzynia biegów. Problem

Postprzez hornetino » środa, 30 sierpnia 2017, 23:19

Wszstko masz ładnie rozrysowane tu:

viewtopic.php?f=24&t=770&hilit=sk%C5%82adanie+silnika&start=40

A ta mosiężna podkładka, to pozostałość po silniku M06. Pełniła ona rolę uszczelniacza.

W silniku podczas pracy powstaje nadciśnienie, uszczelnienie mosiężna podkładka-łożysko nie jest na tyle szczelne, aby olej się do niego nie przedostawał.
• Osa M52 (1963) • Komar MR232 (1967) • Komar 2328 (1970) • Pegaz 700 (1973) •
• tel. 502 614 834 • hornetino@icloud.com
Avatar użytkownika
hornetino
 
Posty: 901
Dołączył(a): sobota, 1 stycznia 2011, 23:44
Lokalizacja: Warszawa-Gocław


Powrót do Silnik i osprzęt

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość