halcik napisał(a):Będziesz robił coś poza sprężyną? W sumie 1/3 przebiegu już masz? Chodzi mi głównie o dół silnika
Nie , nie planuję nic robić "z dołem", ewentualnie simmeringi na wale z prawej strony - tak profilaktycznie.
Wał powinien wytrzymać w/g mnie co najmniej te 20 kkm , łożyska główne więcej.
Silnik do tej pory chodzi ładnie , cicho, nic nie stuka i nic się z nim nie dzieje.Pali na zimnym za 2-3 kopem, trzyma prędkość przelotową 65-70km/h.Z maksymalną ma trochę problem i większe górki "widzi wcześniej niż ja" , dlatego myślałem w najbliższym czasie przyjrzeć się raczej "górze" silnika ze względu na ciśnienie sprężania na poziomie 5,2 atm, bo "góra" ma więcej niż 7600 km przebiegu ( dokładnie nie wiem ile - to wie poprzedni właściciel ) .
W 2009 roku jak robiłem "generalkę silnika " to "u góry" zostawiłem ori cylinder i tłok , bo jeszcze mieściły się w zakresie tolerancji zużycia, zmieniłem wtedy jedynie pierścienie , nowy sworzeń tłoka, zabezpieczenia + tulejka w główce korby.
Mam w razie co przygotowany drugi , przeszlifowany oryginalny komplet cylek + oryginalny tłok FSO, ale chyba zmienię tylko pierścienie tak żeby "dokulać się" do tych ~ 20 000 km , czyli kolejnej generalki.
Tak naprawdę jak rozbiorę , pomierzę , zobaczę i wtedy zadecyduję.
Szkoda tylko że to nie stało się jesienią zeszłego roku , tylko teraz kiedy zaczyna się sezon a ja nie mam czasu.....

[URL=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/21217] [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/21217/icon3.png[/IMG][/URL]