Jak zabezpieczyć przed korozją.

Luźna dyskusja na różne tematy.

Jak zabezpieczyć przed korozją.

Postprzez arthek » poniedziałek, 10 września 2018, 08:19

Temat dla lakierników, trochę nie związany z Osą ale potrzebuję pomocy. ;)
W lakiernictwie i zabezpieczeniu stali siedzę trochę słabo więc mam parę pytań.

W swoim aucie na progu pod błotnikiem pojawiła mi się korozja i jest już spora.
Żeby się do niej dostać muszę zdjąć błotnik , wyczyścić do żywego i zabezpieczyć.

Na wyczyszczoną blachę chcę dać jakiś lakier reaktywny , i potem co dalej ?
Myślałem dać potem epoksyd ale gdzieś słyszałem że na reaktywny się nie daje epoksydu tylko podkład akrylowy.

A może na wyczyszczoną blachę dać od razu grubo sam podkład epoksydowy ? Tylko co ze rdzą która jest w porach ? Wiadomo że dokładnie się nie doczyści.

Chciałbym to zabezpieczyć na parę lat , tym bardziej że jest to początek progu przy przednim kole ( piach , sól , woda itp) wiec miejsce narażona na korozję.

Lakiery będę kupował w spray bo powierzchnia do zabezpieczenia jest nieduża , jakieś 15 x 15 cm 2
Generalnie jest to miejsce gdzie nie muszę nic szpachlowac bo go nie widać ( jest pod błotnikiem)

Z góry dzięki za info.
[URL=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/21217] [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/21217/icon3.png[/IMG][/URL]
Avatar użytkownika
arthek
 
Posty: 981
Dołączył(a): wtorek, 21 kwietnia 2009, 21:45
Lokalizacja: Kielce

Re: Jak zabezpieczyć przed korozją.

Postprzez halcik » poniedziałek, 10 września 2018, 08:55

Mogę Ci tylko napisać to co sam zawarłeś, nie kładzie się na podkład reaktywny epoksydu, tylko akryl. Kiedyś jak czytałem to opisywane było ważenie się jednej warstwy na drugiej choć nie jest to w 100% regułą. Co do farb w spreju to niech Ci dobiorą i załadują do puszki. Zwykłe farby mają dużą zawartość rozpuszczalników, co nie zapewnia dobrej trwałości malowanej powłoki. Do rozważań możesz dorzucić ostatnio poruszany temat odrdzewiania zbiornika. Może coś skorzystasz, choć gama produktów dostępnych do samochodów na rdzę jest bardzo szeroka.
Avatar użytkownika
halcik
Moderator
 
Posty: 2562
Dołączył(a): poniedziałek, 13 stycznia 2014, 15:38
Lokalizacja: Kutno

Re: Jak zabezpieczyć przed korozją.

Postprzez arthek » poniedziałek, 10 września 2018, 09:32

No właśnie czytałem różne teorie na ten temat i jak to z informacjami z netu bywa , że po przeczytaniu wiem mniej niż wcześniej.
Zastanawiałem się nad kombinacją reaktywny + podkład akrylowy ale podobno akryl chłonie wilgoć a w tym miejscu gdzie mam właśnie rudą woda i wilgoć jest częstym gościem , wyrzucana z przedniego koła. Epoxydowy jest "wodoodporny" .

A jakby udało się wyszlifować ruda go żywej blachy to czy można dać od razy podkład epoxydowy i na to baran ?

I przy okazji co to znaczy lakierowanie mokre na mokre ?
NA lekko wyschnięty ( lekko lepki) lakier kładę następny czy jednak musi być w dotyku suchy ?
[URL=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/21217] [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/21217/icon3.png[/IMG][/URL]
Avatar użytkownika
arthek
 
Posty: 981
Dołączył(a): wtorek, 21 kwietnia 2009, 21:45
Lokalizacja: Kielce

Re: Jak zabezpieczyć przed korozją.

Postprzez halcik » poniedziałek, 10 września 2018, 10:00

Lakiernik kiedyś mi mówił że kładzie się warstwę na warstwie gdy ta pierwsza lekko przeschnie, zazwyczaj około 2 godzin, ale czytałem że jeśli nie minie 3
24h to można kłaść warstwę na warstwę bez przygotowania. Po tym czasie należy lekko przejechać papierem aby miało do czego łapać.
Pamiętaj że moje rady są czysto teoretyczne lub zasłyszane. Najlepiej złapać za rękę jakiegoś lakiernika, który radzi sobie z rudą. Bo położyć sam kolor to każdy potrafi.
Avatar użytkownika
halcik
Moderator
 
Posty: 2562
Dołączył(a): poniedziałek, 13 stycznia 2014, 15:38
Lokalizacja: Kutno

Re: Jak zabezpieczyć przed korozją.

Postprzez arthek » poniedziałek, 10 września 2018, 10:09

Mam dokładnie w tym samym aucie i to samo na progu i w tym samym miejscu( może trochę mniejsze) co na tym forum, drugie zdjęcie od góry.
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... 25&t=20904
Ten gość który to opisuje po wyczyszczeniu dał brunoxa i na to 3 warstwy podkładu a ruda i tak po roku wyszła.
[URL=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/21217] [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/21217/icon3.png[/IMG][/URL]
Avatar użytkownika
arthek
 
Posty: 981
Dołączył(a): wtorek, 21 kwietnia 2009, 21:45
Lokalizacja: Kielce

Re: Jak zabezpieczyć przed korozją.

Postprzez halcik » poniedziałek, 10 września 2018, 10:50

Zawsze mogło być niedoczyszczone od wewnątrz, może coś innego było źle wykonane. To jest właśnie jeden z tematów który odstrasza mnie przed zakupem starego samochodu. Część lakierników z tematem rdzy sobie nie radzi. U mojego teścia po takiej walce spokój był na 3 lata, a co dalej ... . Jego magik zapewniał że będzie ok, a ruda i tak wyszła.
Powodzenia życzę
Avatar użytkownika
halcik
Moderator
 
Posty: 2562
Dołączył(a): poniedziałek, 13 stycznia 2014, 15:38
Lokalizacja: Kutno

Re: Jak zabezpieczyć przed korozją.

Postprzez arthek » poniedziałek, 10 września 2018, 11:17

Stary samochód ? :D
W Polsce Średnia wieku auta to 10-15 lat wiec bardzo nie odstaję .
Mój ma tylko 15 lat :lol: :lol: :lol: i jest najmłodszy w mojej "motoryzacyjnej stajni" :mrgreen: - mocnooo opiera się Rudej i poza tym jednym miejscem na karoserii nic nigdzie nie wyłazi .
"Nieco' starsza jest "babcia" Honda z doczepionym wahliwym wozem ( rodzinna taksówka) , potem jest Trabant 601 kombi , potem OSA z 1965 r a stawkę zamyka Jawa 250 Kyvacka z 1961 r.
[URL=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/21217] [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/21217/icon3.png[/IMG][/URL]
Avatar użytkownika
arthek
 
Posty: 981
Dołączył(a): wtorek, 21 kwietnia 2009, 21:45
Lokalizacja: Kielce

Re: Jak zabezpieczyć przed korozją.

Postprzez cylon1 » poniedziałek, 10 września 2018, 19:41

Prawda jest taka, rdzy nigdy się nie pozbędziesz na wieki jedyne co możesz zrobić to zrobić to w taki sposób aby rdza pojawiła się jak najpóźniej
Warszawa 223 1969r, Fiat 126p 1990r, Osa M52 1964r, 2x motorynka M3 1990, Wsk b3 ex 1971r, Rower Diamond Męski 1947r. TEL. 603853328
Avatar użytkownika
cylon1
 
Posty: 613
Dołączył(a): niedziela, 29 lipca 2012, 09:20
Lokalizacja: Czersk (pomorskie)

Re: Jak zabezpieczyć przed korozją.

Postprzez halcik » poniedziałek, 10 września 2018, 21:01

Poszukam jeszcze w notatkach o tak zwanych protektorach i poszukam jak to wygląda dla zwykłego śmiertelnika - kosztowo. Ewentualnie podłączyć pod prąd i odpowiednie "napiecie" i odwracać co dzień po trochu :)
Avatar użytkownika
halcik
Moderator
 
Posty: 2562
Dołączył(a): poniedziałek, 13 stycznia 2014, 15:38
Lokalizacja: Kutno

Re: Jak zabezpieczyć przed korozją.

Postprzez webster » wtorek, 11 września 2018, 22:13

Coż moim zdaniem progi to niestety pięta achillesa każdego samochodu , malo kto zwraca uwage czy nadkole siedzi w karoserii wlaściwie . A nawet jak siedzi to zdejmij sobie koło , odkręć te pare srubek ( wiem problematyczne bo na bank zgniłe ) i zobacz ile syfu wyleci liscie resztki zwierząt itp. Zazwyczaj nikt tego nie robi dostaje sie to w okolice poczatku progu nasiąka i gnije . Moim.zdaniem malo realne by to szlifujac od zewnatrz zrobic tak by bylo na lata od wewnatrz zawsze i tak zacznie gnic. Cóż nasze auta to nie osa ;-) ani maseratti .
Sam mam grande punto 2008 po dzwonie mojej zony ( zima dzien przed wyjazdem na narty ) poszedl zderzak z przodu połatałem żywicą epoxydowa szpachla o plastiku lakier w spreyu ( podklad baza klar) w zimie w garazu i dało radę efekt nawet mnie zaskoczył malowałem cały. Koszt spraye itp 100zł

Opierając sie na opiniach na necie .... lepiej kupić nowy zderzak 600 zl i dac lakiernikowi 500 zł bo bez pistoletu za 3000 zł nie startuj.

Nasze forum jest naprawde jednym z niewielu gdzie można znależć info bez zbednego bełkotu przerośnietego przez wielkie ego.
Osa m52 Wiatka wp.150 Vespa 125gt Awo 425s Jawa 555
Avatar użytkownika
webster
 
Posty: 309
Dołączył(a): czwartek, 5 marca 2009, 01:25
Lokalizacja: gliwice

Re: Jak zabezpieczyć przed korozją.

Postprzez arthek » czwartek, 13 września 2018, 11:53

Myślałem nad wypiaskowaniem tego progu i błotnika i położyć na to bezpośrednio epoksyd.
Miał ktoś z was w rękach taką piaskarkę ?
Co to jest warte ?
https://allegro.pl/piaskarka-syfonowa-3 ... ml#thumb/1

Mam też Trabanta do odbudowy i tam też by mi się przydała piaskarka do różnych rzeczy .
[URL=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/21217] [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/21217/icon3.png[/IMG][/URL]
Avatar użytkownika
arthek
 
Posty: 981
Dołączył(a): wtorek, 21 kwietnia 2009, 21:45
Lokalizacja: Kielce


Powrót do Offtopic

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron