Osa wrocławska

Pochwalcie się Waszymi Osami

Osa wrocławska

Postprzez rafciojawa » czwartek, 26 stycznia 2017, 10:35

W końcu się dokopałem.Sprzęcik już w zaawansowanym stadium.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
rafciojawa
 
Posty: 67
Dołączył(a): wtorek, 3 stycznia 2017, 14:34

Re: Osa wrocławska

Postprzez rafciojawa » czwartek, 26 stycznia 2017, 10:38

Na finiszu,chcę zrobić na takową :D
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
rafciojawa
 
Posty: 67
Dołączył(a): wtorek, 3 stycznia 2017, 14:34

Re: Osa wrocławska

Postprzez Karol » czwartek, 26 stycznia 2017, 10:40

Nawet nieźle się prezentuje mam nadzieje ze pozostałe graty posiadasz ? :D
2x Osa M52 (trzecia podczas kompletowania), Simson S51, 2x Komar Sztywniak
W przyszłości: kolejna M52, Junak M10, WSK B1, SHL M11
Avatar użytkownika
Karol
 
Posty: 1440
Dołączył(a): wtorek, 29 września 2015, 18:17
Lokalizacja: Kielce/Włoszczowa

Re: Osa wrocławska

Postprzez rafciojawa » czwartek, 26 stycznia 2017, 11:12

Oczywiście,zaczynam wszystko ściągać z pawlacza,a ta perełka w kąt. ;)
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Ostatnio edytowano czwartek, 26 stycznia 2017, 17:51 przez rafciojawa, łącznie edytowano 1 raz
rafciojawa
 
Posty: 67
Dołączył(a): wtorek, 3 stycznia 2017, 14:34

Re: Osa wrocławska

Postprzez Yaro » czwartek, 26 stycznia 2017, 15:05

Piękne AVO :D
Osa M 52 x 3, Osa M 50, Jawa 250, Pannonia TLF de luxe, IFA BK 350, SHL M06 T, Junak M10, SHL M11, Simson SR 2
Avatar użytkownika
Yaro
Moderator
 
Posty: 2306
Dołączył(a): piątek, 10 lipca 2015, 16:19
Lokalizacja: Sulejówek

Re: Osa wrocławska

Postprzez rafciojawa » czwartek, 26 stycznia 2017, 17:28

No to lecimy.
nr.1 czy tu nie ma żadnego odboju?
nr.2 czy ten drut to oryginalny patent?
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
rafciojawa
 
Posty: 67
Dołączył(a): wtorek, 3 stycznia 2017, 14:34

Re: Osa wrocławska

Postprzez Karol » czwartek, 26 stycznia 2017, 17:49

Pyt nr 1
Tam nie powinno być odbojnka, ma uderzać w ramę
Pyt nr 2
Pręt wygląda na oryginał choć jest trochę skrzywiony, dodatkowo powinna się na tym małym wałeczku znajdować zawleczka

Nie ma sensu ratować starego napewno będziesz coś do niej zamawiał to masz gotowy wyrób w ocynku http://www.skuterdebica.hg.pl/inc/display.php?id=5216
2x Osa M52 (trzecia podczas kompletowania), Simson S51, 2x Komar Sztywniak
W przyszłości: kolejna M52, Junak M10, WSK B1, SHL M11
Avatar użytkownika
Karol
 
Posty: 1440
Dołączył(a): wtorek, 29 września 2015, 18:17
Lokalizacja: Kielce/Włoszczowa

Re: Osa wrocławska

Postprzez hornetino » czwartek, 26 stycznia 2017, 18:21

Re. Pyt nr 1

… a jeżeli takie rozwiązanie, będzie Cię irytować, tak jak mnie irytowało, możesz zrobić to:

IMG_2466.jpg
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
• Osa M52 (1963) • Komar MR232 (1967) • Komar 2328 (1970) • Pegaz 700 (1973) •
• tel. 502 614 834 • hornetino@icloud.com
Avatar użytkownika
hornetino
 
Posty: 908
Dołączył(a): sobota, 1 stycznia 2011, 23:44
Lokalizacja: Warszawa-Gocław

Re: Osa wrocławska

Postprzez rafciojawa » czwartek, 26 stycznia 2017, 20:25

Dzięki,tak właśnie myślałem ;)
pytanie nr.3 czy rozłącznik tylnej lampy sprawdza się,czy raczej zastosować polski zamiennik patent-skrętka ;)
rafciojawa
 
Posty: 67
Dołączył(a): wtorek, 3 stycznia 2017, 14:34

Re: Osa wrocławska

Postprzez Yaro » czwartek, 26 stycznia 2017, 21:24

Czy chodzi Ci o złącze elektryczne mocowane do ramy i kokonu? Jeżeli tak to spokojnie możesz je zostawić a jak nie masz zamów u Zygzaka. Działa bez problemów i ułatwia ściąganie kokonu.
Osa M 52 x 3, Osa M 50, Jawa 250, Pannonia TLF de luxe, IFA BK 350, SHL M06 T, Junak M10, SHL M11, Simson SR 2
Avatar użytkownika
Yaro
Moderator
 
Posty: 2306
Dołączył(a): piątek, 10 lipca 2015, 16:19
Lokalizacja: Sulejówek

Re: Osa wrocławska

Postprzez marwoj » piątek, 27 stycznia 2017, 17:49

Ad1
U mnie w tym miejscu jest gumka, zamontowana na ramieniu kopniaka,
Wygląda na orginał
Osa M-52, Wsk 125 KOS, Trabant 601, mz etz 251
marwoj
 
Posty: 62
Dołączył(a): niedziela, 6 kwietnia 2014, 21:00
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: Osa wrocławska

Postprzez hornetino » piątek, 27 stycznia 2017, 21:10

marwoj napisał(a):Ad1
U mnie w tym miejscu jest gumka, zamontowana na ramieniu kopniaka,
Wygląda na orginał


Mogłbyś pokazać zdjęcie tego rozwiązania?
• Osa M52 (1963) • Komar MR232 (1967) • Komar 2328 (1970) • Pegaz 700 (1973) •
• tel. 502 614 834 • hornetino@icloud.com
Avatar użytkownika
hornetino
 
Posty: 908
Dołączył(a): sobota, 1 stycznia 2011, 23:44
Lokalizacja: Warszawa-Gocław

Re: Osa wrocławska

Postprzez marwoj » niedziela, 29 stycznia 2017, 18:39

Tak, zrobię zdjęcie. W przyszłym tygodniu.
Osa M-52, Wsk 125 KOS, Trabant 601, mz etz 251
marwoj
 
Posty: 62
Dołączył(a): niedziela, 6 kwietnia 2014, 21:00
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: Osa wrocławska

Postprzez Charlotta » niedziela, 29 stycznia 2017, 22:10

Ja też proszę o zdjęcie, nie zapomnij :-)
Wfm Osa M-52, Wfm Osa M-50, Ifa Bk 350, Wsk m06 B3 Gil, Komarki, Ogary, Wsk m06 B1, Wfm M06, Shl M11, Mz Ts 150, Shl M17 Gazela, inne zwłoki
Avatar użytkownika
Charlotta
 
Posty: 60
Dołączył(a): czwartek, 7 listopada 2013, 16:25
Lokalizacja: Kursko

Re: Osa wrocławska

Postprzez marwoj » niedziela, 5 lutego 2017, 16:13

Obiecane zdjęcie, zapamiętałem to trochę inaczej, wydawało mi się że to zagięta blaszka z gumą, ale to raczej patent poprzedniego właściciela
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Osa M-52, Wsk 125 KOS, Trabant 601, mz etz 251
marwoj
 
Posty: 62
Dołączył(a): niedziela, 6 kwietnia 2014, 21:00
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: Osa wrocławska

Postprzez Charlotta » niedziela, 5 lutego 2017, 18:44

Dzięki :-)
Wfm Osa M-52, Wfm Osa M-50, Ifa Bk 350, Wsk m06 B3 Gil, Komarki, Ogary, Wsk m06 B1, Wfm M06, Shl M11, Mz Ts 150, Shl M17 Gazela, inne zwłoki
Avatar użytkownika
Charlotta
 
Posty: 60
Dołączył(a): czwartek, 7 listopada 2013, 16:25
Lokalizacja: Kursko

Re: Osa wrocławska

Postprzez rafciojawa » poniedziałek, 6 lutego 2017, 12:55

Wracając do mocowania błotnika,czy wszystkie cztery śruby mocujące są ozdobne?
Zakupiłem nowe gumy tulei wahacza,są za luźne,czy były różne rozmiary?
Czy mocowanie amorków i błotnika jest na wspólną śrubkę?
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
rafciojawa
 
Posty: 67
Dołączył(a): wtorek, 3 stycznia 2017, 14:34

Re: Osa wrocławska

Postprzez halcik » poniedziałek, 6 lutego 2017, 13:02

Tuleja do kibel, moim zdaniem tam powinna być zwulkanizowana guma. Poszukaj tematu i wyrób sobie swoje zdanie. To co kupiłeś to jako ozdobę można traktować.
Śruby oba typy były ozdobne.
Błotnik i amorek trzyma ta sama śruba
Avatar użytkownika
halcik
Moderator
 
Posty: 2576
Dołączył(a): poniedziałek, 13 stycznia 2014, 15:38
Lokalizacja: Kutno

Re: Osa wrocławska

Postprzez cylon1 » poniedziałek, 6 lutego 2017, 13:08

Tuleja gumowa szybko się zużyje. Ja stosuje silentbloki , od czego niemam pojęcia poprostu idę do sklepu i dopasowuje jedynie trzeba ja skrucić bo jest za długa. Nawet we wiesi wywaliłem te tulejki z tylnego wahacza i zastąpiłem silenblokami.
Warszawa 223 1969r, Fiat 126p 1990r, Osa M52 1964r, 2x motorynka M3 1990, Wsk b3 ex 1971r, Rower Diamond Męski 1947r. TEL. 603853328
Avatar użytkownika
cylon1
 
Posty: 617
Dołączył(a): niedziela, 29 lipca 2012, 09:20
Lokalizacja: Czersk (pomorskie)

Re: Osa wrocławska

Postprzez hornetino » poniedziałek, 6 lutego 2017, 13:12

Tuleje zawieszenia zarówno na przód, jak i tył są jednakowe i powinny być ZAWULKANIZOWANE!!! Inaczej nie spełniają swojej roli.

spójrz:

bitels napisał(a):I te tulejki ci są rozpadną chwila moment...
Widzę, że nie rozumiecie idei działania silentblocku. Momenty skrętne mają się przenosić w gumie, nie przez obrót.Dlatego bardzo ważne jest aby dokręcać elementy zawieszenia na złożonym pojeździe stojącym na kołach. Tulejki muszą być zawulkanizowane z gumą na gorąco, wtedy są praktycznie przyklejone do gumy .Jeżeli nie będą zaczną się obracać co spowoduje wzrost temperatury i bardzo szybkie zniszczenie gumy.
Tego problemu nie ma właśnie z tulejami z poliuretanu jeżeli nawet tulejka się obróci to wzrost temperatury powoduje rozszerzenie się elastomeru co spowoduje zakleszczenie się połączenia. Mogą przenieść o wiele większe siły i wytrzymują dużo więcej.
• Osa M52 (1963) • Komar MR232 (1967) • Komar 2328 (1970) • Pegaz 700 (1973) •
• tel. 502 614 834 • hornetino@icloud.com
Avatar użytkownika
hornetino
 
Posty: 908
Dołączył(a): sobota, 1 stycznia 2011, 23:44
Lokalizacja: Warszawa-Gocław

Następna strona

Powrót do Wasze Osy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość