M52 Tarnowskie Góry

Pochwalcie się Waszymi Osami

Re: M52 Tarnowskie Góry

Postprzez Endrju057 » poniedziałek, 6 listopada 2017, 10:04

RAL 6027 jest trochę ciemniejszy od mojego koloru, lakier był dobierany w/g obudowy lampy.
Osa M52(65r), Junak M07(59r), Junak M10(64r), Mz Es 250/1(63r), Jawa 353/03 (57r), Awo Sport 425S(58r), Simson Sr2(58r)
Avatar użytkownika
Endrju057
 
Posty: 173
Dołączył(a): poniedziałek, 19 grudnia 2016, 11:11
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: M52 Tarnowskie Góry

Postprzez halcik » poniedziałek, 6 listopada 2017, 19:01

Brawo, nie poszedłeś na łatwiznę i zostawiłeś szef na osłonach nóg. Czekam na dalsze postępy :)
Avatar użytkownika
halcik
Moderator
 
Posty: 2308
Dołączył(a): poniedziałek, 13 stycznia 2014, 15:38
Lokalizacja: Kutno

Re: M52 Tarnowskie Góry

Postprzez KarolOsaM52 » poniedziałek, 6 listopada 2017, 19:08

I brawo za to że nie zostały zaszpachlowane spawy łączące blachy w tunelu od strony błotnika. Ładnie by to pękało jak by dostało drgań :D
2x Osa M52 (trzecia podczas kompletowania), Simson S51, 2x Komar Sztywniak
W przyszłości: kolejna M52, Junak M10, WSK B1, SHL M11
Avatar użytkownika
KarolOsaM52
 
Posty: 1276
Dołączył(a): wtorek, 29 września 2015, 18:17
Lokalizacja: Kielce/Włoszczowa

Re: M52 Tarnowskie Góry

Postprzez Endrju057 » wtorek, 7 listopada 2017, 08:59

Staram się :lol:
Osa M52(65r), Junak M07(59r), Junak M10(64r), Mz Es 250/1(63r), Jawa 353/03 (57r), Awo Sport 425S(58r), Simson Sr2(58r)
Avatar użytkownika
Endrju057
 
Posty: 173
Dołączył(a): poniedziałek, 19 grudnia 2016, 11:11
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: M52 Tarnowskie Góry

Postprzez KarolOsaM52 » czwartek, 9 listopada 2017, 11:10

Dopatrzyłem się jeszcze ze w twojej osłonie nóg zostały zaszpachlowane otwory na znaczek Osa. Będziesz musiał szukać i przewiercić od nowa.
Operacja trochę ryzykowna, oby tylko lakier nie odprysnął :)
2x Osa M52 (trzecia podczas kompletowania), Simson S51, 2x Komar Sztywniak
W przyszłości: kolejna M52, Junak M10, WSK B1, SHL M11
Avatar użytkownika
KarolOsaM52
 
Posty: 1276
Dołączył(a): wtorek, 29 września 2015, 18:17
Lokalizacja: Kielce/Włoszczowa

Re: M52 Tarnowskie Góry

Postprzez Endrju057 » czwartek, 9 listopada 2017, 13:32

Lakiernik zawalił, ale z wierceniem powinienem dać sobie radę. Jeżeli możesz to zmierz jaka jest odległość brzegu litery "O" na godzinie 9-tej i 12-tej, wtedy napis będzie na właściwym miejscu.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Osa M52(65r), Junak M07(59r), Junak M10(64r), Mz Es 250/1(63r), Jawa 353/03 (57r), Awo Sport 425S(58r), Simson Sr2(58r)
Avatar użytkownika
Endrju057
 
Posty: 173
Dołączył(a): poniedziałek, 19 grudnia 2016, 11:11
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: M52 Tarnowskie Góry

Postprzez KarolOsaM52 » czwartek, 9 listopada 2017, 17:56

W tym momencie nie pomogę gdyż moja osłona pojechała na poprawkę do lakiernika, ale napewno koledzy pomogą :)
2x Osa M52 (trzecia podczas kompletowania), Simson S51, 2x Komar Sztywniak
W przyszłości: kolejna M52, Junak M10, WSK B1, SHL M11
Avatar użytkownika
KarolOsaM52
 
Posty: 1276
Dołączył(a): wtorek, 29 września 2015, 18:17
Lokalizacja: Kielce/Włoszczowa

Re: M52 Tarnowskie Góry

Postprzez webster » piątek, 10 listopada 2017, 23:49

poszukaj Patentu z magnesem i kulką z łożyska był gdzieś na forum opisany ( aby znależć zaszpachlowane otwory )
Osa m52 Wiatka wp.150 Vespa 125gt Awo 425s Jawa 555
Avatar użytkownika
webster
 
Posty: 297
Dołączył(a): czwartek, 5 marca 2009, 01:25
Lokalizacja: gliwice

Re: M52 Tarnowskie Góry

Postprzez Endrju057 » sobota, 11 listopada 2017, 19:49

Mogły być zaspawane
Osa M52(65r), Junak M07(59r), Junak M10(64r), Mz Es 250/1(63r), Jawa 353/03 (57r), Awo Sport 425S(58r), Simson Sr2(58r)
Avatar użytkownika
Endrju057
 
Posty: 173
Dołączył(a): poniedziałek, 19 grudnia 2016, 11:11
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: M52 Tarnowskie Góry

Postprzez Endrju057 » sobota, 11 listopada 2017, 20:02

Koledzy prośba i pytanie:
-kto odstąpi 1 szt (pierścień uszczelniający ) poz. 29, T3 , pilne bo miałem tylko jeden, poprzednik, który remontował silnik nie założył go.
- czy przy wałku zmiany biegów nie powinno być w korpusie tuleji, bo jest tu duży luz ? (nie znalazłem na schemacie)
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Osa M52(65r), Junak M07(59r), Junak M10(64r), Mz Es 250/1(63r), Jawa 353/03 (57r), Awo Sport 425S(58r), Simson Sr2(58r)
Avatar użytkownika
Endrju057
 
Posty: 173
Dołączył(a): poniedziałek, 19 grudnia 2016, 11:11
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: M52 Tarnowskie Góry

Postprzez zygzak » sobota, 11 listopada 2017, 20:31

Tulejki nie może być bo tam wchodzi wałek rozrusznika.
Kilka Os+kilkanaście innych peerelowskich motocykli,Cezeta 502 i oczywiście ZZR1200
601192677-Robert
Avatar użytkownika
zygzak
 
Posty: 669
Dołączył(a): niedziela, 18 marca 2012, 10:34
Lokalizacja: Turek

Re: M52 Tarnowskie Góry

Postprzez halcik » sobota, 11 listopada 2017, 20:51

Endrju nie żartujemy sobie z kolegów :) weź element 27 pójdź do sklepu i powiedz poproszę oring do tego. Odnośnie tulejki to zygzak już odpowiedział na twoje pytanie.
Ps jeśli masz przykrecony już kosz sprzęgła to trochę się napocisz z założeniem podkładki, sprężyny i wałka. Spokojnie da się, ale nie bluźnij za głośno
Avatar użytkownika
halcik
Moderator
 
Posty: 2308
Dołączył(a): poniedziałek, 13 stycznia 2014, 15:38
Lokalizacja: Kutno

Re: M52 Tarnowskie Góry

Postprzez hornetino » sobota, 11 listopada 2017, 21:44

Kosz i tak musisz ściągać (o ile jest zamontowany), bo nie masz założonego łańcuszka sprzęgłowego, który zakłada się równocześnie na małą zębatkę sprzęgłową, zębatkę kosza i dopiero wszystko razem montuje odpowiednio na wale i wałku głównym (oczywiście po uprzednim zdystansowaniu kosza). Wcześniej jednak, aby uniknąć zbędnej gimnastyki, powinienenś zamontować wałek rozrusznika wraz z półksiężycem, podkładką i sprężyną powrotną. T3/29 to zwykły oring, bodajże 43x2 albo 44x1,5 - dobierz do tulejek.
• Osa M52 (1963) • Komar MR232 (1967) • Komar 2328 (1970) •
Avatar użytkownika
hornetino
 
Posty: 733
Dołączył(a): sobota, 1 stycznia 2011, 23:44
Lokalizacja: Warszawa

Re: M52 Tarnowskie Góry

Postprzez Endrju057 » niedziela, 12 listopada 2017, 10:41

Halcik, nie zartuję z kolegów, pierwszy raz składam silnik, przy rozbieraniu silnika robiłem zdjęcia i segregowałem części jak na schemacie, dopiero przy składaniu, porównując z rysunkiem zauważyłem brak pierścienia w lewym karterze na wale i nie mogę porównać go z drugim pieścieniem , bo jest już założony. Średnicę zewnętrzną wymierzyłem (47mm tak jak łożysko poz. 26 T-3 ) chodziło mi o jego grubość. Dlatego nie nabiłem łożyska, aby założyć pierścień. Co do wałka rozrusznika dzięki za odpowiedź, wszystko jasne.
Może nie do końca składam silnik zgodnie z kolejnością montażu poszczególnych części, ale się staram i mam z tego dużą frajdę, a jak odpali i będzie wszystko ok to będzie super. :D
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Osa M52(65r), Junak M07(59r), Junak M10(64r), Mz Es 250/1(63r), Jawa 353/03 (57r), Awo Sport 425S(58r), Simson Sr2(58r)
Avatar użytkownika
Endrju057
 
Posty: 173
Dołączył(a): poniedziałek, 19 grudnia 2016, 11:11
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: M52 Tarnowskie Góry

Postprzez hornetino » niedziela, 12 listopada 2017, 15:36

Oring powinien byc tak dobrany, aby po założeniu na tulejkę odległościową, delikatnie wystawał poza jej średnicę (0,2 - 0,3 mm). Po założeniu tulejki w karter, oring układa się (jest ściskany) uszczelniając tym samym połączenie. Jeżeli będzie za cieńki - nie będzie uszczelniał, jeżeli za gruby - nie włożysz tulejki, a jeżeli włożysz - zetniesz oring. Dlatego sugerowanie się tylko średnicą zewnętrzną i grubością oringu nie jest dobrm pomysłem. Poza tym oring nie może luźno „latać” na tulejce. Polecam więc zmierzenie średnicy tulejki w rowku pod uszczelniacz, kupienie oringu 1 mm mniejszego (wymiary oringu to AxB, gdzie A to średnica wewnętrzna, B grubość) i dobranie jego grubości metodą prób. Z doświadczenia wiem, że tulejki nie były robione z zegarmistrzowską precyzją i w niektórch wystarczył oring grubości 1,5 mm, a w innych 2 mm, miałem też przypadek, że rowek nie miał jednakowej głębokości na obwodzie tulejki :shock: więc nie można tu raczej podać jednej, generalnej recepty dla wszystkich :) Acha, pamiętaj także, aby nie montować uszczelnień na sucho :D
• Osa M52 (1963) • Komar MR232 (1967) • Komar 2328 (1970) •
Avatar użytkownika
hornetino
 
Posty: 733
Dołączył(a): sobota, 1 stycznia 2011, 23:44
Lokalizacja: Warszawa

Re: M52 Tarnowskie Góry

Postprzez Endrju057 » niedziela, 12 listopada 2017, 16:56

Dzięki, napisane klarowne, dam radę.
Osa M52(65r), Junak M07(59r), Junak M10(64r), Mz Es 250/1(63r), Jawa 353/03 (57r), Awo Sport 425S(58r), Simson Sr2(58r)
Avatar użytkownika
Endrju057
 
Posty: 173
Dołączył(a): poniedziałek, 19 grudnia 2016, 11:11
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: M52 Tarnowskie Góry

Postprzez halcik » niedziela, 12 listopada 2017, 17:06

Dlatego polecałem wizytę razem z tuleją w sklepie
Avatar użytkownika
halcik
Moderator
 
Posty: 2308
Dołączył(a): poniedziałek, 13 stycznia 2014, 15:38
Lokalizacja: Kutno

Re: M52 Tarnowskie Góry

Postprzez Endrju057 » poniedziałek, 13 listopada 2017, 12:28

Byłem z tuleją w sklepie i kupiłem oringi w 2 wymiarach, w sobotę działam dalej z silnikiem.
-Taki miałem bajzel z dzwignią i cięgnem automatu stopu, może ma ktoś zdjęcie jak to powinno wyglądać, jakie są wymiary dzwigni i cięgna T16. poz. 3 i 4 bo nie znalazłem tych pozycji w sklepach internetowych i muszę je dorobić.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Osa M52(65r), Junak M07(59r), Junak M10(64r), Mz Es 250/1(63r), Jawa 353/03 (57r), Awo Sport 425S(58r), Simson Sr2(58r)
Avatar użytkownika
Endrju057
 
Posty: 173
Dołączył(a): poniedziałek, 19 grudnia 2016, 11:11
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: M52 Tarnowskie Góry

Postprzez hornetino » poniedziałek, 13 listopada 2017, 13:02

DzwigniaSTOPU.jpg

DzwigniaSTOPU_I.jpg

DzwigniaSTOPU_II.jpg

DzwigniaSTOPU_III.jpg

DzwigniaSTOPU_IV.jpg

DzwigniaSTOPU_V.jpg

Pret.JPG
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
• Osa M52 (1963) • Komar MR232 (1967) • Komar 2328 (1970) •
Avatar użytkownika
hornetino
 
Posty: 733
Dołączył(a): sobota, 1 stycznia 2011, 23:44
Lokalizacja: Warszawa

Re: M52 Tarnowskie Góry

Postprzez halcik » poniedziałek, 13 listopada 2017, 13:35

Endrju057 mam taką blaszkę lub bardzo podobną, sprzedam Ci w cenie 2,50 (na piwo za fatygę) plus wysyłka czym sobie zamarzysz, sprężynkę musisz szukać dalej lub wykorzystaj od automatu stopu współczesnego plus jakiś drucik
Avatar użytkownika
halcik
Moderator
 
Posty: 2308
Dołączył(a): poniedziałek, 13 stycznia 2014, 15:38
Lokalizacja: Kutno

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Wasze Osy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość