M52 Tarnowskie Góry

Pochwalcie się Waszymi Osami

Re: M52 Tarnowskie Góry

Postprzez Endrju057 » poniedziałek, 5 marca 2018, 15:05

NIE, NIE, NIE, po prostu mi to umknęło, błąd naprawię.
Osa M52 (65r), Osa M52 (65r), Junak M07 (59r), Junak M10 (64r), Mz Es 250/1 (63r), Jawa 353/03 (57r), Awo Sport 425S (58r), DKW 100 (38r)
Avatar użytkownika
Endrju057
 
Posty: 220
Dołączył(a): poniedziałek, 19 grudnia 2016, 11:11
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: M52 Tarnowskie Góry

Postprzez Endrju057 » poniedziałek, 16 kwietnia 2018, 08:40

Jakie są wymiary śrub do mocowania silnika M52. Szukałem w katalogu ale nie znalazłem a w mojej Osie były wyraźnie za długie.
Osa M52 (65r), Osa M52 (65r), Junak M07 (59r), Junak M10 (64r), Mz Es 250/1 (63r), Jawa 353/03 (57r), Awo Sport 425S (58r), DKW 100 (38r)
Avatar użytkownika
Endrju057
 
Posty: 220
Dołączył(a): poniedziałek, 19 grudnia 2016, 11:11
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: M52 Tarnowskie Góry

Postprzez hornetino » poniedziałek, 16 kwietnia 2018, 08:53

M8x48 (T9/8), czyli wg dzisiejszych norm M8x50, najlepiej klasy 8.8.
• Osa M52 (1963) • Komar MR232 (1967) • Komar 2328 (1970) • Pegaz 700 (1973) •
• tel. 502 614 834 • hornetino@icloud.com
Avatar użytkownika
hornetino
 
Posty: 856
Dołączył(a): sobota, 1 stycznia 2011, 23:44
Lokalizacja: Warszawa-Gocław

Re: M52 Tarnowskie Góry

Postprzez Endrju057 » poniedziałek, 16 kwietnia 2018, 11:27

Dzięki hornetino.
Osa M52 (65r), Osa M52 (65r), Junak M07 (59r), Junak M10 (64r), Mz Es 250/1 (63r), Jawa 353/03 (57r), Awo Sport 425S (58r), DKW 100 (38r)
Avatar użytkownika
Endrju057
 
Posty: 220
Dołączył(a): poniedziałek, 19 grudnia 2016, 11:11
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: M52 Tarnowskie Góry

Postprzez Endrju057 » wtorek, 17 kwietnia 2018, 07:54

Chcę kupić do Osy akumulator żelowy, jakieś podpowiedzi ? a może kwasowy ? ( jaki producent, gdzie go kupić)
Osa M52 (65r), Osa M52 (65r), Junak M07 (59r), Junak M10 (64r), Mz Es 250/1 (63r), Jawa 353/03 (57r), Awo Sport 425S (58r), DKW 100 (38r)
Avatar użytkownika
Endrju057
 
Posty: 220
Dołączył(a): poniedziałek, 19 grudnia 2016, 11:11
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: M52 Tarnowskie Góry

Postprzez hornetino » wtorek, 17 kwietnia 2018, 08:39

Żelowy jest chyba tylko jeden - Blitz B49-6, kwasowych do wyboru, do koloru ;)
• Osa M52 (1963) • Komar MR232 (1967) • Komar 2328 (1970) • Pegaz 700 (1973) •
• tel. 502 614 834 • hornetino@icloud.com
Avatar użytkownika
hornetino
 
Posty: 856
Dołączył(a): sobota, 1 stycznia 2011, 23:44
Lokalizacja: Warszawa-Gocław

Iskrownik - podłączenie przewodów

Postprzez Endrju057 » poniedziałek, 23 kwietnia 2018, 11:50

W mojej Osie w iskrowniku są (były bo już je odłączyłem) podłączne 3 przewody:
- cewka ładowania - kolor czerwony
- cewka świateł 1 - biały
- cewka świateł 2 - czarny
-do przerywacza podłączona cewka wysokiego napięcia i kondensator.
Osę po kupnie tylko raz odpaliłem i nie sprawdzałem ładowania świateł bo była przeznaczona do kompletnej renowacji, tak więc nie wiem jak iskrownik działał (napewno była iskra, bo silnik odpalił, ale nie pamiętam czy silnik sam zgasł, czy zgasiłem kluczykiem). Ze schematu wynika że nie był podłączony do przerywacza przewód niebieski.

Z ciekawości sprawdziłem - iskra jest ale jak podłączyłem żarówkę do przerywacza aby ustawić zapłon to żarówka świeci przy rozwartym i zwartym przerywaczu, jak odłączę cewkę wys. napięcia to żarówka gaśnie. Wynika z tego że przerywacz działa poprawnie. Dziś przeczyszczę dokładnie iskrownik i podłączę w/g schematu przewody.
I tu pytanie: jeżeli sytuacja sie powtórzy to gdzie szukać błędu ?
(zdjęcie zrobione w czasie demontażu)

P.s. Osa będzie okazjonalnie odpalana do niedzielnych przejażdżek i nie zakładam elektronicznego zapłonu.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Osa M52 (65r), Osa M52 (65r), Junak M07 (59r), Junak M10 (64r), Mz Es 250/1 (63r), Jawa 353/03 (57r), Awo Sport 425S (58r), DKW 100 (38r)
Avatar użytkownika
Endrju057
 
Posty: 220
Dołączył(a): poniedziałek, 19 grudnia 2016, 11:11
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Iskrownik - podłączenie przewodów

Postprzez halcik » poniedziałek, 23 kwietnia 2018, 12:05

Ale jak co się wydarzy bo z całego postu nie mogę tego wywnioskować. Cewki świetlne powinny być połączone i wyprowadzone jednym przewodem, a brakuje Ci tego który przykręca się przy platynkach (gaszenie).

[Tematy połączyłem]
Avatar użytkownika
halcik
Moderator
 
Posty: 2501
Dołączył(a): poniedziałek, 13 stycznia 2014, 15:38
Lokalizacja: Kutno

Re: M52 Tarnowskie Góry

Postprzez Endrju057 » poniedziałek, 23 kwietnia 2018, 12:24

W poście poruszone są dwa wątki:
1. jak miałem podłączone przewody ( brak niebieskiego przewodu do gaszenia silnika)
2. przy obrocie magnetem żarówka cały czas się świeci i nie mogę ustawić zapłonu, po odłączeniu cewki wysokiego napięcia przy rozwartym przerywaczu żarówka gaśnie.
Osa M52 (65r), Osa M52 (65r), Junak M07 (59r), Junak M10 (64r), Mz Es 250/1 (63r), Jawa 353/03 (57r), Awo Sport 425S (58r), DKW 100 (38r)
Avatar użytkownika
Endrju057
 
Posty: 220
Dołączył(a): poniedziałek, 19 grudnia 2016, 11:11
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: M52 Tarnowskie Góry

Postprzez halcik » poniedziałek, 23 kwietnia 2018, 12:38

OK, myślałem że sam doszedłeś do tego pisząc że przerywacz działa prawidłowo. A więc działanie Twojego zapłonu, a w szczególności cewki WN jest jak najbardziej poprawne. Cewka WN z jednej strony podłączona jest do platyn, a z drugiej do masy. Dlatego masa jest stale obecna na platynach. Zakręć koło i sprawdź iskrę, ewentualnie sprawdź jaki masz opór na uzwojeniu pierwotnym i wtórnym cewki WN to ocenisz jej stan jako sprawna lub niesprawna. Metodę którą opisałeś stosuje się w instalacjach z cewką WN "Butelkową" i najczęściej odłącza się od niej jeden z przewodów
Avatar użytkownika
halcik
Moderator
 
Posty: 2501
Dołączył(a): poniedziałek, 13 stycznia 2014, 15:38
Lokalizacja: Kutno

Re: M52 Tarnowskie Góry

Postprzez Endrju057 » poniedziałek, 23 kwietnia 2018, 12:53

To mnie uspokoiłeś, ale w tym wypadku nie ustawię wyprzedzenia zapłonu na tzw żwrówkę tylko np. na cienki papierek lub przy odłączonej cewce WN
Osa M52 (65r), Osa M52 (65r), Junak M07 (59r), Junak M10 (64r), Mz Es 250/1 (63r), Jawa 353/03 (57r), Awo Sport 425S (58r), DKW 100 (38r)
Avatar użytkownika
Endrju057
 
Posty: 220
Dołączył(a): poniedziałek, 19 grudnia 2016, 11:11
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: M52 Tarnowskie Góry

Postprzez halcik » poniedziałek, 23 kwietnia 2018, 12:57

Zgadza się i podejrzewam, że właśnie taką instrukcję znajdziesz w książce do osy. Z tego co się czyta to ludzie stosują bibułkę, cienką blaszkę szczelinomierza lub oko.
Avatar użytkownika
halcik
Moderator
 
Posty: 2501
Dołączył(a): poniedziałek, 13 stycznia 2014, 15:38
Lokalizacja: Kutno

Re: M52 Tarnowskie Góry

Postprzez hornetino » poniedziałek, 23 kwietnia 2018, 13:33

Sposób „na żarówkę”, jak napisał halcik, w tym typie zapłonu nie działa. Żarówka czy to przy zwartych, czy rozwartych platynkach zawsze będzie świecić, bo obwód zawsze będzie zamknięty przez uzwojenie pierwotne cewki WN.

uklad.jpg
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
• Osa M52 (1963) • Komar MR232 (1967) • Komar 2328 (1970) • Pegaz 700 (1973) •
• tel. 502 614 834 • hornetino@icloud.com
Avatar użytkownika
hornetino
 
Posty: 856
Dołączył(a): sobota, 1 stycznia 2011, 23:44
Lokalizacja: Warszawa-Gocław

Re: M52 Tarnowskie Góry

Postprzez Endrju057 » wtorek, 24 kwietnia 2018, 09:02

Dzięki koledzy, iskrownik opanowany, zapłon ustawiony, iskra jest (przerywacz z epoki PRL-u, dobrze wygląda i go zostawiłem). To mój pierwszy silnik z Osy który złożyłem. Ciekawe jak będzie się sprawował. Już niedługo zamontuję go do ramy i może pierwsza przejażdżka :shock:
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Osa M52 (65r), Osa M52 (65r), Junak M07 (59r), Junak M10 (64r), Mz Es 250/1 (63r), Jawa 353/03 (57r), Awo Sport 425S (58r), DKW 100 (38r)
Avatar użytkownika
Endrju057
 
Posty: 220
Dołączył(a): poniedziałek, 19 grudnia 2016, 11:11
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: M52 Tarnowskie Góry

Postprzez Endrju057 » piątek, 4 maja 2018, 08:31

Prace ukończone, pierwsza przejażdżka wczoraj ale tylko wokół posesji gdyż brak świateł ( sprawdzałem żarówką na przewodzie z silnika i cewki nie podają prądu, poszukam na forum jak je sprawdzić).
Prace zlecone to lakierowanie, chromowanie i szlif cylindra, wszystkie pozostałe prace zrobiłem osobiście i przede wszystkim dzięki forum.
Szczególne podziękowania dla kolegów (wymienię w kolejności alfabetycznej)
Cylon, Halcik, Hornetino, Yaro, Zygzak.
Na pierwszym zdjęciu Osa w dniu zakupu.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Ostatnio edytowano poniedziałek, 11 czerwca 2018, 14:47 przez Endrju057, łącznie edytowano 1 raz
Osa M52 (65r), Osa M52 (65r), Junak M07 (59r), Junak M10 (64r), Mz Es 250/1 (63r), Jawa 353/03 (57r), Awo Sport 425S (58r), DKW 100 (38r)
Avatar użytkownika
Endrju057
 
Posty: 220
Dołączył(a): poniedziałek, 19 grudnia 2016, 11:11
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: M52 Tarnowskie Góry

Postprzez halcik » piątek, 4 maja 2018, 09:33

Piękna, ogarnąć światła i w drogę :)
Avatar użytkownika
halcik
Moderator
 
Posty: 2501
Dołączył(a): poniedziałek, 13 stycznia 2014, 15:38
Lokalizacja: Kutno

Re: M52 Tarnowskie Góry

Postprzez hornetino » piątek, 4 maja 2018, 10:38

No i kolejna Osa pięknie odrestaurowana, moje gratulacje :!: :!: :!:
• Osa M52 (1963) • Komar MR232 (1967) • Komar 2328 (1970) • Pegaz 700 (1973) •
• tel. 502 614 834 • hornetino@icloud.com
Avatar użytkownika
hornetino
 
Posty: 856
Dołączył(a): sobota, 1 stycznia 2011, 23:44
Lokalizacja: Warszawa-Gocław

Re: M52 Tarnowskie Góry

Postprzez Yaro » piątek, 4 maja 2018, 14:51

Gratuluję Andrzeju. Piękna robota :D
Osa M 52 x 3, Osa M 50, Jawa 250, Pannonia TLF de luxe, IFA BK 350, SHL M06 T, Junak M10, SHL M11, Simson SR 2
Avatar użytkownika
Yaro
Moderator
 
Posty: 2170
Dołączył(a): piątek, 10 lipca 2015, 16:19
Lokalizacja: Sulejówek

Re: M52 Tarnowskie Góry

Postprzez cylon1 » piątek, 4 maja 2018, 17:41

Piękna. Teraz tylko docierac i szykować się na zlot
Warszawa 223 1969r, Fiat 126p 1990r, Osa M52 1964r, 2x motorynka M3 1990, Wsk b3 ex 1971r, Rower Diamond Męski 1947r. TEL. 603853328
Avatar użytkownika
cylon1
 
Posty: 587
Dołączył(a): niedziela, 29 lipca 2012, 09:20
Lokalizacja: Czersk (pomorskie)

Re: M52 Tarnowskie Góry

Postprzez Endrju057 » wtorek, 15 maja 2018, 14:29

Koledzy , dziękuję za gratulacje. Cewki światła wymienione (zapasy z PRL-u), żarówka 12v, 35/35W i światła są ok. Cewka ładowania na wolnych obrotach podaje 8,2 V a na obrotach 14 V ale z prostownika selenowego wychodzi 6,2V bez względu na obroty. Mam w zapasie nowy prostownik z WFM (kwadratowy) założę i zobaczę czy działa.
A teraz trochę się pochwalę. Udało mi się "dorwać" DKW 100 z 1938r, kompletna i w oryginale, chwyciło na tłoku i teraz się moczy. Mam zamiar uruchomić silnik, wyczyścić z rdzy (jest powierzchowna) i zabezpieczyć olejem i tak zostawić.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Osa M52 (65r), Osa M52 (65r), Junak M07 (59r), Junak M10 (64r), Mz Es 250/1 (63r), Jawa 353/03 (57r), Awo Sport 425S (58r), DKW 100 (38r)
Avatar użytkownika
Endrju057
 
Posty: 220
Dołączył(a): poniedziałek, 19 grudnia 2016, 11:11
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Wasze Osy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron