M52 Tarnowskie Góry

Pochwalcie się Waszymi Osami

Re: M52 Tarnowskie Góry

Postprzez Endrju057 » poniedziałek, 6 listopada 2017, 10:04

RAL 6027 jest trochę ciemniejszy od mojego koloru, lakier był dobierany w/g obudowy lampy.
Osa M52 (63r),Osa M52 (65r), Osa M52 (65r), Junak M07 (59r), Junak M10 (64r), Mz Es 250/1 (63r), Jawa 353/03 (57r), Awo Sport 425S (58r), DKW 100 (38r)
Avatar użytkownika
Endrju057
 
Posty: 247
Dołączył(a): poniedziałek, 19 grudnia 2016, 11:11
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: M52 Tarnowskie Góry

Postprzez halcik » poniedziałek, 6 listopada 2017, 19:01

Brawo, nie poszedłeś na łatwiznę i zostawiłeś szef na osłonach nóg. Czekam na dalsze postępy :)
Avatar użytkownika
halcik
Moderator
 
Posty: 2525
Dołączył(a): poniedziałek, 13 stycznia 2014, 15:38
Lokalizacja: Kutno

Re: M52 Tarnowskie Góry

Postprzez KarolOsaM52 » poniedziałek, 6 listopada 2017, 19:08

I brawo za to że nie zostały zaszpachlowane spawy łączące blachy w tunelu od strony błotnika. Ładnie by to pękało jak by dostało drgań :D
2x Osa M52 (trzecia podczas kompletowania), Simson S51, 2x Komar Sztywniak
W przyszłości: kolejna M52, Junak M10, WSK B1, SHL M11
Avatar użytkownika
KarolOsaM52
 
Posty: 1414
Dołączył(a): wtorek, 29 września 2015, 18:17
Lokalizacja: Kielce/Włoszczowa

Re: M52 Tarnowskie Góry

Postprzez Endrju057 » wtorek, 7 listopada 2017, 08:59

Staram się :lol:
Osa M52 (63r),Osa M52 (65r), Osa M52 (65r), Junak M07 (59r), Junak M10 (64r), Mz Es 250/1 (63r), Jawa 353/03 (57r), Awo Sport 425S (58r), DKW 100 (38r)
Avatar użytkownika
Endrju057
 
Posty: 247
Dołączył(a): poniedziałek, 19 grudnia 2016, 11:11
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: M52 Tarnowskie Góry

Postprzez KarolOsaM52 » czwartek, 9 listopada 2017, 11:10

Dopatrzyłem się jeszcze ze w twojej osłonie nóg zostały zaszpachlowane otwory na znaczek Osa. Będziesz musiał szukać i przewiercić od nowa.
Operacja trochę ryzykowna, oby tylko lakier nie odprysnął :)
2x Osa M52 (trzecia podczas kompletowania), Simson S51, 2x Komar Sztywniak
W przyszłości: kolejna M52, Junak M10, WSK B1, SHL M11
Avatar użytkownika
KarolOsaM52
 
Posty: 1414
Dołączył(a): wtorek, 29 września 2015, 18:17
Lokalizacja: Kielce/Włoszczowa

Re: M52 Tarnowskie Góry

Postprzez Endrju057 » czwartek, 9 listopada 2017, 13:32

Lakiernik zawalił, ale z wierceniem powinienem dać sobie radę. Jeżeli możesz to zmierz jaka jest odległość brzegu litery "O" na godzinie 9-tej i 12-tej, wtedy napis będzie na właściwym miejscu.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Osa M52 (63r),Osa M52 (65r), Osa M52 (65r), Junak M07 (59r), Junak M10 (64r), Mz Es 250/1 (63r), Jawa 353/03 (57r), Awo Sport 425S (58r), DKW 100 (38r)
Avatar użytkownika
Endrju057
 
Posty: 247
Dołączył(a): poniedziałek, 19 grudnia 2016, 11:11
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: M52 Tarnowskie Góry

Postprzez KarolOsaM52 » czwartek, 9 listopada 2017, 17:56

W tym momencie nie pomogę gdyż moja osłona pojechała na poprawkę do lakiernika, ale napewno koledzy pomogą :)
2x Osa M52 (trzecia podczas kompletowania), Simson S51, 2x Komar Sztywniak
W przyszłości: kolejna M52, Junak M10, WSK B1, SHL M11
Avatar użytkownika
KarolOsaM52
 
Posty: 1414
Dołączył(a): wtorek, 29 września 2015, 18:17
Lokalizacja: Kielce/Włoszczowa

Re: M52 Tarnowskie Góry

Postprzez webster » piątek, 10 listopada 2017, 23:49

poszukaj Patentu z magnesem i kulką z łożyska był gdzieś na forum opisany ( aby znależć zaszpachlowane otwory )
Osa m52 Wiatka wp.150 Vespa 125gt Awo 425s Jawa 555
Avatar użytkownika
webster
 
Posty: 303
Dołączył(a): czwartek, 5 marca 2009, 01:25
Lokalizacja: gliwice

Re: M52 Tarnowskie Góry

Postprzez Endrju057 » sobota, 11 listopada 2017, 19:49

Mogły być zaspawane
Osa M52 (63r),Osa M52 (65r), Osa M52 (65r), Junak M07 (59r), Junak M10 (64r), Mz Es 250/1 (63r), Jawa 353/03 (57r), Awo Sport 425S (58r), DKW 100 (38r)
Avatar użytkownika
Endrju057
 
Posty: 247
Dołączył(a): poniedziałek, 19 grudnia 2016, 11:11
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: M52 Tarnowskie Góry

Postprzez Endrju057 » sobota, 11 listopada 2017, 20:02

Koledzy prośba i pytanie:
-kto odstąpi 1 szt (pierścień uszczelniający ) poz. 29, T3 , pilne bo miałem tylko jeden, poprzednik, który remontował silnik nie założył go.
- czy przy wałku zmiany biegów nie powinno być w korpusie tuleji, bo jest tu duży luz ? (nie znalazłem na schemacie)
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Osa M52 (63r),Osa M52 (65r), Osa M52 (65r), Junak M07 (59r), Junak M10 (64r), Mz Es 250/1 (63r), Jawa 353/03 (57r), Awo Sport 425S (58r), DKW 100 (38r)
Avatar użytkownika
Endrju057
 
Posty: 247
Dołączył(a): poniedziałek, 19 grudnia 2016, 11:11
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: M52 Tarnowskie Góry

Postprzez zygzak » sobota, 11 listopada 2017, 20:31

Tulejki nie może być bo tam wchodzi wałek rozrusznika.
Kilka Os+kilkanaście innych peerelowskich motocykli,Cezeta 502 i oczywiście ZZR1200
601192677-Robert
Avatar użytkownika
zygzak
 
Posty: 743
Dołączył(a): niedziela, 18 marca 2012, 10:34
Lokalizacja: Turek

Re: M52 Tarnowskie Góry

Postprzez halcik » sobota, 11 listopada 2017, 20:51

Endrju nie żartujemy sobie z kolegów :) weź element 27 pójdź do sklepu i powiedz poproszę oring do tego. Odnośnie tulejki to zygzak już odpowiedział na twoje pytanie.
Ps jeśli masz przykrecony już kosz sprzęgła to trochę się napocisz z założeniem podkładki, sprężyny i wałka. Spokojnie da się, ale nie bluźnij za głośno
Avatar użytkownika
halcik
Moderator
 
Posty: 2525
Dołączył(a): poniedziałek, 13 stycznia 2014, 15:38
Lokalizacja: Kutno

Re: M52 Tarnowskie Góry

Postprzez hornetino » sobota, 11 listopada 2017, 21:44

Kosz i tak musisz ściągać (o ile jest zamontowany), bo nie masz założonego łańcuszka sprzęgłowego, który zakłada się równocześnie na małą zębatkę sprzęgłową, zębatkę kosza i dopiero wszystko razem montuje odpowiednio na wale i wałku głównym (oczywiście po uprzednim zdystansowaniu kosza). Wcześniej jednak, aby uniknąć zbędnej gimnastyki, powinienenś zamontować wałek rozrusznika wraz z półksiężycem, podkładką i sprężyną powrotną. T3/29 to zwykły oring, bodajże 43x2 albo 44x1,5 - dobierz do tulejek.
• Osa M52 (1963) • Komar MR232 (1967) • Komar 2328 (1970) • Pegaz 700 (1973) •
• tel. 502 614 834 • hornetino@icloud.com
Avatar użytkownika
hornetino
 
Posty: 889
Dołączył(a): sobota, 1 stycznia 2011, 23:44
Lokalizacja: Warszawa-Gocław

Re: M52 Tarnowskie Góry

Postprzez Endrju057 » niedziela, 12 listopada 2017, 10:41

Halcik, nie zartuję z kolegów, pierwszy raz składam silnik, przy rozbieraniu silnika robiłem zdjęcia i segregowałem części jak na schemacie, dopiero przy składaniu, porównując z rysunkiem zauważyłem brak pierścienia w lewym karterze na wale i nie mogę porównać go z drugim pieścieniem , bo jest już założony. Średnicę zewnętrzną wymierzyłem (47mm tak jak łożysko poz. 26 T-3 ) chodziło mi o jego grubość. Dlatego nie nabiłem łożyska, aby założyć pierścień. Co do wałka rozrusznika dzięki za odpowiedź, wszystko jasne.
Może nie do końca składam silnik zgodnie z kolejnością montażu poszczególnych części, ale się staram i mam z tego dużą frajdę, a jak odpali i będzie wszystko ok to będzie super. :D
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Osa M52 (63r),Osa M52 (65r), Osa M52 (65r), Junak M07 (59r), Junak M10 (64r), Mz Es 250/1 (63r), Jawa 353/03 (57r), Awo Sport 425S (58r), DKW 100 (38r)
Avatar użytkownika
Endrju057
 
Posty: 247
Dołączył(a): poniedziałek, 19 grudnia 2016, 11:11
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: M52 Tarnowskie Góry

Postprzez hornetino » niedziela, 12 listopada 2017, 15:36

Oring powinien byc tak dobrany, aby po założeniu na tulejkę odległościową, delikatnie wystawał poza jej średnicę (0,2 - 0,3 mm). Po założeniu tulejki w karter, oring układa się (jest ściskany) uszczelniając tym samym połączenie. Jeżeli będzie za cieńki - nie będzie uszczelniał, jeżeli za gruby - nie włożysz tulejki, a jeżeli włożysz - zetniesz oring. Dlatego sugerowanie się tylko średnicą zewnętrzną i grubością oringu nie jest dobrm pomysłem. Poza tym oring nie może luźno „latać” na tulejce. Polecam więc zmierzenie średnicy tulejki w rowku pod uszczelniacz, kupienie oringu 1 mm mniejszego (wymiary oringu to AxB, gdzie A to średnica wewnętrzna, B grubość) i dobranie jego grubości metodą prób. Z doświadczenia wiem, że tulejki nie były robione z zegarmistrzowską precyzją i w niektórch wystarczył oring grubości 1,5 mm, a w innych 2 mm, miałem też przypadek, że rowek nie miał jednakowej głębokości na obwodzie tulejki :shock: więc nie można tu raczej podać jednej, generalnej recepty dla wszystkich :) Acha, pamiętaj także, aby nie montować uszczelnień na sucho :D
• Osa M52 (1963) • Komar MR232 (1967) • Komar 2328 (1970) • Pegaz 700 (1973) •
• tel. 502 614 834 • hornetino@icloud.com
Avatar użytkownika
hornetino
 
Posty: 889
Dołączył(a): sobota, 1 stycznia 2011, 23:44
Lokalizacja: Warszawa-Gocław

Re: M52 Tarnowskie Góry

Postprzez Endrju057 » niedziela, 12 listopada 2017, 16:56

Dzięki, napisane klarowne, dam radę.
Osa M52 (63r),Osa M52 (65r), Osa M52 (65r), Junak M07 (59r), Junak M10 (64r), Mz Es 250/1 (63r), Jawa 353/03 (57r), Awo Sport 425S (58r), DKW 100 (38r)
Avatar użytkownika
Endrju057
 
Posty: 247
Dołączył(a): poniedziałek, 19 grudnia 2016, 11:11
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: M52 Tarnowskie Góry

Postprzez halcik » niedziela, 12 listopada 2017, 17:06

Dlatego polecałem wizytę razem z tuleją w sklepie
Avatar użytkownika
halcik
Moderator
 
Posty: 2525
Dołączył(a): poniedziałek, 13 stycznia 2014, 15:38
Lokalizacja: Kutno

Re: M52 Tarnowskie Góry

Postprzez Endrju057 » poniedziałek, 13 listopada 2017, 12:28

Byłem z tuleją w sklepie i kupiłem oringi w 2 wymiarach, w sobotę działam dalej z silnikiem.
-Taki miałem bajzel z dzwignią i cięgnem automatu stopu, może ma ktoś zdjęcie jak to powinno wyglądać, jakie są wymiary dzwigni i cięgna T16. poz. 3 i 4 bo nie znalazłem tych pozycji w sklepach internetowych i muszę je dorobić.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Osa M52 (63r),Osa M52 (65r), Osa M52 (65r), Junak M07 (59r), Junak M10 (64r), Mz Es 250/1 (63r), Jawa 353/03 (57r), Awo Sport 425S (58r), DKW 100 (38r)
Avatar użytkownika
Endrju057
 
Posty: 247
Dołączył(a): poniedziałek, 19 grudnia 2016, 11:11
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: M52 Tarnowskie Góry

Postprzez hornetino » poniedziałek, 13 listopada 2017, 13:02

DzwigniaSTOPU.jpg

DzwigniaSTOPU_I.jpg

DzwigniaSTOPU_II.jpg

DzwigniaSTOPU_III.jpg

DzwigniaSTOPU_IV.jpg

DzwigniaSTOPU_V.jpg

Pret.JPG
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
• Osa M52 (1963) • Komar MR232 (1967) • Komar 2328 (1970) • Pegaz 700 (1973) •
• tel. 502 614 834 • hornetino@icloud.com
Avatar użytkownika
hornetino
 
Posty: 889
Dołączył(a): sobota, 1 stycznia 2011, 23:44
Lokalizacja: Warszawa-Gocław

Re: M52 Tarnowskie Góry

Postprzez halcik » poniedziałek, 13 listopada 2017, 13:35

Endrju057 mam taką blaszkę lub bardzo podobną, sprzedam Ci w cenie 2,50 (na piwo za fatygę) plus wysyłka czym sobie zamarzysz, sprężynkę musisz szukać dalej lub wykorzystaj od automatu stopu współczesnego plus jakiś drucik
Avatar użytkownika
halcik
Moderator
 
Posty: 2525
Dołączył(a): poniedziałek, 13 stycznia 2014, 15:38
Lokalizacja: Kutno

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Wasze Osy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość