Podwójne odrodzenie M52

Pochwalcie się Waszymi Osami

Re: Podwójne odrodzenie M52

Postprzez JacKar » wtorek, 7 marca 2017, 09:20

Przy okazji tak zawczasu czy to prawda że warto przed przykręceniem osłony nóg do ramy przykręcić do niej obudowę lampy?
M-72
OSA M-52 X2
SUZUKI RV 90
JacKar
 
Posty: 104
Dołączył(a): niedziela, 23 sierpnia 2015, 10:23

Re: Podwójne odrodzenie M52

Postprzez KarolOsaM52 » wtorek, 7 marca 2017, 09:49

Ja najpierw założyłem osłonę nóg, przykręciłem a później obudowę lampy :)
2x Osa M52 (trzecia podczas kompletowania), Simson S51, 2x Komar Sztywniak
W przyszłości: kolejna M52, Junak M10, WSK B1, SHL M11
Avatar użytkownika
KarolOsaM52
 
Posty: 1390
Dołączył(a): wtorek, 29 września 2015, 18:17
Lokalizacja: Kielce/Włoszczowa

Re: Podwójne odrodzenie M52

Postprzez cylon1 » wtorek, 7 marca 2017, 10:32

Ja zawsze robie tak. Najpierw oslona lampy do osłony nóg, wtedy masz łatwy dostęp do srubek i ładnie ułożysz kiedre. Potem zależy jak masz duże dłonie to najpierw oslona nóg a potem przednie koło z błotnikiem . Jak masz małe rączki to proponuje najpierw przednie koło potem oslona. Mi pomagała Złota wiec swoimi zgrabnymi rączkami nakręcił nakrętki z dołu od górnego mocowania oslony :D
Warszawa 223 1969r, Fiat 126p 1990r, Osa M52 1964r, 2x motorynka M3 1990, Wsk b3 ex 1971r, Rower Diamond Męski 1947r. TEL. 603853328
Avatar użytkownika
cylon1
 
Posty: 586
Dołączył(a): niedziela, 29 lipca 2012, 09:20
Lokalizacja: Czersk (pomorskie)

Re: Podwójne odrodzenie M52

Postprzez JacKar » czwartek, 30 marca 2017, 21:08

Chcialbym sie zapytac czy moze spotkaliscie sie z podobnym problemem co ja przy skladaniu osek a dokladniej podestow i tych replik listew. Na pierwszy rzut oka sa ok kupilem z wywierconymi otworami, po zalozeniu gum wyszlo ze albo listwy sa za krotkie albo gumy za dlugie :/ tak jak to widac na zdjeciach. Bede musial troche podciac gume i wpuscic kedre oslony nog tylko troche to bedzie w oczy kolec :/
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
M-72
OSA M-52 X2
SUZUKI RV 90
JacKar
 
Posty: 104
Dołączył(a): niedziela, 23 sierpnia 2015, 10:23

Re: Podwójne odrodzenie M52

Postprzez KarolOsaM52 » czwartek, 30 marca 2017, 22:22

Ja u siebie nie miałem żadnych takich problemów, według mnie otwory w listwach są przesunięte bo z gumami nie było żadnego problemu. Ciekawi mnie skąd dorwałeś te listwy bo to napewno nie są te z allegro po 230. Do przykrecenia bagażnika w podeście powinna być fasolka a u ciebie zwykły otwór. No i trzeba uważać z zakupem listew z górnymi wywierconymi otworami. Lepiej odmierzyć i wiercić samemu :D
2x Osa M52 (trzecia podczas kompletowania), Simson S51, 2x Komar Sztywniak
W przyszłości: kolejna M52, Junak M10, WSK B1, SHL M11
Avatar użytkownika
KarolOsaM52
 
Posty: 1390
Dołączył(a): wtorek, 29 września 2015, 18:17
Lokalizacja: Kielce/Włoszczowa

Re: Podwójne odrodzenie M52

Postprzez JacKar » środa, 5 kwietnia 2017, 08:36

Listwy kupiłem jakiś czas temu (rok lub półtora) od osoby z tego forum która dorabiała takie rzeczy. Generalnie otwory pasują do podestów i osłony nóg, nic nie trzeba wiercić wygląda na to że powinny byc dłuższe o jakieś 1,5 cm, jak znajdę oryginalne to porównam długości i wyślę zdjęcia porównawcze. Tak się teraz zastanawiam jak ten problem rozwiązać albo próbować przedłużyć te listwy i spolerować spawy albo kedrę osłony przedłużę i podetnę gumę nóg aby schowała się pod listwę.
M-72
OSA M-52 X2
SUZUKI RV 90
JacKar
 
Posty: 104
Dołączył(a): niedziela, 23 sierpnia 2015, 10:23

Re: Podwójne odrodzenie M52

Postprzez KarolOsaM52 » środa, 5 kwietnia 2017, 14:41

Nie kombinuj nic z listwami bo może wyjść jeszcze gorzej. Ja bym odciął kawałek gumy podestów i wpuścił tam kedre :)
2x Osa M52 (trzecia podczas kompletowania), Simson S51, 2x Komar Sztywniak
W przyszłości: kolejna M52, Junak M10, WSK B1, SHL M11
Avatar użytkownika
KarolOsaM52
 
Posty: 1390
Dołączył(a): wtorek, 29 września 2015, 18:17
Lokalizacja: Kielce/Włoszczowa

Re: Podwójne odrodzenie M52

Postprzez JacKar » czwartek, 6 kwietnia 2017, 10:09

Chyba nie mam innego wyjścia :/
M-72
OSA M-52 X2
SUZUKI RV 90
JacKar
 
Posty: 104
Dołączył(a): niedziela, 23 sierpnia 2015, 10:23

Re: Podwójne odrodzenie M52

Postprzez cylon1 » czwartek, 6 kwietnia 2017, 18:03

U ZlotowlOsej jedna była krutrza o 4mm i dywanik wystawa. Zostało nadbudowane spawem wyszlifowane i wypolerowane. Wyszło idealnie. Na początku też chciałem obcinać ale szybko zrezygnowałem bo byłoby to zauwazalne.
Warszawa 223 1969r, Fiat 126p 1990r, Osa M52 1964r, 2x motorynka M3 1990, Wsk b3 ex 1971r, Rower Diamond Męski 1947r. TEL. 603853328
Avatar użytkownika
cylon1
 
Posty: 586
Dołączył(a): niedziela, 29 lipca 2012, 09:20
Lokalizacja: Czersk (pomorskie)

Re: Podwójne odrodzenie M52

Postprzez JacKar » poniedziałek, 10 kwietnia 2017, 08:32

Pokombinuję tylko ciekaw jestem z czego są zrobione te repliki czy to nierdzewka???
M-72
OSA M-52 X2
SUZUKI RV 90
JacKar
 
Posty: 104
Dołączył(a): niedziela, 23 sierpnia 2015, 10:23

Re: Podwójne odrodzenie M52

Postprzez halcik » poniedziałek, 10 kwietnia 2017, 09:09

Zależy od kogo kupowałeś. Na rynku są i z nierdzewki i z aluminium, czyli jak w oryginale
Avatar użytkownika
halcik
Moderator
 
Posty: 2500
Dołączył(a): poniedziałek, 13 stycznia 2014, 15:38
Lokalizacja: Kutno

Re: Podwójne odrodzenie M52

Postprzez JacKar » poniedziałek, 10 kwietnia 2017, 14:23

W takim razie raczej z nierdzewki, za ciężkie są jak na aluminium. Na zdjeciu widac ile brakuje w porownaniu z oryginalem. Sprobuje dospawac i wypolerowac ten kawalek.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
M-72
OSA M-52 X2
SUZUKI RV 90
JacKar
 
Posty: 104
Dołączył(a): niedziela, 23 sierpnia 2015, 10:23

Re: Podwójne odrodzenie M52

Postprzez JacKar » wtorek, 1 sierpnia 2017, 10:35

Miałem się pochwalić zakończeniem żółtej oski druga nadal czeka na blachy od lakiernika :/ niestety podczas wczorajszych pierwszych prób jazdy zdarzyło się kilka przykrych spraw. Po pierwsze chciałbym się zapytać jak u was chodzi klamka sprzęgła? Pytam bo wczoraj podczas prób pękła mi klamka sprzęgła a dopiero co odebrałem ją z chromowania :( przyczyn było pewnie kilka raz pewnie jakaś wada materiałowa klamki i druga to zbyt oporne/ciężkie wciskanie sprzęgła. Myślałem że w osie powinno sprzęgło chodzić lżej. Czy to kwestia że linka była za bardzo powyginana pod kokonem? W M72 topornym sprzęcie sprzęgło chodzi ciężko ale w tej osce było nie wiele lżej :o
Drugą sprawą dal mnie przynajmniej poważniejszą było to, że podczas jazdy na 1 nie mogłem zmienić biegu na luz czy 2, dopiero po wyłączeniu silnika mogłem zmienić bieg. Innym złym sygnałem były dziwne dźwięki z silnika gdy chodził na luzie tj słychać było jak skrzynia się chce zazębić parę razy bieg sam wskoczył dobrze że stałem przy moto to go złapałem ale raz mi się nie udało i położył się na glebie ale na szczęście była to trawa (klamka połamana już podniosła mi ciśnienie a gdyby doszło do tego lakier porysowany chyba już kompletnie straciłbym cierpliwość do os). Ten sygnał jest dla mnie niepokojący czy złożyłem jakoś nie tak skrzycie że samoistnie się zazębia? Liczę na Wasze uwagi może ktoś spotkał się z takim problemem będę wdzięczny za wszelką pomoc.
M-72
OSA M-52 X2
SUZUKI RV 90
JacKar
 
Posty: 104
Dołączył(a): niedziela, 23 sierpnia 2015, 10:23

Re: Podwójne odrodzenie M52

Postprzez halcik » wtorek, 1 sierpnia 2017, 10:55

Może za słaba sprężyna lub wyleciała kulka z automatu? Biegi będą wtedy same wskakiwać i wyskakiwać przy jeździe bez obciążenia. Jeśli chodzi o sprzęgło to opór powinien stawiać tylko sprężyna, popychacze i kulka powinny być takich rozmiarów, aby chodziły luźno. Ułóż linkę najprostszą trasą i sprawdź czy się poprawiło. Niektóre są tak podłej jakości, że pancerz chodzi razem z linką, a linka ma problem z działaniem
Avatar użytkownika
halcik
Moderator
 
Posty: 2500
Dołączył(a): poniedziałek, 13 stycznia 2014, 15:38
Lokalizacja: Kutno

Re: Podwójne odrodzenie M52

Postprzez Yaro » wtorek, 1 sierpnia 2017, 11:15

Ja też przyczyn złej pracy sprzęgła upatrywałbym najpierw w lince. Jeśli chodzi o klamki to przypadki ułamania niestety się zdarzają. Szkoda, że je chromowałeś bo w oryginale tak nie było. Teraz wymiana klamki będzie musiała być poprzedzona wizytą u galwanizera. Napisz do naszego kolegi beja.j - on kiedyś odlewał pewną partię klamek i może będzie mógł pomóc.
Osa M 52 x 3, Osa M 50, Jawa 250, Pannonia TLF de luxe, IFA BK 350, SHL M06 T, Junak M10, SHL M11, Simson SR 2
Avatar użytkownika
Yaro
Moderator
 
Posty: 2170
Dołączył(a): piątek, 10 lipca 2015, 16:19
Lokalizacja: Sulejówek

Re: Podwójne odrodzenie M52

Postprzez JacKar » wtorek, 1 sierpnia 2017, 11:41

Dzięki za uwagi powalczę w weekend z tym sprzęgłem i sprawdzę ta kulkę i linkę. Sprzęgło pękło nie na klamce tylko przy uchwycie mam jeszcze gdzieś jeden taki uchwyt i założę tak na szybko a po sezonie pójdzie jeszcze raz do chromu.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
M-72
OSA M-52 X2
SUZUKI RV 90
JacKar
 
Posty: 104
Dołączył(a): niedziela, 23 sierpnia 2015, 10:23

Re: Podwójne odrodzenie M52

Postprzez hornetino » wtorek, 1 sierpnia 2017, 11:46

W moim silniku początkowo klamka sprzęgła rownież chodziła ciężko oraz miała tendencję do haczenia. Okazało się, że winne są popychacze (były wykonane ze zbyt cieńkiego i miękkiego drutu) i podczas pracy ustawiały się lekko ukośnie w wałku sprzęgłowym. Zrobiłem więc je sobie sam z hartowanego pręta fi5. Problem znikł, jak ręką odjął. Klamka nie chodzi może lekko jak w japońcu, ale nie muszę się z nią siłować ;)
• Osa M52 (1963) • Komar MR232 (1967) • Komar 2328 (1970) • Pegaz 700 (1973) •
• tel. 502 614 834 • hornetino@icloud.com
Avatar użytkownika
hornetino
 
Posty: 856
Dołączył(a): sobota, 1 stycznia 2011, 23:44
Lokalizacja: Warszawa-Gocław

Re: Podwójne odrodzenie M52

Postprzez JacKar » wtorek, 1 sierpnia 2017, 11:54

W między czasie muszę powalczyć ze stacyjką bo teraz podczas jazd spinałem wszystko na krótko. problem jest gdzieś w stacyjce i masie, np przy wpiętym styku 19 zasilanie z aku. na stykach 10 i 54 pojawia się 6v, gdzie styk 10 to wg mnie jest uziemienie więc nie powinno tam być żadnego napięcia.
M-72
OSA M-52 X2
SUZUKI RV 90
JacKar
 
Posty: 104
Dołączył(a): niedziela, 23 sierpnia 2015, 10:23

Re: Podwójne odrodzenie M52

Postprzez halcik » wtorek, 1 sierpnia 2017, 12:35

W jakim położeniu stacyjki? Jak mierzysz punkt 10? Przecież jak względem masy, np silnika to 10 ma słabe masowanie. A dlaczego pojawia się napięcie, bo przez żarówkę od oświetlenie żarówki w pozycji 0 (umownie pozycja 0 jak w samochodzie) płynie prąd i dochodzi do styku 10. Przełącz na pozycję 1 (pozycja środkowa) i zmierz czy na 10 masz coś innego niż zero.
Avatar użytkownika
halcik
Moderator
 
Posty: 2500
Dołączył(a): poniedziałek, 13 stycznia 2014, 15:38
Lokalizacja: Kutno

Re: Podwójne odrodzenie M52

Postprzez hornetino » wtorek, 1 sierpnia 2017, 14:58

Diagnozę powinien ułatwić poniższy rysunek:

Screen Shot 2017-08-01 at 13.40.11.jpg
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
• Osa M52 (1963) • Komar MR232 (1967) • Komar 2328 (1970) • Pegaz 700 (1973) •
• tel. 502 614 834 • hornetino@icloud.com
Avatar użytkownika
hornetino
 
Posty: 856
Dołączył(a): sobota, 1 stycznia 2011, 23:44
Lokalizacja: Warszawa-Gocław

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Wasze Osy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron