Podwójne odrodzenie M52

Pochwalcie się Waszymi Osami

Podwójne odrodzenie M52

Postprzez JacKar » niedziela, 23 sierpnia 2015, 18:20

Witam
W tym roku skończyłem swoją M72 i potrzebowałem jakiegoś fajnego stylowego motorku dla mojej połówki co by też mogła czynnie brać udział w rajdach zabytków a nie jako pasażer oraz by miała czym do sklepu latać po piwo :) I tym o to sposobem wczoraj w końcu po wielu miesiącach rozmyślań zawitała do mojego garażu osa M52. Świadomie pisze zawitała bo przyjechała nie o własnych siłach lecz w kartonach i skrzynkach. Generalnie tragedii nie ma przynajmniej numery ramy i tabliczki się zgadzają choć braków jest sporo, póki co zdjęć nie będę zamieszczał bo nie ma co podziwiać w miarę postępu prac na pewno coś się ukaże :P Mam nadzieję że przy pomocy forumowiczów uda mi się jakoś ją odnowić i poskładać. Z racji że przyjechała w kartonach złożenie jej (to moja pierwsza osa) będzie trochę problematyczne ale mam nadzieję że przy Waszej pomocy jakoś się uda :) Także z góry dzięki za pomoc :)
Ostatnio edytowano poniedziałek, 11 stycznia 2016, 17:13 przez JacKar, łącznie edytowano 1 raz
M-72
OSA M-52 X2
SUZUKI RV 90
JacKar
 
Posty: 104
Dołączył(a): niedziela, 23 sierpnia 2015, 10:23

Re: Odrodzenie - Osa M52

Postprzez towot » niedziela, 23 sierpnia 2015, 19:49

Siemasz, skąd jesteś?
towot
 
Posty: 1169
Dołączył(a): poniedziałek, 27 grudnia 2010, 21:52

Re: Odrodzenie - Osa M52

Postprzez halcik » niedziela, 23 sierpnia 2015, 21:42

Najłatwiej puzzle składać z katalogiem części. Wybrałem już kolor?
Avatar użytkownika
halcik
Moderator
 
Posty: 2308
Dołączył(a): poniedziałek, 13 stycznia 2014, 15:38
Lokalizacja: Kutno

Re: Odrodzenie - Osa M52

Postprzez JacKar » poniedziałek, 24 sierpnia 2015, 07:33

Osa zawitała do Płocka a co do koloru to jeszcze właścicielka nie zdecydowała :P chociaż skłania się do fioletu z kremem
M-72
OSA M-52 X2
SUZUKI RV 90
JacKar
 
Posty: 104
Dołączył(a): niedziela, 23 sierpnia 2015, 10:23

Re: Odrodzenie - Osa M52

Postprzez halcik » poniedziałek, 24 sierpnia 2015, 13:42

Czyli rzut beretem ode mnie. No to powodzenia
Avatar użytkownika
halcik
Moderator
 
Posty: 2308
Dołączył(a): poniedziałek, 13 stycznia 2014, 15:38
Lokalizacja: Kutno

Re: Odrodzenie - Osa M52

Postprzez JacKar » poniedziałek, 11 stycznia 2016, 17:11

Witam
Po dłuższej przerwie w końcu nadszedł ten czas by zabrać się za temat szczególnie że w między czasie do garażu dotarła druga osa też w kartonach tym razem z pełną zgodnością numerową - co by ta pierwsza samotnie się nie czuła :P
Na wstępie zrobiłem mały przegląd wszystkich gratów i wyszła mi dość długa lista rzeczy które trzeba będzie wymienić. Poniżej link do galerii na razie nie za bardzo jest co podziwiać ale mam nadzieję że z czasem oba owady nabiorą kształtów :) zapomniałem dodać że oba to modele M52 a przynajmniej takie były na umowie
https://picasaweb.google.com/1180674179 ... 330/Owady#
Tak na wstępie zauważyłem kilka różnic w tych częściach jakie mam i chciałbym się zorientować o co z tym chodzi
Pierwsze co mi się rzuciło w oczy to podesty (link poniżej) w katalogu części M52 są te podcięcia na środku wewnętrznej krawędzi - mam takie dwa ale trzeci jest bez tych podcięć - czy taki podest bez podcięć występował tylko w M50 czy można go też założyć do M52?
https://picasaweb.google.com/1180674179 ... 1900212418
Drugie to liczniki a raczej "cyferblat" w jednym jest prawdopodobnie aluminiowy a w drugim co widać zna zdjęciu jest coś innego jest wyraźniej bielszy czy to też jakaś reguła ze jeden jest od M50 a drugi od M52?
https://picasaweb.google.com/1180674179 ... 1456813138
Podobna historia dotyczy klaksonów który być może któryś jest nieoryginalny od jakieś WSKi czy innego sprzętu?
https://picasaweb.google.com/1180674179 ... 9125650866
Tak samo ze stacyjkami
https://picasaweb.google.com/1180674179 ... 4885883298
Z góry wielkie dzięki za pomoc i wyrozumiałość bo to dopiero początek długiej drogi do szczęśliwego zakończenia prac :)
M-72
OSA M-52 X2
SUZUKI RV 90
JacKar
 
Posty: 104
Dołączył(a): niedziela, 23 sierpnia 2015, 10:23

Re: Podwójne odrodzenie M52

Postprzez Maciekk » poniedziałek, 11 stycznia 2016, 19:42

podest założysz ale musisz go wciąć zgodnie z tym org, bo inaczej nie zmieści sie dmuchawa silnika. Musisz również wykonać mocowania do tłumika od m52 bo zapewne ich nie ma.
Różnice w licznikach to temat przerabiany już i wystarczy trochę poszukać.
W temacie klaksonów niech wypowie się ktoś bardziej ogarnięty ale dla mnie ten po prawej jest typowy od Osy, stacyjka po lewej stronie ma org nakrętke jaka była w Osie
GG 4440319
Osa M-52, Komar 2350
Warszawa 223
Ford Capri II Ghia
Avatar użytkownika
Maciekk
 
Posty: 325
Dołączył(a): niedziela, 6 grudnia 2009, 13:55
Lokalizacja: Kobyłka koło W-wy

Re: Podwójne odrodzenie M52

Postprzez webster » poniedziałek, 11 stycznia 2016, 20:21

Klakson w osach to ten po prawej belmowski
Osa m52 Wiatka wp.150 Vespa 125gt Awo 425s Jawa 555
Avatar użytkownika
webster
 
Posty: 297
Dołączył(a): czwartek, 5 marca 2009, 01:25
Lokalizacja: gliwice

Re: Podwójne odrodzenie M52

Postprzez JacKar » wtorek, 12 stycznia 2016, 11:45

A jeszcze znalazłem taki ewenement tj włączniki świateł jeden ma 3 przyciski i coś mi się wydaję że pochodzi od innego moto poprawcie mnie jeśli się mylę
https://picasaweb.google.com/1180674179 ... 5005439890

https://picasaweb.google.com/1180674179 ... 0481397746
M-72
OSA M-52 X2
SUZUKI RV 90
JacKar
 
Posty: 104
Dołączył(a): niedziela, 23 sierpnia 2015, 10:23

Re: Podwójne odrodzenie M52

Postprzez halcik » wtorek, 12 stycznia 2016, 12:22

To od dołu to chyba miganie długimi światłami. Ale nie wiem jak to było w osach. Na schematach też nie jest to określone, a dodatkowe kable to takiego przełącznika są niepotrzebne
Avatar użytkownika
halcik
Moderator
 
Posty: 2308
Dołączył(a): poniedziałek, 13 stycznia 2014, 15:38
Lokalizacja: Kutno

Re: Podwójne odrodzenie M52

Postprzez JacKar » wtorek, 12 stycznia 2016, 16:20

Na pocztaku chcialbym podziekowac czlonkom forum za pomoc i dobre rady :) ale wystarczy tego slodzenia znalazlem dzis tak przez przypadek podczas segregowania rzeczy ktore maja isc w proch https://picasaweb.google.com/1180674179 ... 5995922514
Byc moze sie czepiam ale nie wydaje mi sie zeby w fabryce spawali te stopki raz tak raz tak. Jak to powinno wygladac???
M-72
OSA M-52 X2
SUZUKI RV 90
JacKar
 
Posty: 104
Dołączył(a): niedziela, 23 sierpnia 2015, 10:23

Re: Podwójne odrodzenie M52

Postprzez JacKar » wtorek, 12 stycznia 2016, 18:05

I ostatnie pytanie na dzis czy takie opaski instalacji elektrycznej byly w oryginale? https://picasaweb.google.com/1180674179 ... 3335796306
M-72
OSA M-52 X2
SUZUKI RV 90
JacKar
 
Posty: 104
Dołączył(a): niedziela, 23 sierpnia 2015, 10:23

Re: Podwójne odrodzenie M52

Postprzez Maciekk » wtorek, 12 stycznia 2016, 22:54

1.przełącznik z trzecim przyciskiem nie jest od Osy
2.Stopka po lewej stronie z ułamanym prętem od składania jest ok.... tą drugą ktoś źle zespawał - albo syndrom poniedziałku albo jakiś praktykant :)
3. tak takie opaski były stosowane w elektryce - ściągnij sobie ze strony katalog części i książke napraw w PDFach - warto same ilustracje nawet przejrzeć
GG 4440319
Osa M-52, Komar 2350
Warszawa 223
Ford Capri II Ghia
Avatar użytkownika
Maciekk
 
Posty: 325
Dołączył(a): niedziela, 6 grudnia 2009, 13:55
Lokalizacja: Kobyłka koło W-wy

Re: Podwójne odrodzenie M52

Postprzez JacKar » środa, 13 stycznia 2016, 14:11

Walki czesc dalsza wlasnie przygotowuje elementy zawieszenie do proszku i wyciagam te tulejki z wachaczy. Najgorzej idzie z silentbockiem przedniego widelca i tylnego wachacza https://picasaweb.google.com/1180674179 ... 3096734450,
https://picasaweb.google.com/1180674179 ... 9987025714
https://picasaweb.google.com/1180674179 ... 0926851906
Przy okazji tylnego wahacza a mianowicie czy ktorys z kolegow zna albo moglby mi zwymiarowac ta oske wachacza ( schemat T13 nr czesci 13 z katalogu podzespolow osy) nie mam zadnej i musze dorobic do obu moich os.
Jestem kompletnym laikiem w kwesti spawania a w szczegolnosci aluminium stad moje pytanie czy da rade to naprawic?
https://picasaweb.google.com/1180674179 ... 2662176066
https://picasaweb.google.com/1180674179 ... 5404832674
https://picasaweb.google.com/1180674179 ... 6731262418
Kolejne z pytan do czego sluzyla ta plaszka w tym podescie po lewej?https://picasaweb.google.com/118067417996738316330/Owady#6239249369590675794

Wrzyuce jeszcze ta prosbe w dzial zamienie ale może kots kto sledzi moje poczynania bedzie zainteresowany wymiana uchwytu kierownicy https://picasaweb.google.com/1180674179 ... 9749287314
Mam dwa widelce jeden na ten bolec a drugi na te wpusty niestety wszystkie uchwyty ktore posiadam sa na ten bolec moze ktos bedzie chetnh na mala wymiane?
M-72
OSA M-52 X2
SUZUKI RV 90
JacKar
 
Posty: 104
Dołączył(a): niedziela, 23 sierpnia 2015, 10:23

Re: Podwójne odrodzenie M52

Postprzez JacKar » poniedziałek, 19 grudnia 2016, 12:30

Powoli z osami zbliżam się ku końcowi :) Tym czasem w oczekiwaniu na blachy od lakiernika chciałem sprawdzić silnik jednej z os. trochę sie namęczyłem by go wrzucić i tą nieszczęsną sprężynę stopki naciągnąć ale jakoś się udało. Po tej operacji ustawiłem zapłon 4,5mm, przerwę na 0,3mm gaźnik 3/4 na śrubie wolnych obrotów itp generalnie banał ale się zdziwiłem gdy po dwóch dniach kopania jedynym efektem było tylko jedno prychnięcie :( No i mam teraz dylemat czemu? Przecież wszystko jest ustawione zgodnie z literaturą zapłon przerywacz gaźnik. Może macie jakieś pomysły w rozwiązaniu tego problemu bo mi już się one skończyły :/ Sprawdzałem kilka świec na każdej zdrowa iskra, sprężanie na tłoku 6,3 bar, mieszanka 1:20 na świeżej 95, zapłon 4,5 mm, przerywacz 0,3 mm, kilka magnet i efekt taki sam zero reakcji tylko pluje mieszanką przez rurę :( Wał był regenerowany i jest w porządku tj nie przekręcony. Generalnie konstrukcja tego silnika banalna ale mocno nadwyrężyła mój próg cierpliwości to z emką nie miałem tyle problemów przy odpale co z tą osa. Po świętach jeszcze spróbuje z drugim silnikiem któremu do skończenia remontu brakuje już tylko dekla sprzęgła (na szczęście już w drodze). Niemniej jednak chęci i zapału coraz mniej :/ Także będę wdzięczny za każdą radę i sugestię.
Z góry dzięki

PS ten papierek w gaźniku to tylko zabezpieczenie przed wyciekami i zapachem :) oj i bym zapomniał cewka stara kondensator nowy.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
M-72
OSA M-52 X2
SUZUKI RV 90
JacKar
 
Posty: 104
Dołączył(a): niedziela, 23 sierpnia 2015, 10:23

Re: Podwójne odrodzenie M52

Postprzez hornetino » poniedziałek, 19 grudnia 2016, 15:14

A sprawdzałeś poziom paliwa w komorze pływakowej?
• Osa M52 (1963) • Komar MR232 (1967) • Komar 2328 (1970) •
Avatar użytkownika
hornetino
 
Posty: 733
Dołączył(a): sobota, 1 stycznia 2011, 23:44
Lokalizacja: Warszawa

Re: Podwójne odrodzenie M52

Postprzez JacKar » poniedziałek, 19 grudnia 2016, 15:36

Nie generalnie gaźnik jest po regeneracji i zakładam że jest w porządku, nawet jak strzykawką podałem mieszankę bezpośrednio na tłok nie było żadnej reakcji. A jak sprawdzić ten poziom w komorze pływakowej?
M-72
OSA M-52 X2
SUZUKI RV 90
JacKar
 
Posty: 104
Dołączył(a): niedziela, 23 sierpnia 2015, 10:23

Re: Podwójne odrodzenie M52

Postprzez hornetino » poniedziałek, 19 grudnia 2016, 15:53

Patentów na mierzenie poziomu paliwa jest wiele. Ja poradziłem sobie takim oto urządzeniem :D

Poziom paliwa regulujesz języczkiem pływaka. Powinien on wynosić 3+/- 0,8 mm powyżej osi komory pływakowej.

IMG_1509.JPG


IMG_1510.JPG
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
• Osa M52 (1963) • Komar MR232 (1967) • Komar 2328 (1970) •
Avatar użytkownika
hornetino
 
Posty: 733
Dołączył(a): sobota, 1 stycznia 2011, 23:44
Lokalizacja: Warszawa

Re: Podwójne odrodzenie M52

Postprzez JacKar » poniedziałek, 19 grudnia 2016, 16:16

Ok dzis to sprawdze dzieki za patent :) chociaz nadal to nie rozwiazuje problemu bo gdy wstrzyknalem do cylindra bezposrednio 1ml mieszanki nie bylo zadnego efektu :/
M-72
OSA M-52 X2
SUZUKI RV 90
JacKar
 
Posty: 104
Dołączył(a): niedziela, 23 sierpnia 2015, 10:23

Re: Podwójne odrodzenie M52

Postprzez hornetino » poniedziałek, 19 grudnia 2016, 16:35

Jeżeli wszystko masz ustawione książkowo, objawy wskazują, że zalewasz świecę. Ustaw poziom paliwa wg wcześniejszych wskazówek, wyłącz ssanie (dźwignia maksymalnie do siebie), przedmuchaj silnik bez zapłonu, sprawdź świecę (czy nie jest mokra) oraz przerwę, przelej krótko gaźnik, włącz zapłon i przy manetce gazu otwartej na 1/4 zakresu spróbuj uruchomić.
• Osa M52 (1963) • Komar MR232 (1967) • Komar 2328 (1970) •
Avatar użytkownika
hornetino
 
Posty: 733
Dołączył(a): sobota, 1 stycznia 2011, 23:44
Lokalizacja: Warszawa

Następna strona

Powrót do Wasze Osy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość