OSA M-50 1960r. - Wojtex

Pochwalcie się Waszymi Osami

Re: OSA M-50 1960r. - Wojtex

Postprzez wojtex » czwartek, 3 grudnia 2015, 01:01

Pominąłem jedną literę. Już poprawiłem.
WFM OSA M50 (1960r) / JAWA 250 353.04 (1959r) / AWO SIMSON SPORT (1960r) / WSK M06-64 (1964r) / SHL GAZELA M-17 (1969r) / 3xROMET POLO (1976r) / ROMET PEGAZ 750 (1974r) / KOMAR MR232 (1965r) / KOMAR 2320 (1971r) / KOMAR 2330 (1969r) / KOMAR SPORT 2361 (1975r) / SIMSON S51 (1987r.)
Avatar użytkownika
wojtex
 
Posty: 487
Dołączył(a): niedziela, 10 marca 2013, 08:49
Lokalizacja: Pruszków / Sarzyna

Re: OSA M-50 1960r. - Wojtex

Postprzez matys1977 » niedziela, 10 stycznia 2016, 19:17

Witam, jak odnawiałeś ten znaczek z przedniego błotnika?
OSA M50, JUNAK M10, WSK, KOMAR, MZ TROPHY, JAWA 175, DKW SB200, WFM M06, SHL M05, SACHS PANTHER, MOTORYNKA, VW T1
matys1977
 
Posty: 77
Dołączył(a): wtorek, 8 grudnia 2009, 12:50
Lokalizacja: Puńców

Re: OSA M-50 1960r. - Wojtex

Postprzez wojtex » niedziela, 10 stycznia 2016, 20:59

Najpierw usunąłem resztki starej emalii i odczyściłem znaczek miękką drucianką. Następnie dałem go do niklowania. Wybrałem nikiel zamiast chromu bo obawiałem się że chromowanie da tak grubą warstwę że wyrówna sygaturę M50. Po niklowania znaczek oddałem do zakładu, gdzie położyli żywice białą i czarną (tzw. emaliowanie na zimno).
WFM OSA M50 (1960r) / JAWA 250 353.04 (1959r) / AWO SIMSON SPORT (1960r) / WSK M06-64 (1964r) / SHL GAZELA M-17 (1969r) / 3xROMET POLO (1976r) / ROMET PEGAZ 750 (1974r) / KOMAR MR232 (1965r) / KOMAR 2320 (1971r) / KOMAR 2330 (1969r) / KOMAR SPORT 2361 (1975r) / SIMSON S51 (1987r.)
Avatar użytkownika
wojtex
 
Posty: 487
Dołączył(a): niedziela, 10 marca 2013, 08:49
Lokalizacja: Pruszków / Sarzyna

Re: OSA M-50 1960r. - Wojtex

Postprzez wojtex » wtorek, 16 lutego 2016, 12:29

Prace z moją osą idą dalej. W tym tygodniu postaram się wrzucić kilka zdjęć. Na razie poskręcana jest irama i stoi na kołach ;-)
Ostatnio walczyłem na dwóch frontach. Przykręcałem obudowę lampy do osłony nóg, wkładając miedzy nie kedrę. Kedra jest dosyć miękka i przy dociąganiu śrub ma tendence do wyjeżdżania na zewnątrz. Sporo się męczyłem, żeby jakoś przyzwoicie to wyglądało, chociaż idealnie nie jest. Gdybym to miał robić drugi raz to chyba najpierw przykleiłbym dobrze kedrę do obudowy lampy, a potem całość przyłożył do osłony nóg.

Po tej przeprawie zabrałem się za montaż chlapacza na przednim błotniku. Myślałem, że to będzie bułka z masłem bo miałem otworki i w chlapaczu i w listewce ale niestety nie było tak łatwo. Na początku, zdecydowanie polecam kupno chlapacza na Allegro od Retro-Moto. Chlapacz jest bardzo ładnie wykonany. Mam porównanie bo wcześniej kupiłem też w Skuterze i ten jest bardzo kiepski (ostatecznie go nie założyłem). Problemy zaczęły się przy dopasowaniu listewki do błotnika. Uważam, że nowe listewki z nierdzewki od Nierdzewki nie są albo mogą nie być idealnie dopasowane do otworów w błotniku. Przynajmniej mi się taka trafiła. Wyglądało to tak, że na łuku jeszcze jakoś otwory w listewce zgrały się z tymi z w błotniku ale jak wyszedłem na prostą to przesunięcie było około 3 mm! Z tego powodu musiałem lekko rozpiłować otwory w listewce i mocno podociągać śruby, co znowu spowodowało, że guma chlapacza trochę została wypchnięta ponad listewkę - widać troszkę taką falbankę. Polecam więc kupić listewkę ale bez otworów i wywiercić je samemu. ps. Jeżeli listewka nie będzie idealnie dopasowana kształtem do błotnika to możecie mieć problemy ze skręceniem wszystkiego katalogowymi śrubami M4x12. Ja u siebie zastosowałem dłuższe o 2 mm. Stosowałem nakrętki samohamowne.

Wkrótce wrzucę jakieś zdjęcia.
WFM OSA M50 (1960r) / JAWA 250 353.04 (1959r) / AWO SIMSON SPORT (1960r) / WSK M06-64 (1964r) / SHL GAZELA M-17 (1969r) / 3xROMET POLO (1976r) / ROMET PEGAZ 750 (1974r) / KOMAR MR232 (1965r) / KOMAR 2320 (1971r) / KOMAR 2330 (1969r) / KOMAR SPORT 2361 (1975r) / SIMSON S51 (1987r.)
Avatar użytkownika
wojtex
 
Posty: 487
Dołączył(a): niedziela, 10 marca 2013, 08:49
Lokalizacja: Pruszków / Sarzyna

Re: OSA M-50 1960r. - Wojtex

Postprzez wojtex » poniedziałek, 29 sierpnia 2016, 22:40

Wreszcie mogę pokazać swoją Osę na kołach, a nie tylko jej poszczególne fragmenty. Byłoby to trochę wcześniej ale musiałem poszukać innego przedniego widelca bo mój oryginalny był spawany. Co prawda z ułożenia kedry pod osłoną lampy nie jestem zadowolony ale to i tak była prawdziwa mordęga i nie zamierzam tego robić drugi raz. Teraz dalszy montaż. Z grubych rzeczy, przed zimą chciałbym jeszcze poskładać silnik i może zrobić elektrykę. generalnie wszystkie pozostałe części już mam teraz tylko montaż.

ps. Na Forum już wspólnie zrobiliśmy sporo niedostępnych wcześniej części więc może znajdzie się jakiś śmiałek, który podjąłby się dorobienia tej blaszanej sprężyny, łapiącej centralną stopkę w M50? Brak tej sprężyny trzyma mnie z położeniem dywaników. Na pewno nie jestem jedynym, który potrzebuje tej sprężyny.

DSC_0064.JPG

DSC_0059.JPG

DSC_0062.JPG

DSC_0061.JPG

DSC_0063.JPG
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
WFM OSA M50 (1960r) / JAWA 250 353.04 (1959r) / AWO SIMSON SPORT (1960r) / WSK M06-64 (1964r) / SHL GAZELA M-17 (1969r) / 3xROMET POLO (1976r) / ROMET PEGAZ 750 (1974r) / KOMAR MR232 (1965r) / KOMAR 2320 (1971r) / KOMAR 2330 (1969r) / KOMAR SPORT 2361 (1975r) / SIMSON S51 (1987r.)
Avatar użytkownika
wojtex
 
Posty: 487
Dołączył(a): niedziela, 10 marca 2013, 08:49
Lokalizacja: Pruszków / Sarzyna

Re: OSA M-50 1960r. - Wojtex

Postprzez Karol » poniedziałek, 29 sierpnia 2016, 22:45

Bardzo ładnie wygląda :D. Czekamy na dalsze postępy. Kolorek bardzo podobny do mojej Oski :). A dla mnie układanie kedry pod lampę to była największa przyjemność i pięknie dolega. Mam taki swój patent :P
2x Osa M52 (trzecia podczas kompletowania), Simson S51, 2x Komar Sztywniak
W przyszłości: kolejna M52, Junak M10, WSK B1, SHL M11
Avatar użytkownika
Karol
 
Posty: 1455
Dołączył(a): wtorek, 29 września 2015, 18:17
Lokalizacja: Kielce/Włoszczowa

Re: OSA M-50 1960r. - Wojtex

Postprzez halcik » wtorek, 30 sierpnia 2016, 06:33

Wygląda pięknie :)
Ps ale gumy na kierownicę nie założyłeś, będziesz zdejmował :)
Avatar użytkownika
halcik
Moderator
 
Posty: 2598
Dołączył(a): poniedziałek, 13 stycznia 2014, 15:38
Lokalizacja: Kutno

Re: OSA M-50 1960r. - Wojtex

Postprzez Yaro » wtorek, 30 sierpnia 2016, 07:37

No w końcu mogę zobaczyć to o czym tyle słyszałem. Piękna ta oska.
Osa M 52 x 3, Osa M 50, Jawa 250, Pannonia TLF de luxe, IFA BK 350, SHL M06 T, Junak M10, SHL M11, Simson SR 2
Avatar użytkownika
Yaro
Moderator
 
Posty: 2347
Dołączył(a): piątek, 10 lipca 2015, 16:19
Lokalizacja: Sulejówek

Re: OSA M-50 1960r. - Wojtex

Postprzez wojtex » wtorek, 30 sierpnia 2016, 08:13

Taaa, kierownica jest tylko przyłapana na chwilę, żeby ją przetoczyć z miejsca na miejsce. Klamki i wszystkie gumki są. Manetki będą czarne bo takie miałem w oryginale i są w ładnym stanie, współczesnych, białych zamienników nie chcę, a znowu czarne kedry mi się nie podobają. Nie wiem jak czarne manetki będą wyglądać z białymi kedrami, mam pewne obawy ale postanowiłem, że tak to zostanie - taka charakterystyczna cecha mojej Osy ;-)

Kolor wybrałem taki jak nasz kolega forumowy Maciekk. Karol, myślę że to prawie to samo co na twojej. Jest OK chociaż teraz wybrałbym inny - Fiat Lattementa Green.

Jarek, wreszcie jest coś do pokazania. Niewiele ale jest :-)
WFM OSA M50 (1960r) / JAWA 250 353.04 (1959r) / AWO SIMSON SPORT (1960r) / WSK M06-64 (1964r) / SHL GAZELA M-17 (1969r) / 3xROMET POLO (1976r) / ROMET PEGAZ 750 (1974r) / KOMAR MR232 (1965r) / KOMAR 2320 (1971r) / KOMAR 2330 (1969r) / KOMAR SPORT 2361 (1975r) / SIMSON S51 (1987r.)
Avatar użytkownika
wojtex
 
Posty: 487
Dołączył(a): niedziela, 10 marca 2013, 08:49
Lokalizacja: Pruszków / Sarzyna

Re: OSA M-50 1960r. - Wojtex

Postprzez Yaro » wtorek, 30 sierpnia 2016, 14:06

Widzę, że zaglądasz co chwilę żeby sprawdzić co piszą o twojej Osce :D . Naprawdę ładna. Gdybym miał zawieszenie gotowe (no i koła) to swoją też bym doprowadził do takiego stanu. :D
Osa M 52 x 3, Osa M 50, Jawa 250, Pannonia TLF de luxe, IFA BK 350, SHL M06 T, Junak M10, SHL M11, Simson SR 2
Avatar użytkownika
Yaro
Moderator
 
Posty: 2347
Dołączył(a): piątek, 10 lipca 2015, 16:19
Lokalizacja: Sulejówek

Re: OSA M-50 1960r. - Wojtex

Postprzez towot » wtorek, 30 sierpnia 2016, 21:35

Składanie to najprzyjemniejszy etap remontu, tak trzymaj bo jest git!
towot
 
Posty: 1264
Dołączył(a): poniedziałek, 27 grudnia 2010, 21:52

Re: OSA M-50 1960r. - Wojtex

Postprzez wojtex » wtorek, 30 sierpnia 2016, 21:48

Na razie to tu nie ma się jeszcze czym zachwycać! :-)

Montaż, to już z górki chociaż nigdy nie jest za łatwo. To tu coś nie pasuje, a tam nie wchodzi itp. Tak już jest z remontem starych maszyn.
Jarek, mówiłem Ci żebyś przycisnął Konrada właśnie o zawieszenie bo wtedy miałbyś już spory kawał motoru do zrobienia własnymi siłami. Co z kołami, już masz wyprostowane?
Jakby co to ja służę pomocą i ciężkim sprzętem do wymiany silentbloków :-) Ostatnio wymieniłem 6 szt więc już technologię mam w miarę opanowaną.
WFM OSA M50 (1960r) / JAWA 250 353.04 (1959r) / AWO SIMSON SPORT (1960r) / WSK M06-64 (1964r) / SHL GAZELA M-17 (1969r) / 3xROMET POLO (1976r) / ROMET PEGAZ 750 (1974r) / KOMAR MR232 (1965r) / KOMAR 2320 (1971r) / KOMAR 2330 (1969r) / KOMAR SPORT 2361 (1975r) / SIMSON S51 (1987r.)
Avatar użytkownika
wojtex
 
Posty: 487
Dołączył(a): niedziela, 10 marca 2013, 08:49
Lokalizacja: Pruszków / Sarzyna

Re: OSA M-50 1960r. - Wojtex

Postprzez halcik » środa, 31 sierpnia 2016, 06:13

Chłopaki w temacie Wojtka piszą o osie Jarka :). Wojtku jak chcesz to upomnę Cię, żebyś nie zaśmiecał swojego tematu :) (oczywiście żartuje)
Avatar użytkownika
halcik
Moderator
 
Posty: 2598
Dołączył(a): poniedziałek, 13 stycznia 2014, 15:38
Lokalizacja: Kutno

Re: OSA M-50 1960r. - Wojtex

Postprzez Yaro » środa, 31 sierpnia 2016, 06:16

Te dwa tematy się uzupełniają :D
Osa M 52 x 3, Osa M 50, Jawa 250, Pannonia TLF de luxe, IFA BK 350, SHL M06 T, Junak M10, SHL M11, Simson SR 2
Avatar użytkownika
Yaro
Moderator
 
Posty: 2347
Dołączył(a): piątek, 10 lipca 2015, 16:19
Lokalizacja: Sulejówek

Re: OSA M-50 1960r. - Wojtex

Postprzez wojtex » środa, 31 sierpnia 2016, 06:19

Jestem niewinny! To Jarek mnie sprowokował! Obiecuję, poprawę! ;-)
WFM OSA M50 (1960r) / JAWA 250 353.04 (1959r) / AWO SIMSON SPORT (1960r) / WSK M06-64 (1964r) / SHL GAZELA M-17 (1969r) / 3xROMET POLO (1976r) / ROMET PEGAZ 750 (1974r) / KOMAR MR232 (1965r) / KOMAR 2320 (1971r) / KOMAR 2330 (1969r) / KOMAR SPORT 2361 (1975r) / SIMSON S51 (1987r.)
Avatar użytkownika
wojtex
 
Posty: 487
Dołączył(a): niedziela, 10 marca 2013, 08:49
Lokalizacja: Pruszków / Sarzyna

Re: OSA M-50 1960r. - Wojtex

Postprzez wojtex » wtorek, 11 września 2018, 22:35

Czas odkurzyć temat mojej Osy. Remon powoluuutku postępuje. Jak wiadomo, nie samą Osą Osiarz żyje więc dlatego tak długo ten mój remont trwa. W kazdym razie, małymi kroczkami zmierzam do finału. Jestem przed montażem silnika. Mam już skompletowane wszystkie części, a przynajmniej tak mi się wydaje. Aktualnie jeszcze walczę z podstawą iskrownika. Muszę wymienić kołek, na którym osadzony jest przerywacz. Ten który teraz jest został wystrugany jakąś metodą chałupniczą, rusza się i do tego jest ze stali. W tym miejscu mam do Was ogromną prośbę o zwymiarowanie tego kołka. Przyznam że mam dwa pomiary ale całkowicie się różnią. Jakie są właściwe wymiary?
WFM OSA M50 (1960r) / JAWA 250 353.04 (1959r) / AWO SIMSON SPORT (1960r) / WSK M06-64 (1964r) / SHL GAZELA M-17 (1969r) / 3xROMET POLO (1976r) / ROMET PEGAZ 750 (1974r) / KOMAR MR232 (1965r) / KOMAR 2320 (1971r) / KOMAR 2330 (1969r) / KOMAR SPORT 2361 (1975r) / SIMSON S51 (1987r.)
Avatar użytkownika
wojtex
 
Posty: 487
Dołączył(a): niedziela, 10 marca 2013, 08:49
Lokalizacja: Pruszków / Sarzyna

Re: OSA M-50 1960r. - Wojtex

Postprzez Endrju057 » środa, 12 września 2018, 18:30

Wojtku, zmierzyłem bolec (wykonany z mosiądzu) w drugim iskrowniku i całkowita wysokość bolca od podstawy iskrownika wynosi 18,5mm, pozostałe wymiary bez zmian ( te które Ci podałem)
Osa M52 (63r),Osa M52 (65r), Osa M52 (65r), Junak M07 (59r), Junak M10 (64r), Mz Es 250/1 (63r), Jawa 353/03 (57r), Awo Sport 425S (58r),
Avatar użytkownika
Endrju057
 
Posty: 281
Dołączył(a): poniedziałek, 19 grudnia 2016, 11:11
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Poprzednia strona

Powrót do Wasze Osy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron