Osa M50 okcia

Pochwalcie się Waszymi Osami

Osa M50 okcia

Postprzez okiec » piątek, 10 sierpnia 2018, 17:02

Moja Osa będzie się teraz dopiero będzie dostawała nowe życie.
Kupiłem ją w reklamówkach już dawno temu, ale musiała swoje odczekać w pwnicy.
Kiedyś już zacząłem od remontu amorów, a potem chęci brakło i wszystko stanęło.
Teraz postanowiłem ukończyć maszynę :mrgreen:
Mam też sporo braków. Będę tu Wam zadawał pytania i wrzucał foty z przebiegu remontu.
Rama i jej elementy pojechały już do piachu.
Łożyska główki ramy kupiłem z junaka, bo tak tu wyczytałem na forum, że są podobne. Po przymiarkach, dałem do dorobienia pierścienie potrzebne do ich montażu, oraz trzeba powiększyć sred. wew bieżni wew., też się to już dzieje

Poniżej jest foto tabliczki znamionowej.
Czy można coś po niej wywnioskować ciekawego?
Moja osa jest z 1962r. Jakie kolory wtedy były wypuszczane? Elementy nadwozia dostałem już wypiaskowane
Moja osa miała rozumiem wydech ten starszego typu (dwie puszki pod silnikiem)?
Proszę o potwierdzenie.
Wychodziły oryginalnie m50 jasnoszare? bo taką bym chciał. Tylko jakich użyć RAL aby było to zbliżone do oryginału. (Karoseria RAL? i fegli RAL?)
. Czy to prawda że zb. paliwa powinien być koloru nadwozia?
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Avatar użytkownika
okiec
 
Posty: 64
Dołączył(a): środa, 8 sierpnia 2018, 21:30

Re: Osa M50 okcia

Postprzez Karol » piątek, 10 sierpnia 2018, 22:59

okiec napisał(a):Wychodziły oryginalnie m50 jasnoszare? bo taką bym chciał. Tylko jakich użyć RAL aby było to zbliżone do oryginału. (Karoseria RAL? i fegli RAL?)
. Czy to prawda że zb. paliwa powinien być koloru nadwozia?

Jasnoszare Osy nie wychodziły. A wg wzornika RAL i innych nie ma co dorabiać.... bo to tylko może będzie podobne a nie oryginalne.. lakier dorabiaj wg jakiegoś elementu, tak będzie najlepiej. Zbiornik paliwa czarny jak i cała rama i jej podzespoły. W kolorze to tylko blacha pod siedzenie, blacha pod tablice rejestracyjną. W M50 były też malowane w kolorze podesty ale w którym roku to nie powiem.
Twoja Osa to model M50 z 62 roku czyli końcówka produkcji tego modelu
2x Osa M52 (trzecia podczas kompletowania), Simson S51, 2x Komar Sztywniak
W przyszłości: kolejna M52, Junak M10, WSK B1, SHL M11
Avatar użytkownika
Karol
 
Posty: 1452
Dołączył(a): wtorek, 29 września 2015, 18:17
Lokalizacja: Kielce/Włoszczowa

Re: Osa M50 okcia

Postprzez halcik » sobota, 11 sierpnia 2018, 07:35

Gdzieś w literaturze było zdjęcie osy z zbiornikiem w kolorze, ale nie była to osa "na rynek". Resztę info już masz
Avatar użytkownika
halcik
Moderator
 
Posty: 2607
Dołączył(a): poniedziałek, 13 stycznia 2014, 15:38
Lokalizacja: Kutno

Re: Osa M50 okcia

Postprzez okiec » sobota, 11 sierpnia 2018, 15:40

dzięki za te info i potrzebuję dalszych;)

Dziś rozebrałem silnik, rozpołowiłem. Macie jakieś miejsce gdzie wysłać wał do regeneracji? czy kupić na allegro?
jaki tłok i pierścienie na allegro jest firmy Alien i Almot, który lepszy :mrgreen:
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Avatar użytkownika
okiec
 
Posty: 64
Dołączył(a): środa, 8 sierpnia 2018, 21:30

Re: Osa M50 okcia

Postprzez towot » sobota, 11 sierpnia 2018, 17:57

Regenaracja wałów DorMar Marek Olachowski.
Co do tłoka do M50 to była ostatnio dyskusja, że chyba pasuje od MZ, poszukaj. Wydaje mi sie, że najpierw powinieneś kupić tłok i wysłać razem z wałem w celu wyważenia.
towot
 
Posty: 1268
Dołączył(a): poniedziałek, 27 grudnia 2010, 21:52

Re: Osa M50 okcia

Postprzez okiec » sobota, 11 sierpnia 2018, 21:08

towot napisał(a):Regenaracja wałów DorMar Marek Olachowski.
Co do tłoka do M50 to była ostatnio dyskusja, że chyba pasuje od MZ, poszukaj. Wydaje mi sie, że najpierw powinieneś kupić tłok i wysłać razem z wałem w celu wyważenia.

dzięki wielkie Towot :mrgreen:
Avatar użytkownika
okiec
 
Posty: 64
Dołączył(a): środa, 8 sierpnia 2018, 21:30

Re: Osa M50 okcia

Postprzez hornetino » sobota, 11 sierpnia 2018, 22:34

Regenerowałem niedawno wał w DorMarze, co prawda nie dla siebie, ale widziałem robotę i muszę przyznać, że pozytywne opinie o tym zakładzie są w pełni uzasadnione. Chyba jako jedyny (przynajmniej z tych, które znam) prosi o dostarczenie wraz z wałem tłoka, bo tak naprawdę, tylko wtedy można prawidłowo wyważyć taki zestaw. Poza tym, można im także zlecić szlif cylindra (robią go w zaprzyjaźnionym zakładzie). Niestety są dwa minusy. Pierwszy to cena. Koszt regeneracji startuje od 200 zł, drugi - nie można im zlecić wymiany łożyska w główce korbowodu na igiełkowe (było tak 9 miesięcy temu) - tylko tuleja z brązu. Jest to zakład z tradycjami i takie mają podejście do pracy - tradycyjne.
• Osa M52 (1963) • Komar MR232 (1967) • Komar 2328 (1970) • Pegaz 700 (1973) •
• tel. 502 614 834 • hornetino@icloud.com
Avatar użytkownika
hornetino
 
Posty: 933
Dołączył(a): sobota, 1 stycznia 2011, 23:44
Lokalizacja: Warszawa-Gocław

Re: Osa M50 okcia

Postprzez okiec » niedziela, 12 sierpnia 2018, 05:20

jeżeli ważne jest wyważenie tłok z wałem, to zapewne też w tym układzie dużą rolę odgrywa magneto, które ma sporą masę.
To też chyba trzeba by wyważyć :?:
Avatar użytkownika
okiec
 
Posty: 64
Dołączył(a): środa, 8 sierpnia 2018, 21:30

Re: Osa M50 okcia

Postprzez hornetino » niedziela, 12 sierpnia 2018, 06:16

Każde magneto było fabrycznie wyważane (nawiercenia na boku) ale przez ponad 50 lat użytkowania i niekoniecznie właściwego obchodzenia się z nim (mam na myśli ściąganie przy użyciu młotka), ponowne wyważenie, to dobry pomysł.
• Osa M52 (1963) • Komar MR232 (1967) • Komar 2328 (1970) • Pegaz 700 (1973) •
• tel. 502 614 834 • hornetino@icloud.com
Avatar użytkownika
hornetino
 
Posty: 933
Dołączył(a): sobota, 1 stycznia 2011, 23:44
Lokalizacja: Warszawa-Gocław

Re: Osa M50 okcia

Postprzez Endrju057 » niedziela, 12 sierpnia 2018, 10:15

Regenerację wału i szlif cylindra możesz zrobić u Krzysztofa Morawca w Tarnowskich Górach, ma dobrą opinię. Jest właścicielem Klubu 22 i miłośnikiem starych motocykli, robiłem u niego wały i szlify do Junaków, MZ ES 250 , Jawy 250 i Osy M52 i jestem zadowolony, tel. 693 282 032
Ostatnio edytowano poniedziałek, 13 sierpnia 2018, 11:56 przez Endrju057, łącznie edytowano 1 raz
Osa M52 (63r),Osa M52 (65r), Osa M52 (65r), Junak M07 (59r), Junak M10 (64r), Mz Es 250/1 (63r), Jawa 353/03 (57r), Awo Sport 425S (58r),
Avatar użytkownika
Endrju057
 
Posty: 295
Dołączył(a): poniedziałek, 19 grudnia 2016, 11:11
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Osa M50 okcia

Postprzez okiec » niedziela, 12 sierpnia 2018, 11:45

Endrju057 napisał(a):Regenerację wału i szlif cylindra możesz zrobić u Krzysztofa Morawca w Tarnowskich Górach, ma dobrą opinię. Jest właścicielem Klubu 22 i fanatykiem starych motocykli, robiłem u niego wały i szlify do Junaków, MZ ES 250 , Jawy 250 i Osy M52 i jestem zadowolony, tel. 693 282 032

to by mi nawet lepiej pasowało bo mam do TG rzut beretem. Juro zadzwonię i się dowiem co i jak.
dzięki.

dzisiaj wyczyściłem już obudowy silnika. Są w super stanie tzn nie mają uszkodzeń mechanicznych. Uszczelki chyba zrobię sam z kręgielitu 0.5mm.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Avatar użytkownika
okiec
 
Posty: 64
Dołączył(a): środa, 8 sierpnia 2018, 21:30

Re: Osa M50 okcia

Postprzez Yaro » niedziela, 12 sierpnia 2018, 17:40

Łożyska główki ramy dorabia forumowicz beja.j. Napisz do niego PW może coś ma. Nie baw się z przeróbkami. Regeneracja wału? Dostałeś sporo podpowiedzi. Ja swój robiłem też gdzieś na południu u człowieka z forum WSK. Z jakości jestem zadowolony, z ceny też. Poza tym montuje korbowody Dullesa z łożyskiem igiełkowym co jest rozwiązaniem lepszym niż tulejka z brązu. Jeśli chodzi o tłok i szlif cylindra to polecam firmę Legra pod Warszawą. Wysyłasz cylinder i tłok do M50 na wzór (wymiar obojętny z tego co wiem). Na jego podstawie zrobią Ci odpowiedni tłok, który będzie normalnie działał. Wadą jest cena.
Osa M 52 x 3, Osa M 50, Jawa 250, Pannonia TLF de luxe, IFA BK 350, SHL M06 T, Junak M10, SHL M11, Simson SR 2
Avatar użytkownika
Yaro
Moderator
 
Posty: 2377
Dołączył(a): piątek, 10 lipca 2015, 16:19
Lokalizacja: Sulejówek

Re: Osa M50 okcia

Postprzez okiec » poniedziałek, 13 sierpnia 2018, 11:50

Wasze wskazówki wszystkie wykorzystuję. Dzięki
Wał, tłok, cylinder już pojechał do Pan Krzysztofa z T.G. o którym pisał Endrju057 :mrgreen:
Łożyska główki ramy już są. Tak jak pisałem kupiłem łożyska z Junaka i dorobiłem odpowiednie siedzenia. Jutro sprawdzę czy wszystko pasuje i działa :mrgreen:
20180813_100245.jpg
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Avatar użytkownika
okiec
 
Posty: 64
Dołączył(a): środa, 8 sierpnia 2018, 21:30

Re: Osa M50 okcia

Postprzez okiec » poniedziałek, 13 sierpnia 2018, 15:47

Dzisiaj miałem mało czasu na siedzenie w garażu, ale nie wytrzymałem. Łożyska musiałem zamontować.Wszystko ładnie działa :mrgreen: ale mam pytanie.

20180813_155046.jpg


czy wie ktoś jaki tu powinien być wymiar?
bo chyba troche wysoki zrobiłem ten pierscień w który wchodzi dolne łożysko, a to ważny wymiar, aby błotnik z lampą miał właściwą odległość. :?:

a i jeszcze jedno. czy to jest ogranicznik kierownicy?
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Avatar użytkownika
okiec
 
Posty: 64
Dołączył(a): środa, 8 sierpnia 2018, 21:30

Re: Osa M50 okcia

Postprzez okiec » wtorek, 14 sierpnia 2018, 09:45

Chyba macie dość mnie i mojej OSY , ale mam jeszcze pytanie. :?
Gdzieś widziałem tu takie reperaturki do przedniej osłony.
Jak mogę je zdobyć?!

20180813_160418.jpg
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Avatar użytkownika
okiec
 
Posty: 64
Dołączył(a): środa, 8 sierpnia 2018, 21:30

Re: Osa M50 okcia

Postprzez Yaro » wtorek, 14 sierpnia 2018, 10:10

Reparaturki robi mój znajomy - Konrad. Muszę go pogonić to może znowu coś przygotuje. Jeśli chodzi o wymiar to sprecyzuj pytanie albo pokaż na zdjęciu (zresztą pisałem Ci wcześniej, że nasz kolega beja.j dorabia całe komplety miseczek i główek ramy do Osy więc po co się męczyć z przeróbkami). Aaa i jeszcze jedno pytanie o ogranicznik skrętu - tak, ten języczek pod główką ramy te jeden z elementów całego "mechanizmu ogranicznika skrętu" ale gdzieś już o tym pisałem.
Osa M 52 x 3, Osa M 50, Jawa 250, Pannonia TLF de luxe, IFA BK 350, SHL M06 T, Junak M10, SHL M11, Simson SR 2
Avatar użytkownika
Yaro
Moderator
 
Posty: 2377
Dołączył(a): piątek, 10 lipca 2015, 16:19
Lokalizacja: Sulejówek

Re: Osa M50 okcia

Postprzez okiec » wtorek, 14 sierpnia 2018, 10:33

Yaro napisał(a):Reparaturki robi mój znajomy - Konrad. Muszę go pogonić to może znowu coś przygotuje. Jeśli chodzi o wymiar to sprecyzuj pytanie albo pokaż na zdjęciu (zresztą pisałem Ci wcześniej, że nasz kolega beja.j dorabia całe komplety miseczek i główek ramy do Osy więc po co się męczyć z przeróbkami). Aaa i jeszcze jedno pytanie o ogranicznik skrętu - tak, ten języczek pod główką ramy te jeden z elementów całego "mechanizmu ogranicznika skrętu" ale gdzieś już o tym pisałem.


Łożyska kupiłem już wcześniej zanim mi napisałeś, tak bym nie kombinował(dzięki za pomoc). Yaro, a mógłbyś dać namiar tel. na Twojego kolegę Konrada, bo trochę mi się pali.
Obudowy zawiozłem dziś drugi raz do przepiaskowania, bo im się przyrdzewiało trochę. Jak będę znowu długo czekał na te reperaturki to te elementy spotka ten sam los. :?
Avatar użytkownika
okiec
 
Posty: 64
Dołączył(a): środa, 8 sierpnia 2018, 21:30

Re: Osa M50 okcia

Postprzez Yaro » wtorek, 14 sierpnia 2018, 11:03

Z Konradem sam pogadam. Od innych nie odbiera. Dam znać.
Osa M 52 x 3, Osa M 50, Jawa 250, Pannonia TLF de luxe, IFA BK 350, SHL M06 T, Junak M10, SHL M11, Simson SR 2
Avatar użytkownika
Yaro
Moderator
 
Posty: 2377
Dołączył(a): piątek, 10 lipca 2015, 16:19
Lokalizacja: Sulejówek

Re: Osa M50 okcia

Postprzez okiec » poniedziałek, 20 sierpnia 2018, 09:12

teraz jestem na etapie dorabiania rozmaitych podzespołów. Zębatka jak patrzyłem na alledrogo nie do zdobycia. Kupiłem standardową w firmie, która się zajmuje produkcją takich zębatek. Jest to 39 zębów, ten sam moduł zęba, ale jest do małych przeróbek.
Także na etapie obróbki są napinacze do tylnego koła wypalone laserem z chromniklu.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Avatar użytkownika
okiec
 
Posty: 64
Dołączył(a): środa, 8 sierpnia 2018, 21:30

Re: Osa M50 okcia

Postprzez Karol » poniedziałek, 20 sierpnia 2018, 09:26

Ciekawie, masz dobry dostęp do wypalania laserowego? :D
2x Osa M52 (trzecia podczas kompletowania), Simson S51, 2x Komar Sztywniak
W przyszłości: kolejna M52, Junak M10, WSK B1, SHL M11
Avatar użytkownika
Karol
 
Posty: 1452
Dołączył(a): wtorek, 29 września 2015, 18:17
Lokalizacja: Kielce/Włoszczowa

Następna strona

Powrót do Wasze Osy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość