Osa Skowrona

Pochwalcie się Waszymi Osami

Re: Osa Skowrona

Postprzez Yaro » czwartek, 11 maja 2017, 08:48

Agawa sizalowa to roślina, z której otrzymujemy włókna a tarcza sizalowa to tarcza wykonana z włókien tej rośliny - ot i cała tajemnica. A listewki wyszły przepięknie - gratuluję.
Osa M 52 x 3, Osa M 50, Jawa 250, Pannonia TLF de luxe, IFA BK 350, SHL M06 T, Junak M10, SHL M11, Simson SR 2
Avatar użytkownika
Yaro
Moderator
 
Posty: 2172
Dołączył(a): piątek, 10 lipca 2015, 16:19
Lokalizacja: Sulejówek

Re: Osa Skowrona

Postprzez towot » piątek, 12 maja 2017, 13:51

dzięki!
towot
 
Posty: 1221
Dołączył(a): poniedziałek, 27 grudnia 2010, 21:52

Re: Osa Skowrona

Postprzez skowron » czwartek, 3 sierpnia 2017, 23:43

Długo nic się nie działo przy Osie aż stęskniłem się za pracami garażowymi :) Na stół poszły kratki z odłamanymi żeberkami.

01.jpg


Z płaskownika 4mm wycina się kawałek do dospawania do kratki wlotu powietrza.
02.jpg


Po dospawaniu nie wygląda to zbyt pięknie :)
03.jpg


Godzina zabawy pilnikami i nie widać, że kratka ma przeszczep :)
04.jpg
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Suzuki GSX1100G 1992
Junak M10 1965
Junak M10 1964
OSA M52 1964
WFM M06 1961
CZta 150 1949
Jawa Perak 250 1952
DKW KS200 1938
FN M70 350SV 1929
FN M90 500SV 1930
Avatar użytkownika
skowron
 
Posty: 91
Dołączył(a): wtorek, 16 października 2012, 12:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: Osa Skowrona

Postprzez Endrju057 » piątek, 4 sierpnia 2017, 08:46

Dobra robota !!!
Osa M52 (65r), Osa M52 (65r), Junak M07 (59r), Junak M10 (64r), Mz Es 250/1 (63r), Jawa 353/03 (57r), Awo Sport 425S (58r), DKW 100 (38r)
Avatar użytkownika
Endrju057
 
Posty: 225
Dołączył(a): poniedziałek, 19 grudnia 2016, 11:11
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Osa Skowrona

Postprzez Yaro » piątek, 4 sierpnia 2017, 09:36

Robiłem dokładnie tak samo i moje doświadczenie w tym zakresie nakazuje zamieścić kilka uwag. Niestety aluminium z kratek kiepsko się spawa i aby poprawić skuteczność tego procesu zlecam dokładne wyczyszczenie miejsca spawania (najlepiej kratkę wyszkiełkować lub wypiaskować). Jakość spawu możne poddać weryfikacji. U mnie następowało to w polerce wibracyjnej. Niestety ale ok połowy dospawanych ząbków nie wytrzymywało procesu polerowania pomimo, że spaw wyglądał solidnie dlatego zalecam następującą kolejność wykonywania prac naprawczych - szkiełkowanie, polerowanie, spawanie, obróbka spawu, ręczne polerowanie obrobionego miejsca po spawie.
Osa M 52 x 3, Osa M 50, Jawa 250, Pannonia TLF de luxe, IFA BK 350, SHL M06 T, Junak M10, SHL M11, Simson SR 2
Avatar użytkownika
Yaro
Moderator
 
Posty: 2172
Dołączył(a): piątek, 10 lipca 2015, 16:19
Lokalizacja: Sulejówek

Re: Osa Skowrona

Postprzez skowron » piątek, 4 sierpnia 2017, 12:24

No właśnie mam dylemat czy w dalszej kolejności polerować ręcznie czy wibracyjnie. Ręcznie na pewno będzie ciężko dojść w zakamarki i trochę się z tym zejdzie.

@Yaro, rozumiem, że od polerowania wibracyjnego odłamały Ci się niektóre dospawane kawałki?
Suzuki GSX1100G 1992
Junak M10 1965
Junak M10 1964
OSA M52 1964
WFM M06 1961
CZta 150 1949
Jawa Perak 250 1952
DKW KS200 1938
FN M70 350SV 1929
FN M90 500SV 1930
Avatar użytkownika
skowron
 
Posty: 91
Dołączył(a): wtorek, 16 października 2012, 12:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: Osa Skowrona

Postprzez Yaro » piątek, 4 sierpnia 2017, 16:32

Nie wszystkie ale ryzyko jest spore - dlatego jeżeli teraz będę miał potrzebę wypolerowania kratek to zrobię to przed ich naprawą bo wypolerowanie naprawianego kawałka to już przysłowiowy pikuś (sorry Pan Pikuś)
Osa M 52 x 3, Osa M 50, Jawa 250, Pannonia TLF de luxe, IFA BK 350, SHL M06 T, Junak M10, SHL M11, Simson SR 2
Avatar użytkownika
Yaro
Moderator
 
Posty: 2172
Dołączył(a): piątek, 10 lipca 2015, 16:19
Lokalizacja: Sulejówek

Re: Osa Skowrona

Postprzez skowron » piątek, 18 sierpnia 2017, 21:46

Niestety w grzebieniu błotnika spawane elementy dały znać o sobie pod koniec obróbki pilnikowej. Pojawiły się pęknięcia więc muszą wrócić do spawnięcia. Jako, że w Osie prawie wszystko się błyszczy, to kratki i grzebyki pójdą tylko do szkiełkowania.
Suzuki GSX1100G 1992
Junak M10 1965
Junak M10 1964
OSA M52 1964
WFM M06 1961
CZta 150 1949
Jawa Perak 250 1952
DKW KS200 1938
FN M70 350SV 1929
FN M90 500SV 1930
Avatar użytkownika
skowron
 
Posty: 91
Dołączył(a): wtorek, 16 października 2012, 12:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: Osa Skowrona

Postprzez Yaro » piątek, 18 sierpnia 2017, 21:51

Normalna to rzecz - niestety :(
Osa M 52 x 3, Osa M 50, Jawa 250, Pannonia TLF de luxe, IFA BK 350, SHL M06 T, Junak M10, SHL M11, Simson SR 2
Avatar użytkownika
Yaro
Moderator
 
Posty: 2172
Dołączył(a): piątek, 10 lipca 2015, 16:19
Lokalizacja: Sulejówek

Re: Osa Skowrona

Postprzez skowron » czwartek, 5 października 2017, 23:16

Jedna kratka niestety sprawia kłopoty więc chwilowo zająłem się innymi drobiazgami nadwozia. Nie miałem lewej końcówki kedry na osłonę nóg więc dorobiłem coś na podobieństwo :)

Zaczęło się od aluminiowej kostki.
kedra1.jpg

kedra2.jpg

kedra3.jpg


Głównym narzędziem była kątówka i kształt nie wyszedł 1:1 ale póki co musi wystarczyć. Po prawej stronie jest oryginał.
kedra4.jpg


Dzięki temu można było przykleić kedrę.
kedra5.jpg
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Suzuki GSX1100G 1992
Junak M10 1965
Junak M10 1964
OSA M52 1964
WFM M06 1961
CZta 150 1949
Jawa Perak 250 1952
DKW KS200 1938
FN M70 350SV 1929
FN M90 500SV 1930
Avatar użytkownika
skowron
 
Posty: 91
Dołączył(a): wtorek, 16 października 2012, 12:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: Osa Skowrona

Postprzez skowron » czwartek, 5 października 2017, 23:26

Robię przymiarki do złożenia silnika i przy okazji znalazłem zdjęcia z rozbiórki. Niezły syf był w środku :)

silnik1.jpg

silnik2.jpg

silnik3.jpg

silnik4.jpg
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Suzuki GSX1100G 1992
Junak M10 1965
Junak M10 1964
OSA M52 1964
WFM M06 1961
CZta 150 1949
Jawa Perak 250 1952
DKW KS200 1938
FN M70 350SV 1929
FN M90 500SV 1930
Avatar użytkownika
skowron
 
Posty: 91
Dołączył(a): wtorek, 16 października 2012, 12:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: Osa Skowrona

Postprzez skowron » czwartek, 5 października 2017, 23:32

Dzisiaj próbowałem zamontować linkę przedniego hamulca kupioną u jednego ze współczesnych producentów i jak to się często zdarza, nie pasuje. Pancerz oraz sama linka są za krótkie. Niestety nie mam oryginału na wzór. Czy ktoś mógłby zmierzyć całkowitą długość oryginalnej linki oraz pancerza?
Suzuki GSX1100G 1992
Junak M10 1965
Junak M10 1964
OSA M52 1964
WFM M06 1961
CZta 150 1949
Jawa Perak 250 1952
DKW KS200 1938
FN M70 350SV 1929
FN M90 500SV 1930
Avatar użytkownika
skowron
 
Posty: 91
Dołączył(a): wtorek, 16 października 2012, 12:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: Osa Skowrona

Postprzez halcik » piątek, 6 października 2017, 06:03

Pancerz 105, linka razem z baryłkami 121.
Avatar użytkownika
halcik
Moderator
 
Posty: 2506
Dołączył(a): poniedziałek, 13 stycznia 2014, 15:38
Lokalizacja: Kutno

Re: Osa Skowrona

Postprzez skowron » sobota, 13 stycznia 2018, 00:25

Powiem szczerze, że linka tej długości wydaje mi się trochę za krótka. Przy skrajnym skręcie kierownicy w prawo strasznie się napina. Wydaje mi się, że gdyby całość była dłuższa to swobodniej można by skręcić kierownicę w prawo.

A tu mała aktualizacja z renowacji. Grzebyki oraz kratki zostały pospawane i wyszkiełkowane. Śrubki wypolerowane i tak już musi być :) Teraz czas skończyć silnik.

Osa_12012018.jpg
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Suzuki GSX1100G 1992
Junak M10 1965
Junak M10 1964
OSA M52 1964
WFM M06 1961
CZta 150 1949
Jawa Perak 250 1952
DKW KS200 1938
FN M70 350SV 1929
FN M90 500SV 1930
Avatar użytkownika
skowron
 
Posty: 91
Dołączył(a): wtorek, 16 października 2012, 12:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: Osa Skowrona

Postprzez KarolOsaM52 » sobota, 13 stycznia 2018, 01:20

Osa jedyna w swoim rodzaju :D. Przynajmniej będzie wyjątkowa i nie do pomylenia z inną :D
2x Osa M52 (trzecia podczas kompletowania), Simson S51, 2x Komar Sztywniak
W przyszłości: kolejna M52, Junak M10, WSK B1, SHL M11
Avatar użytkownika
KarolOsaM52
 
Posty: 1393
Dołączył(a): wtorek, 29 września 2015, 18:17
Lokalizacja: Kielce/Włoszczowa

Re: Osa Skowrona

Postprzez arthek » sobota, 13 stycznia 2018, 21:38

skowron napisał(a):Jedna kratka niestety sprawia kłopoty więc chwilowo zająłem się innymi drobiazgami nadwozia. Nie miałem lewej końcówki kedry na osłonę nóg więc dorobiłem coś na podobieństwo :)

Zaczęło się od aluminiowej kostki.
kedra1.jpg

kedra2.jpg

kedra3.jpg


Głównym narzędziem była kątówka i kształt nie wyszedł 1:1 ale póki co musi wystarczyć. Po prawej stronie jest oryginał.
kedra4.jpg


Dzięki temu można było przykleić kedrę.
kedra5.jpg


Czym kleiles kedry?
[URL=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/21217] [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/21217/icon3.png[/IMG][/URL]
Avatar użytkownika
arthek
 
Posty: 958
Dołączył(a): wtorek, 21 kwietnia 2009, 21:45
Lokalizacja: Kielce

Re: Osa Skowrona

Postprzez skowron » niedziela, 14 stycznia 2018, 14:16

arthek napisał(a):Czym kleiles kedry?


Na części pionowej dałem klej silikonowy ale jako, że nie trzymał na zagięciu więc od zagięcia aż do uchwytu kedry zastosowałem klej epoksydowy dwuskładnikowy.
Suzuki GSX1100G 1992
Junak M10 1965
Junak M10 1964
OSA M52 1964
WFM M06 1961
CZta 150 1949
Jawa Perak 250 1952
DKW KS200 1938
FN M70 350SV 1929
FN M90 500SV 1930
Avatar użytkownika
skowron
 
Posty: 91
Dołączył(a): wtorek, 16 października 2012, 12:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: Osa Skowrona

Postprzez Yaro » niedziela, 14 stycznia 2018, 16:47

Kontrowersyjne malowanie ale podoba mi się.
Osa M 52 x 3, Osa M 50, Jawa 250, Pannonia TLF de luxe, IFA BK 350, SHL M06 T, Junak M10, SHL M11, Simson SR 2
Avatar użytkownika
Yaro
Moderator
 
Posty: 2172
Dołączył(a): piątek, 10 lipca 2015, 16:19
Lokalizacja: Sulejówek

Poprzednia strona

Powrót do Wasze Osy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 2 gości

cron